TYK lagkagebund
Fra : Ralph

Dato : 15-07-04 19:41

opskrift søges på subj. altså en bund som man kan skære i tre skiver. Jeg
har Frk. Jensens opskrift på tre seperate bunde, men de suger ikke så meget
som en "opskåret" bund. Håber I forstår

Kan man bare putte dejen i en springform og gange bagetiden med tre?

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 23:50

> [...]
meget
> som en "opskåret" bund. Håber I forstår
>
> Kan man bare putte dejen i en springform og gange bagetiden med tre?

Mickeys Kogebog har en opskrift, der er velafprøvet. Dog kan man kun dele
bundene i to. Man kan godt dele dem i tre, men det bliver ofte noget
misk-mask. Så er det bedre at bage to bunde, dele dem i fire, og bruge alle
fire bunde i lagkagen. et ekstra lag fyld er altid godt

2 æg
2 dl sukker
2 dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1 dl kogende vand
50 g smør eller margarine
smør og rasp til formen

Forvarm ovnen til 200 grader.

Pisk sukker og æg sammen.
Bland mel og bagepulver, og rør det i ægge-sukker massen med en slev (altså
pr. rugbrødsmotor).
Hæld vandet i en kaserolle, og kom de 50 g. fedtstof i. Varm op, til
fedtstoffet er smeltet.
Hæld det i skålen, og rør godt. (Stadig pr. håndkraft.)

Smør en springform med smør og strø rasp i den, så bund og sider er dækket.

Hæld dejen i formen og stil den i ovnen 35 minutter.

Afkølet kan den deles med en sytråd, eller forsigtigt med en skarp kniv.

Bagt i en mindre springform, kan den sikkert godt deles i tre bunde.

Det duer ikke blot at gange en opskrift op, og gange bagetiden derefter...
Så enkel er bagning trods alt ikke

Tina

Fra : Helle Petersen

Dato : 16-07-04 09:31

>Det duer ikke blot at gange en opskrift op, og gange >bagetiden derefter...
>Så enkel er bagning trods alt ikke
>
>Tina

Hej gruppe

Jeg vil så sige at lige med denne opskrift (ja..vi er flere der har mickeys
kogebog ....) har jeg haft gode erfaringer med at gange opskriften op til
dobbelt portion og så bage den ca.50-60 minutter.
Og en lille sidebemærkning: Som fyld kan jeg anbefale at blande flødeskum,
knuste makroner, lidt marmelade (hvilke smag du nu godt kan lide) og noget
revet chokolade. Den har jeg fået stor ros for. Det er desværre ikke min
ide..Mickeys kogebog kalder det engleguf!!

Mvh
Helle