valg af grafikort
Fra : Jens Chr.

Dato : 15-07-04 14:19

hejsa
jeg skla bygge en computer til en ven, indtil videre er det blevet
AOpen QF 50C
Seagate Barracuda 7200.7
Kingston 1 stk. 512 MB
Athlon XP 2700+ (AMD Processor in a Box (PIB))
MSI K7N2 Delta-L http://kortlink.dk/875

jeg ved ikke helt hvad for et grafikkort der skla være med til dette system,
jeg overvejer Sapphire RADEON 9600 Atlantis Pro Fireblade Edition
http://kortlink.dk/876
vil det være fornuftigt? maskinen skla (vil jeg tro) bruges til gaming(FPS
og RTS), er der andre (og bedre) muligheder i den samme prisklasse, fra
1000-1500 kr

mvh

Jens Chr.

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-04 16:22

Jens Chr. wrote:
> [...]
> vil det være fornuftigt? maskinen skla (vil jeg tro) bruges til
> gaming(FPS og RTS), er der andre (og bedre) muligheder i den samme

Et andet bud kunne være et GeforceFX 5900XT. Jeg ved ikke hvordan det
klarer sig i sammenligninger med det kort du nævner, men det er det
hurtigste Nvidia-baserede kort i den prisklasse.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jens Chr.

Dato : 15-07-04 18:15

> Et andet bud kunne være et GeforceFX 5900XT. Jeg ved ikke hvordan det
> klarer sig i sammenligninger med det kort du nævner, men det er det
> hurtigste Nvidia-baserede kort i den prisklasse.

det ser ud til at GeforceFX 5900XT slår Sapphire RADEON 9600 Pro, så det
bliver sådan et. Er det lige meget hvilken producent man vælger?

mvh
Jens Chr.

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-04 19:01

Jens Chr. wrote:

> det ser ud til at GeforceFX 5900XT slår Sapphire RADEON 9600 Pro, så
> det bliver sådan et. Er det lige meget hvilken producent man vælger?

Jeg købte selv Leadteks Winfast A350 TDH for et par uger siden. Det har
'intelligent' køling der selv går ned i omdrejninger når man ikke
spiller, og så var der vist noget med at det RAM der sidder på kortet er
ratet til at køre en højere clockfrekvens end det rent faktisk gør. Jeg
overclocker ikke, men jeg synes det er betryggende at vide at der er et
vist 'overskud'
Det er så også en lille smule dyrere end de andre 5900XT kort. Nå, men
det har i hvert fald min anbefaling.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : michael madsen

Dato : 18-07-04 15:43

"Jens Chr." <nej@ingenmailtil.dig> skrev i en meddelelse

> det ser ud til at GeforceFX 5900XT slår Sapphire RADEON 9600 Pro, så det
> bliver sådan et. Er det lige meget hvilken producent man vælger?
>
> mvh
> Jens Chr.

har du overvejet dette det skulle være lidt hurtigere end 5900xt
Mvh Michael