Skærme
Fijala 3554
Problemer med installation af driver til I~
Fra : Martin

Dato : 14-07-04 13:56

Jeg kan ikke installere de drivere jeg har downloaded fra Ibms hjemmeside.
Den vil kun genkendes af XP som plug & Play skærm. Selvom jeg opdaterer med
den nye .inf-fil siger XP at den eksisterende driver er lige så god ???

Irriterende, da det betyder en hel del for kalibreringen.

Har prøvet at H-klikke på .inf og vælge installér, men der sker ikke noget.
Har prøvet at opdatere driver fra egenskaber - heller ikke muligt.

Evt. nogle som ligger inde med links til skærmsoftware til IBM i .exe
format?

Ideer?

/Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-04 14:14

Martin wrote:

> Irriterende, da det betyder en hel del for kalibreringen.

Kalibrering af hvad ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin

Dato : 14-07-04 14:32

> Kalibrering af hvad ?

Af farverne på skærmen.

/Martin

Fra : Pophaar

Dato : 14-07-04 15:07

Tillad mig at komme med lidt uvidenhed. De -inf-filer, en række personer
fejlagtigt kalder drivere, indeholder mig bekendt kun en række
tekstoplysninger om skærmopløsning, opdateringsfrekvens o.l. Men måske tager
jeg helt fejl?

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-04 15:48

Pophaar wrote:
> [...]
> personer fejlagtigt kalder drivere, indeholder mig bekendt kun en
> række tekstoplysninger om skærmopløsning, opdateringsfrekvens o.l.

Nej du har ret.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin

Dato : 14-07-04 15:55

Rart, så lærte jeg lidt i dag også.

Det sørgelige er så at det er de filer man får når man downloader "drivere"
fra deres hjemmeside.

/Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-04 17:07

Martin wrote:

> Det sørgelige er så at det er de filer man får når man downloader
> "drivere" fra deres hjemmeside.

Ja men det er nok mere for ikke at gøre brugere mere end højst nødvendigt
forvirrede, for skærmen skal nok vise et billede ligemeget hvad *S* (sålænge
at signalet er inden for de specifikationer som skærmen har)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Michael Pedersen

Dato : 14-07-04 18:10

Hej

"Pophaar" <luchter@liam.dz> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlagtigt kalder drivere, indeholder mig bekendt kun en række
> tekstoplysninger om skærmopløsning, opdateringsfrekvens o.l. Men måske

Nej egentligt ikke, men der er nogle der tager fejl af .inf filer og .icm
filer, hvor .inf filer kun giver oplysninger om navnet og hvilke
opløsninger og frekvens, skærmen kan køre med, så kan man bruge .icm filer
til at korrigerer farver således at man ser de samme faver som ens printer
udskriver.

Det forgår i programmer som Photoshop og andre profesionelle programmer, der
har man en farve profil fil (.icm) for sin skærm, sin farve printer og sin
scanner, med disse .icm filer kan man så komme tættere på hvordan en farve
vil se ud når man printer den, eller hvordan scaneren opfanger farver osv.
Det er dog oftest kun på meget gode og dyre skærme at man kan bruge .icm
filer.

Hilsen Michael

Fra : Pophaar

Dato : 14-07-04 19:33

Jeg kender skam godt ICM-profiler. De tilknyttes i **Windows** og har
således i princippet effekt på alt, der vises på skærmen...