hotspots
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-04 18:58

Er der en hjemmeside man kan søge efter public hotspots ? ... evt. også
hvad de koster m.m. ?

Jeg skal rejse lidt rundt i danmark i næste uge, især i kbh området og
det ville være rart hvis man kunne lave lidt "hjemmearbejde" :)

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 16-07-04 18:59

<http://www.wifinder.com/>
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-07-04 19:08

<http://openwifi.dk/>
<http://wi-fi.dk/w/>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Lightning strikes.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-04 23:03

> [...]
>
> Jeg skal rejse lidt rundt i danmark i næste uge, især i kbh området og
> det ville være rart hvis man kunne lave lidt "hjemmearbejde" :)

Man kan få en lille dims bl.a. hos Apple Store, som kan mærke, om der er
et trådløst netværk i området. Jeg tror kun, den koster kr. 220,-, så
det er da ikke enormt. Hvor god den er, aner jeg ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-07-04 08:18

> Man kan få en lille dims bl.a. hos Apple Store, som kan mærke, om der er
> et trådløst netværk i området. Jeg tror kun, den koster kr. 220,-, så
> det er da ikke enormt. Hvor god den er, aner jeg ikke.

Mener du en dims der kan opsnappe netværk , som ikke ellers ummidelbart
kan se på Mac´en? Eller er det hotspots dimsen fanger?

For eller er det vist bare at sætte netværksinstillinger til
"automatisk" og så popper div. netværk op som man bevæger sig rundt

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-04 22:36

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> For eller er det vist bare at sætte netværksinstillinger til
> "automatisk" og så popper div. netværk op som man bevæger sig rundt

eller endnu bedre: http://www.macstumbler.com/

/thomas

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-07-04 23:18

> http://www.macstumbler.com/

Jeg har istumbler, er macstumbler bedre?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-04 00:40

> Jeg har istumbler, er macstumbler bedre?

aaah, den tjekker jeg da lige .. jeg har altid brugt macstumbler nemilg

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-04 00:44

> Jeg har istumbler, er macstumbler bedre?

hvis du vil være rigtig hardcore så er

http://binaervarianz.de/projekte/programmieren/kismac/

måske noget ? :)

men den laver også underlige ting ved dit Airport kort ... kan ikke
anbefales m.m. du ved hvad du laver ...

/thomas

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-07-04 07:57

> [...]
>
> måske noget ? :)
>
> men den laver også underlige ting ved dit Airport kort ... kan ikke

..............Det gør jeg ikke! , Så jeg holder nallerne væk
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-04 00:14

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Mener du en dims der kan opsnappe netværk , som ikke ellers ummidelbart
> kan se på Mac´en? Eller er det hotspots dimsen fanger?

Jeg tænkte på den Kensington WIFI finder, som Apple Store har til
kr. 220,-. Sjovt nok faldt jeg netop nu over en andet hos Macnyt.dk:

<http://www.marware.com/WiFySpy.html>

Der er så vidt jeg kan se tale om nogle ret simple små dimser, der blot
med en lysdiode angiver, om der er et netværk i nærheden. Om de kan se,
om det er spærret eller den slags, aner jeg ikke.

> For eller er det vist bare at sætte netværksinstillinger til
> "automatisk" og så popper div. netværk op som man bevæger sig rundt

Jeg synes bare ikke altid, det sker så automatisk. I mine forældres
lejlighed kan man opsnappe to trådløse netværk i hver sin ende af
lejligheden. Jeg er nødt til at skifte mellem dem manuelt i
Airport-menuer. Jeg synes dog, det gik automatisk med den slags førhen.
Jeg ved ikke, om jeg er kommet til at ændre noget.
Endelig er en PowerBook (TiBook) vist ikke den bedste modtager.
Det kunne jo være rart med en lille dims til at vise en, at der rent
faktisk _er_ et netværk til stede. Så ved man, at det kan betale sig at
gå tættere på eller dreje og flytte computeren lidt for at opnå en
acceptabel forbindelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Qbic [6400]

Dato : 18-07-04 15:20

Boingoinstaller til windows baserede PCer

Den viser hvilke der er inden for rækkevidde, godt nok er programmet
tiltænkt dem som installerer et Boingonetværk, som vi ikke har her i DK

Prøv den den er helt fin...
http://www.boingo.com ( Under Download)