Let & liflig rødvin?
Fra : Rikke & Per

Dato : 18-07-04 10:06

Jeg skal holde fest og skal bruge en mængde vin. Jeg har ingen begreb om
vin, men vil gerne have en vin, der er meget let og liflig. Jeg bryder mig
ikke om kraftige rødvine. Prisen må gerne være i den lavere ende.
Nogen forslag???

m.v.h.
Per

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-04 12:57

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> wrote in message
> [...]
> vin, men vil gerne have en vin, der er meget let og liflig. Jeg bryder mig
> ikke om kraftige rødvine. Prisen må gerne være i den lavere ende.

Irma'sLanguedoq er god

Hvis en Valpolicella eller andet stærkt syditaliensk eller spansk er for
tungt mht SMAG, så kan man tilsætte vand, vodka eller gin.Selvom
vinblanderen=producenten har produceret et helstøbt kunstværk, må man godt
tilpasse til egen smag

Især til krydret og løgholdig mad er jeg ret begejstret for "rød-gin". Men
hvis du med let mener ikke-berusende så er det selvfølgelig den gale vej at

Fra : LD

Dato : 20-07-04 21:47

> [...]
> vin, men vil gerne have en vin, der er meget let og liflig. Jeg bryder mig
> ikke om kraftige rødvine. Prisen må gerne være i den lavere ende.

Tja..det er et vidt begreb og meget kan foreslåes.
Det er dog ikke sikkert at din ide med let og liflig er det samme som min,
eller andres

Hvad skal den bruges til?
Hvor i landet?
Kan du give nogle eksempler på hvad du synes har smagt godt og som
du vil mene brugbare til lejligheden? :)