Vis billede ud fra URL
Fra : Christian Andersen

Dato : 06-05-01 12:03

Hej

Er der nogen som ved hvorledes man i sin Visual Basic v6.0 applikation viser
et billede ud fra en URL?

Det som jeg gerne vil, er at vise en række billeder fra en webserver, men så
vidt jeg kan se, kan man kun vise billeder indenfor det indeværende
filsystem. I hvert fald hvis man bruger Image eller PictureBox.

Mvh
Christian Andersen

Fra : Niels

Dato : 06-05-01 12:24

Det er muligt vis du bruger 'Microsoft Internet Controls'.
Du skal bare vide at den, i virkeligheden bruger Internet Exploreren
som kontrol.

Til at loaded billedet skriver du eks:

WebBrowser1.Navigate "http://www.nowhere.dk/theimages.jpg"

- Niels

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-05-01 13:13

Ja, sådan kan man godt gøre det. Problemet er dog at man ikke kan ændre ret
mange properties på Microsoft Internet Control. Det betyder f.eks. at hver
billede har en vertikal scrollbar og det er ikke så godt!

Er der overhovedet ikke andre måder at gøre det på? Evt. en tredjeparts
kontrol?

Mvh
Christian Andersen

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 06-05-01 23:22

æhh... Jeg lavede på et tidspunkt et program som opdaterede sig selv....
Altså kan du jo bare hente filerne ned fra serveren, og så vise dem fra din
egen computer... Mener at kontrollen hed microsoft internet transfer
protocol

OK, jeg kunne ikke lade være med at prøve... Skal alligevel selv bruge det
om et par dage...

Den her virker ihvertfald, og med lidt tilpasning kan du bruge den til dit
projekt...

Du skal have en microsoft internet transfer protocol og en commandbutton på
din form, den skulle være ret nem at forstå... Eksemplet er iøvrigt hentet
fra hjælpfilen, og så modificeret lidt...

Private Sub Command1_Click()
Inet1.AccessType = icUseDefault
Dim b() As Byte
Dim strURL As String

' Presuming this is still a valid URL.
strURL = "http://www.openzipper.dk/klasseside/chip.bmp"

' Retrieve the file as a byte array.
b() = Inet1.OpenURL(strURL, icByteArray)

Open "C:\test.bmp" For Binary Access _
Write As #1
Put #1, , b()
Close #1
MsgBox "Hentet"
Picture1.Picture = LoadPicture("C:\test.bmp")
End Sub

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen