9800 eller 9600
Fra : The Grif

Dato : 15-07-04 07:53

Hej har kigget lidt på disse

ASUS Radeon - 9600 XT/TVD

ASUS Radeon 9800 XT/TVD

Mit spørgsmål er om 9800 er 2000kr bedre end 9600
eller skal der købes ram istedet for.
har 512mb i forvejen.

mb er Asus K8n-E Deluxe
cpu er Athlon 64 3200+

--
Mvh.....
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Jakob M

Dato : 15-07-04 11:43

> Mit spørgsmål er om 9800 er 2000kr bedre end 9600
> eller skal der købes ram istedet for.

Kommer udelukkende an på hvad du skal bruge det til ?. Til lidt
internet&kontorbrug er 9600XT mere end rigeligt.

Mvh
Jakob

Fra : The Grif

Dato : 15-07-04 12:40

> Kommer udelukkende an på hvad du skal bruge det til ?. Til lidt
> internet&kontorbrug er 9600XT mere end rigeligt.

Det var nu meningen at der skulle spilles også,
de nye spil er jo krævende
( Far Cry, Battlefield vietnam bla. )

Fra : Jakob M

Dato : 15-07-04 19:22

> Det var nu meningen at der skulle spilles også,
> de nye spil er jo krævende
> ( Far Cry, Battlefield vietnam bla. )

Har du brug for VIVO funktionerne på de kort du nævner ?. Ellers kan du få
et 9800Pro for 1832, ovenikøbet med en meget stille køler.
Det er kun en anelse langsommere end 9800XT.

Her en masse kort sammenlignet, så har du lidt at tygge på.
http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Mvh
Jakob

Fra : Jens Gregersen

Dato : 15-07-04 13:37

> Kommer udelukkende an på hvad du skal bruge det til ?. Til lidt
> internet&kontorbrug er 9600XT mere end rigeligt.

9600XT kan vel forhåbentligt også stadig trække mange af de nye spil.
FarCry er selvfølgeligt ekstremt krævende, men 9600XT er vel stadig et
godt kort?

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 15-07-04 14:02

"Jens Gregersen" <jens_gregersenGIRAF@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> 9600XT kan vel forhåbentligt også stadig trække mange af de nye spil.
> FarCry er selvfølgeligt ekstremt krævende, men 9600XT er vel stadig et
> godt kort?

køre med 9600XT med 256 mb ram som køre farcry flydne her
cpu : xp 2500 barton
ram : 1gb

Søren

Fra : Jens Gregersen

Dato : 15-07-04 14:07

> køre med 9600XT med 256 mb ram som køre farcry flydne her
> cpu : xp 2500 barton
> ram : 1gb

Okay. Jeg blev også helt urolig da Jakob M nævnte 9600XT og kontorbrug i
samme sætning :) For jeg mener da også at 9600XT stadig er et udmærket
gamer-kort.

Fra : Mads

Dato : 15-07-04 14:38

On Thu, 15 Jul 2004 15:07:03 +0200, Jens Gregersen
<jens_gregersenGIRAF@stofanet.dk> wrote:

>Okay. Jeg blev også helt urolig da Jakob M nævnte 9600XT og kontorbrug i
>samme sætning :) For jeg mener da også at 9600XT stadig er et udmærket
>gamer-kort.

Ja, helt sikkert. Jeg har samme type 9600 kort som Søren
og har heller ingen problemer med Farcry eller BF Vietnam
og det endda på en ikke helt ny maskine.
XP2400+ med 512 MB PC133 RAM og Win98
Selv i ret høje opløsninger kører alle mine 3D spil pænt.

mvh Mads

Fra : Jakob M

Dato : 15-07-04 19:16

> 9600XT kan vel forhåbentligt også stadig trække mange af de nye spil.
> FarCry er selvfølgeligt ekstremt krævende, men 9600XT er vel stadig et
> godt kort?

Jo jo, det er skam udmærket, har det selv. Jeg skrev også MERE end rigeligt
.

Mvh
Jakob