Slush ice maskinen fra OBH - erfaringer?
Fra : Morten

Dato : 15-07-04 17:14

Hejsa

Så kom den - et nyt kapitel er skrevet i danmarkshistorien ... først kom
elektriciteten, så kom bilen og TV'et - computeren fulgte og nu er Slush Ice
maskinen fra OBH her.

Jeg var egentligt af den opfattelse at det nok bare var en isterning-blender
med en anden fasson, men min nysgerighed gjorde dog alligevel at jeg idag
måtte ind og se den rigtigt, og der så jeg så at den rent faktisk fungere
ved at "skralle" isen fra en stor isterning, så min skepsis døde jo på
stedet.

Er der nogen der har prøvet den og har erfaringer med den? ... hvordan er
den - sammenlignet med de slush ice man køber i kioskerne (til sammenligning
kan fortælles at de maskiner de bruger der koster ca. 19.000,- og den fra
obh 299,-)

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-07-04 10:13

[Morten | Thu, 15 Jul 2004 18:14:16 +0200]

> [...]
>måtte ind og se den rigtigt, og der så jeg så at den rent faktisk fungere
>ved at "skralle" isen fra en stor isterning, så min skepsis døde jo på

Jeps, korrekt, den snitter ultra-tynde 'skiver' af usen, der bliver helt
sprød sne.

> [...]
>kan fortælles at de maskiner de bruger der koster ca. 19.000,- og den fra

Det er 2 forskellige produkter og resultater, men jeg synes at den er sjov
og derfor pengene værd. Også til en lækker espresso granita synes jeg at
den er helt fint, men den er stadig mest for sjov.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 24-07-04 21:56

Hej Morten,

Jeg faldt straks for denne fantastiske slush ice maskine og købte den.

Først og fremmest vil jeg sige, at den er helt fin til prisen. Som du selv
skriver, så er der stor forskel på om de vælger en til 19000 eller 299,-

Den er ganske god, man skal bare prøve sige frem, så finder ud af hvordan de
bliver bedst. Jeg prøvede først med vand (skal fryses ned i små beholdere
som medfølger og derefter knusses) og frøs det ned. Hældte derefter
saftevand (ikke fortyndet) over, men det blev ikke særlig godt. Men da jeg
så frøs stærkt saftevand ned i de små beholdere. Og det knuste jeg så i
maskinen. Det blev langt bedre !!!!

Og nu arbejder jeg på at finde et sted hvor man forhandler "frugt sirup"
hvilket jeg har fået afvide er bedst at bruge.

Men den kan helt sikkert anbefales !!! Især når den kun koster 299. Den
bliver helt sikkert et hit når sommer varmen kommer (hvis den kommer).

Håber at dette gør dig klogere.

Hilsen
Tine

Fra : Morten

Dato : 26-07-04 15:58

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og nu arbejder jeg på at finde et sted hvor man forhandler "frugt sirup"
> hvilket jeg har fået afvide er bedst at bruge.

Nu måtte jeg jo så også have en - jeg kan kun give dig ret i at den er alle
pengene værd - i øvrigt bruger jeg den frugt sirup (grenadine) de har i
netto - det er sådan nogle metal-flasker (hedder det mon det?) med 0,75 l
til en 20,- og de har flere forskellige smag ... jeg synes personligt at den
røde smager helt som de rigtige man køber!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-07-04 17:19

> [...]
den
> røde smager helt som de rigtige man køber!

Det er den samme - mærket er Routin og fra Frankrig, ligegyldigt om det er
kommet på flaskerne de bruger til italienske sodavand på smarte cafe-steder,
eller hældt på en skaldet dåse til salg i Netto.

Jeg har faktisk ikke kigget efter på Netto's men lur mig om du ikke kan
finde en mærkning der siger Routin.