maskeret blomkål
Fra : susanne græsborg

Dato : 15-07-04 17:42

Hej. Jeg mangler en opskrifte på maskeret blomkål. Den skal være kold. Er
der nogen der kan hjælpe
Susanne

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-07-04 18:09

susanne græsborg wrote:
> Hej. Jeg mangler en opskrifte på maskeret blomkål. Den skal være
> kold. Er der nogen der kan hjælpe
> Susanne

Jeg plejer at lave det med karrydressing (karry, creme fraiche og lidt
mayonnaise) og rejer.

Henriette Døssing

Fra : Davidsen

Dato : 15-07-04 18:11

"susanne græsborg" <susgrasborg@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Jeg mangler en opskrifte på maskeret blomkål. Den skal være kold. Er
> der nogen der kan hjælpe
> Susanne

Som altid er Google vor ven...
De to første hits på 'maskeret blomkål' er:
http://www.splinternet.dk/cgi-bin/opskrifter.spx?showhist=389
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-hverdagsmad.php?id=5451%5C

Om opskrifterne så er gode, skal jeg ikke kunne sige, men det ser rigtigt
ud.

Mvh
Davidsen

Fra : Mette Nielsen

Dato : 19-07-04 14:58

susanne græsborg <susgrasborg@os.dk> skrev:
>Hej. Jeg mangler en opskrifte på
>maskeret blomkål. Den skal være kold. Er
>der nogen der kan hjælpe
>Susanne

Dampet blomkål med rejer:
1 blomkålshoved, 150 g. store rejer, 2 hårdkogte æg og lidt salt

dressing: 1½ dl. cremefraiche 18%, lidt karry, 2-3 spsk. mælk,
salt og peber.

Kog 3-4 cm. vand tilsat salt op i en gryde. Skær kålen fri for
blade og den nederste grove del af stokken. Læg hovedet i vandet,
og læg låg på. Damp hovedet i 12-15 min., alt efter hovedets
størrelse, og hvor kogt det skal være. Dryp rejerne af og rør
dressingen. Tag hovedet op, og lad det dryppe af på et
viskestykke, inden det anrettes med dressing, rejer og æggebåde
omkring. Drys lidt karry på, og server med et godt brød.

Vh. Mette