moms på køb og salg af brugte genstande
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 19:30

Hvis jeg tager en brugt genstand i bytte ved handel, og sælger denne videre,
hvordan skal jeg så forholde mig mht. moms både ved "købet" og videresalget?
Det er oftest privatpersoner jeg køber af...

MVH
Per A

Fra : Jan

Dato : 15-07-04 20:37

Hvis sælger ikke er momsregistreret, så laver du købet som momsfrit. Hvis
sælger er momsregistreret, så skal du huske at få hans CVR-nr.
Ved alt salg skal du lave moms på, uanset om køberen er momspligtig eller
ej.

M.v.h.

Jan

Fra : IPB

Dato : 16-07-04 11:25

"Jan" <staldsen@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælger er momsregistreret, så skal du huske at få hans CVR-nr.
> Ved alt salg skal du lave moms på, uanset om køberen er momspligtig eller

well ved salget kan der ikke bruge brugtmomsordningen, nu når det mest
bliver købt hos private????? - dog har jeg alrig selv brugt den - men den er
der jo!!

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=96347&vID=200604&i=592#i963
47

//IPB

Fra : Ulrich Valera

Dato : 19-07-04 23:46

"Allerup" <per[]alleruppunktuminfo> wrote in message
> [...]
> hvordan skal jeg så forholde mig mht. moms både ved "købet" og
videresalget?
> Det er oftest privatpersoner jeg køber af...

Det er meget enkelt. Kvartalets køb fra private trækkes fra dit salg til
private i kvartalet.
Derved fremkommer din avance i kvartalet.
20 % heraf (ikke 25%) er salgsmomsen, som skal angives og betales til Told
& Skat, næste gang 10. august 2004.
Herudover har du formentlig en del almindelig købsmoms, der på samme
angivelse kan fratrækkes.

--
Mercuria Administrative Services
Østergade 1