børn obligationer
Fra : Andrew Wilson

Dato : 17-07-04 22:29

Hejsa.

Første, det må I meget undskyld for mit dårlige Dansk (jeg er fremmede).

Jeg vil gerne give lidt penge til de børn i min kærestes familie. Det
handler om 6 børn, og de har forskellige forældre og bedsteforældre konti.

I sted for at bare set penge i deres konti vil jeg gerne opret et depot i
deres navner og (har de) invester i obligationer.

Er der nogen måde at jeg kan gøre det på, ellers er det nemmer at bare set
penge i deres konti (om start det kunne handler om et tusind per barn, men
det kunne nok være at jeg sætter penge i være år).

På forhånd, tak.

Andrew.

Fra : Bertiil Bims

Dato : 18-07-04 07:35

Det er for lidt at oprette depot for at indsætte 1000 kr i obligationer -
handelsomkostninger og depotgebyrer spiser fortjenesten - og lidt mere.
Opret i stedet bankkonti til dem - når der er minimum 10-20.000 på kontoen
kan du overveje at få dem 'vekslet' til obligationer.

BB

Fra : Andrew Wilson

Dato : 18-07-04 21:10

Hej Bertil,

Tak for svaret. Kan jeg oprette et fælles depot til alle børn (så det
handler om 6000 kr per år)?

Andrew

Fra : D.Hansen

Dato : 23-07-04 18:02

Det kan du sagtens, de 6 børn kan godt stå på samme konto og depot.

Det praktiske i denne forbindelse kan du få din bankrådgiver til at ordne.

D.Hansen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-07-04 13:34

"D.Hansen" wrote:

> Det kan du sagtens, de 6 børn kan godt stå på samme konto og depot.
>
> Det praktiske i denne forbindelse kan du få din bankrådgiver til at ordne.

Har du en konkret henvisning, da jeg kun kan få bindingsperioden til at
vedrøre et barn,
men jeg har måske overset at det var sekslinger ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.