Rengøring af tastatur og telefoner
Fra : Peter Hohnen

Dato : 15-07-04 10:26

Tastaturer og til dels telefoner bliver med tiden meget beskidte og er
ikke helt lette at rengøre. Jeg har set en del gør det selv produkter,
men har også hørt at rengøringsfirmaer fx ISS tilbyder denne ydelse på
en kontraktbasis, så de kommer og rengører tastaturer med fast
interval. Interessen er ikke blevet mindre sinde Dr Charles Gerba fra
University og Arizona påviste at et kontorskrivebord indeholder ca.
400 flere bakterier end et gennemsnits toilet sæde!

Men er der nogen der har konkret viden om hvad denne ydelse bliver
solgt for ved fx 30-50 arbejdspladser? Jeg er ikke interesseret i
gør-det-selv produkterne, men søger viden om serviceydelsen.

Nogen med erfaring / viden?

MVH

Peter H

Fra : Bertiil Bims

Dato : 15-07-04 12:52

"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> solgt for ved fx 30-50 arbejdspladser? Jeg er ikke interesseret i
> gør-det-selv produkterne, men søger viden om serviceydelsen.

Hvorfor pokker ringer du ikke til ISS og spørger - det er da både meget
lettere og mere troværdigt end alt det ævl du får her.

BB

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-07-04 09:08

"Bertiil Bims" <bbims_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor pokker ringer du ikke til ISS og spørger - det er da både meget
> lettere og mere troværdigt end alt det ævl du får her.

Det ville være rart med nogle lidt mere intelligente svar fra din side, i
stedet for dine oftest flabede kommentarer.
Hvor meget "erfaring" med et firma og deres service tror du man får ved at
ringe til dem?

Fra : Peter Hohnen

Dato : 19-07-04 14:32

>Hvorfor pokker ringer du ikke til ISS og spørger - det er da både meget
>lettere og mere troværdigt end alt det ævl du får her.

Jeg efterspurgte erfaring og viden, og det fik jeg. Det var kun dit
indlæg der var "ævl". Jeg vil derfor sætte pris på, at du fremover
tænker dig om inden du kaster dig over tastaturet, og overvejer om du
overhovedet har noget relevant at bidrage med.

/Peter

Fra : Madridmanden

Dato : 17-07-04 17:14

"Bertiil Bims" <bbims_slet@hotmail.com> skrev

Vi får det udført af et andet firma, det kommer dog nok an på hvor du er i
landet, men ellers kontakt dem på www.ppm.dk

/MD

Fra : Peter Hohnen

Dato : 19-07-04 14:12

>Vi får det udført af et andet firma, det kommer dog nok an på hvor du er i
>landet, men ellers kontakt dem på www.ppm.dk

Tak for info. jeg er nu ikke i markedet for at købe ydelsen men skal
afgive tilbud på at udføre det for en kunde. Har du nogen ide om hvad
i betaler for det og hvor ofte i får det gjort?

/Peter

Fra : Qbic [6400]

Dato : 18-07-04 14:57

Det koster dig 10 kr. pr. tastatur at få rengjort.
Dertil kommer evt. fragt. og moms.

/ EDB værkstedet Ringparken.dk
/ salg@ringparken.dk

Ved større antal over 100 stk. er der så op til 25 % rabat.

/ Qbic

Fra : Casper Bang

Dato : 18-07-04 15:27

> Det koster dig 10 kr. pr. tastatur at få rengjort.
> Dertil kommer evt. fragt. og moms.

Hvad består sådan en rengørring så af? "Spuling" med noget specielt middel,
eller...?

Fra : Qbic [6400]

Dato : 18-07-04 23:57

Tastaturrengøring

Tastaturet adskilles, og alle taster afmonteres, og skylles, renses med mere
Skriv hvis det har int.

/ Qbic

Fra : Peter Hohnen

Dato : 19-07-04 14:23

>Tastaturet adskilles, og alle taster afmonteres, og skylles, renses med mere
>Skriv hvis det har int.
>
>/ Qbic

tak for info
Det lyder meget billigt med 10 kr. alene det at skille og montere
tastaturet tager nogle minutter, så jeg vil tro at det må være svært
at nå mere end 10 sæt timen ( dvs 6 min til hver). hvordan får i det
til at hænge sammen?
Hvad gør folk i mellemtiden? det er vel de færreste virksomheder der
har 2 tastaturer per pc.
som nævnt senere tråden skal jeg give tilbud på nogle opgaver, men
dette skal foregå on - site, derfor er jeg nysgerreig for at se hvor
markedsprisen ligger

/Peter

Fra : Qbic [6400]

Dato : 20-07-04 12:35

De kan låne tastatur i mellemtiden af os

Det tager sådan set ca. 15 - 20 minutter at adskille et tastatur
fuldstændig og samle den igen, dertil kommer rengøringen i en blanding af
forskellige kemikalier for at fjerne alt det som absolut ikke skal være i et
tastatur

Sådan ca er der ca. 400 forskellige bakterier i et tastatur som er 2 år så
det er
nok rart at have et total rent og nyudseende tastatur igen.

/ Qbic
/ http://www.ringparken.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 20-07-04 15:49

> [...]
> forskellige kemikalier for at fjerne alt det som absolut ikke skal være i

Så kan jeg ikke helt forstå hvordan det på NOGEN måde kan løbe rundt, for 10
kroner ex moms per tastatur...

> Sådan ca er der ca. 400 forskellige bakterier i et tastatur som er 2 år så
> det er
> nok rart at have et total rent og nyudseende tastatur igen.

Klart, det er nok ikke det messt hygiegniske (staveplade, tak!)... men det
er jo nok ikke den mest udbredte årsag til sygdomme.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 19:19

> [...]
> forskellige kemikalier for at fjerne alt det som absolut ikke skal være i

30 kr i timen??? Det må jeg nok sige, der er ikke råd til meget rødvin og
tykke bøffer så!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-07-04 20:11

Allerup wrote:

> et

> 30 kr i timen??? Det må jeg nok sige, der er ikke råd til meget rødvin og
> tykke bøffer så!

Jeg tror nærmere at fremgangsmåden er: En klud dyppet i noget
rense-snask med kemikalier føres henover tastaturet, der bagefter lufttører.

Tid: 30-60 sekunder. Timeløn: 600-1200 kr/timen... Jojo, der er skam
rigeligt råd til rødvin og tykke bøffer

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 12:08

> [...]
lufttører.

> Tid: 30-60 sekunder. Timeløn: 600-1200 kr/timen... Jojo, der er skam

Prøv at læse alle de indlæg der er i den tråd du svarer på.

Qbic skriver at han bruger 15-20 min på at skille og samle et tastatur, og
dertil kommer tid til selve rengøring...

MVH Per A

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-07-04 16:00

In news:40fe4e89$0$231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Allerup <per[]alleruppunktuminfo> wrote:

> Prøv at læse alle de indlæg der er i den tråd du svarer på.
>
> Qbic skriver at han bruger 15-20 min på at skille og samle et
> tastatur, og dertil kommer tid til selve rengøring...

Men hvordan kan Qbic, så sælge ydelsen til 10 kr. / tastatur?
der er jo ingen erhvervsdrivende der kan leve af 30 - 40 Kr. / time ?!?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-07-04 19:52

Allerup wrote:

> lufttører.

> Prøv at læse alle de indlæg der er i den tråd du svarer på.

Hvorfor skulle jeg gøre det, når jeg allerede har gjort det?

Prøv du selv at læse dem igen, hvis du syntes at det er sjovt.

> Qbic skriver at han bruger 15-20 min på at skille og samle et tastatur, og
> dertil kommer tid til selve rengøring...

Det ved jeg godt at han skriver. Det vidste jeg også godt inden jeg
skrev mit indlæg. Og jeg tror ikke på at det er rigtigt, for det hænger
ikke sammen.

Er der ellers noget du gerne vil have uddybet, nu vi er igang?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 00:16

> Er der ellers noget du gerne vil have uddybet, nu vi er igang?

Beklager meget hvis du blev stødt over mit indlæg. Men det var ikke
umiddelbart til at se at du antog at qbic løj om sit tidsforbrug