Dykning v. Stevns Klint
Fra : HKN

Dato : 15-07-04 11:17

Hej,

Er der nogen herinde som kender stedet? Kan man dykke når det blæser fra SV?
Overvejer at tage en tur dertil idag

Mvh

Henrik

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 15-07-04 13:07

Jeg har dykket der flere gange. Enten ved "ovnen", hvor man laver stranddyk
eller med båd fra Rødvig Havn. En vestlig (NV til SV) vind giver normalt
ikke problemer, da det jo er fralandsvind og Stevns stikker godt op i
vejret. Der er ikke specielt dybt, men flotte rødlige tangvækster på bunden.
Og så spædes det op af de hvide "plader" fra kalken, som skinner igennem.
Det er helt klart et godt sted at få et naturdyk.

Mvh.
Roland Lyngvig

Fra : Allan Winge-Rasmusse~

Dato : 16-07-04 08:59

Vores klub dykker jævnligt ved Boesdal Kalkbrud som findes i den sydlige
del af Stevns Klinten.
Som nævnt er NV-SV fin vind. Dog må der meget gerne gå 2-3 dage fra der
sidst har været østlig vind da det virvler meget kalk op fra bunden og
giver en ringe sigt.
Og hvis du kan fikse lidt sol på selve dagen giver kalkbunden dig det
flotteste lys!

Go' tur

/allan

Fra : HKN

Dato : 16-07-04 13:54

Hej,

Tak for respons. Jeg dummede mig nok ved at køre til Sigerslev kridtbrud -
jeg var næsten ved at falde i søvn på de max 5m!

Jeg vil prøve Boesdal næste gang

-Henrik

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 17-07-04 15:23

HKN wrote:
> Hej,
>
> Tak for respons. Jeg dummede mig nok ved at køre til Sigerslev kridtbrud -
> jeg var næsten ved at falde i søvn på de max 5m!
>
> Jeg vil prøve Boesdal næste gang

Hvis det er mere dybde du vil have er Boesdal ikke ret meget bedre. Har
lige kigget i min logbog Og de to dyk jeg har der siger en maxdybde på
6,7 og 5,8. Dog var vi så vidt jeg husker ikke særligt langt ude. Højst
en 100 meters penge.

MVH
Anders

Fra : Allan

Dato : 23-07-04 07:52

Man kan godt komme på 10-12 stykker i Boesdal - men så er det bar
sandbund *GAAB*

Det er på 5m's dybden at du ser farverne og livet i Boesdal.

/allan

Anders Holmbech Nielsen <no@email.com> wrote in