Skal man vente på PCI-Express?
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 15-07-04 08:03

Hello,

skal man - jeg - investere i pc+grafikkort nu, eller vente til jeg kan
få et bundkort der understøtter PCI-express? Vil købe mig et X800 kort, men
er i tvivl om den ekstra ydelse ved overførsel gennem en PCI-express slot er
så god at det er værd at vente på....?

Mhv., tak for svar,

Morten

Fra : Brian K. Hansen

Dato : 15-07-04 09:34

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:cd5a43$tnc$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
men
> er i tvivl om den ekstra ydelse ved overførsel gennem en PCI-express slot

Hmmm ja og nej :(
PCI-X køre med 100 mhz og ikke de 66 mhz som apg'en køre med.
Og PCI-X kan også køre med de PCI vi bruger idag (33 mhz) så der
er ingen problemer med gamle kort (?) De nye grafikkort kan linkes sammen
som de gamle voodoo kort kunne.
PCI-X er en 64 bit port og er ikke en "ny ting" server boards har haft dem i
lang tid
bruges til ultraSCSI .
Men jeg tror ikke man skal købe PCI-X grafikkort lige nu! De er for nye og
ingen af de spil
der er ude lige nu vil køre optimal på PCI-X.
Jeg køre selv med et MSI FX5950 Ultra 256 MB og det lige nu begyndt at køre
godt nu.

MVH
Brian

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-07-04 12:15

> [...]
men
> er i tvivl om den ekstra ydelse ved overførsel gennem en PCI-express slot

½øjs@ Morten.

Jeg har lige læst en test af X800 i det sidste privatcomputer, og de er helt
vilde med det. Det får nogle testresultater der sparker alt nuværende ned i
stenalderen. Nvidia kommer (er måske kommet) med ny generation lige om
hjørnet, så måske skal du lige se, hvad de har i posen. Jeg tager lige et
billed af testresultaterne og ligger i news:dk.binaer

PCI express ville jeg nok lige vente med. Det bliver så stinkende dyrt, og
lur mig, om ikke der er en del børnesygdomme inkluderet i den jetjager det
kommer til at koste.

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-07-04 12:28

Billedet skulle ligge her: news:40f669fe$0$3066$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

/Ole

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 15-07-04 13:17

"/Ole (6000)" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanetHER.dk> skrev i en meddelelse
> Billedet skulle ligge her:
>
> /Ole

Takker. Jeg så selv nogle imponerende tal på Tom Hardware, og er helt og
fast overbevist om at det er X800'eren jeg skal investere i. Jeg tror jeg
'nøjes' med 8xAGP indtil videre, givet at resultaterne målt mellem 4X og 8X
AGP er så minimale.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-07-04 15:20

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:cd5sg3$3sq$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> 'nøjes' med 8xAGP indtil videre, givet at resultaterne målt mellem 4X og

Husk nu lige, at det nye Nvidia er lige rundt om hjørnet.

/Ole

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 16-07-04 08:36

> "Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
> meddelelse news:cd5sg3$3sq$1@news.net.uni-c.dk...

> 8X
> >

> Husk nu lige, at det nye Nvidia er lige rundt om hjørnet.

Mener du 6800?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-07-04 01:17

> Mener du 6800?

Yep

/Ole

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 20-07-04 06:17

> Yep
>
> /Ole

Nah... Duer ikke til mig. Jeg skal ha' et kort der ikke fylder mere end det
kan være i en shuttle, og ikke bruger mere strøm end en 9800 pro.