Hvordan smager akacie-honning?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-07-04 13:58

Jeg står med en opskrift hvori, der er nævnt en smule akacie-honning.
Det er ikke noget vi har i forvejen. Derimod har vi alm. honning; kan
det bruges?

Hvordan smager akaciehonning i det hele taget?

--
Steen Suder

Fra : anders

Dato : 16-07-04 16:38

"Steen Suder, privat" skrev:

> Jeg står med en opskrift hvori, der er nævnt en smule akacie-honning.
> Det er ikke noget vi har i forvejen. Derimod har vi alm. honning; kan
> det bruges?

Personligt ville jeg ikke have nogle skrumpler med at bruge almindelig
honning. Men akacie-honning er flydende, så det kan være nemmere at have med
at gør til madlavning.

> Hvordan smager akaciehonning i det hele taget?

Hmmm... Svært spørgsmål! Hvordan smager en avocado?

Akacie-honning smager af... honning.

Mvh
anders - der undskylder det sidste svar!

Fra : Peter Westh

Dato : 22-07-04 12:00

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bruges?
>
> Hvordan smager akaciehonning i det hele taget?

Relativt neutralt. Om du kan erstatte med andet, afhænger nok af
sammenhængen.

/Peter

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-07-04 21:57

"Peter Westh" skrev i en meddelelse

> Relativt neutralt. Om du kan erstatte med andet, afhænger nok af
> sammenhængen.

Ofte bliver akaciehonning valgt, fordi det er mere flydende end anden
honning, der jo sommetider kan være temmelig fast. Hvis det skal røres
ud, i fx en dressing, er det noget nemmere at bruge netop akaciehonning.
Det er rigtigt at smagen er mere lys og neutral.

Ruth