Lydkort
Fra : Jørgen

Dato : 14-07-04 10:43

Der findes ingen dansk gruppe for lydkort/soundcard, så jeg drister mig ind
her i det beslægtede område.

Jeg skal finde og downloade driveren til et lydkort. Men når jeg kigger ind
i maskinen, er der ikke et separat lydkort i stil med grafikkortet og
modem'et. Mini-stikkene sidder direkte på bundkortet.

Hvordan identificerer jeg dette ikke-eksisterende lydkort, så jeg kan hente
driveren et eller andet sted?
Mvh Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-04 10:54

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan identificerer jeg dette ikke-eksisterende lydkort, så jeg kan
hente
> driveren et eller andet sted?

Find ud af hvilket bundkort du har i maskinen, programmet Everest kan hjælpe
dig med at identificere det (hvis du da ikke gider kigge manuelt på det)
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Så du skulle faktisk have været i bundkort-gruppen
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-04 14:08

Ivan V. Klattrup wrote:
> Så du skulle faktisk have været i bundkort-gruppen

Nej det rigtige sted havde været dk.edb.

Det er ikke bundkort relateret hvad mærke /model et lykort har (dog kan
onboard lykort spørgsmål stilles i den gruppe, men det hører egenligt hjemme
i ovenstående gruppe)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-04 14:30

> Nej det rigtige sted havde været dk.edb.

kan det aldrig blive, da det er et hardware-relateret spøgsmål, og i dette
tilfælde et bundkort-relateret spørgsmål
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.bundkort

> Det er ikke bundkort relateret hvad mærke /model et lykort har

han har sqdda lige selv skrevet at det sidder på bundkortet

FUT dk.admin.netikette
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-04 15:46

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]
>
> kan det aldrig blive, da det er et hardware-relateret spøgsmål, og i
> dette tilfælde et bundkort-relateret spørgsmål

du har selvfølgelig ret, det er dk.edb.hardware.

> han har sqdda lige selv skrevet at det sidder på bundkortet

Det er er stadig et lyd problem, og det har sådan set ikke noget (direkte)
med bundkortet at gøre.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-04 16:45

Jørgen wrote:
> [...]
> grafikkortet og modem'et. Mini-stikkene sidder direkte på bundkortet.
>
> Hvordan identificerer jeg dette ikke-eksisterende lydkort, så jeg kan

Det kaldes et integreret lydkort. Find ud af hvilket bundkort du har,
fabrikanten har sikkert en komplet driverpakke til det hele på sit
website. Ja, og du skal selvfølgelig også hente chipset-drivere til
bundkortet når du nu er i gang.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jørgen

Dato : 14-07-04 17:57

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikanten har sikkert en komplet driverpakke til det hele på sit
> website. Ja, og du skal selvfølgelig også hente chipset-drivere til

Nu gør du mig ked af det.
For det første kan jeg ikke identificere bundkortet. Det er helt anonymt.
For det andet aner jeg ikke hvad chipset-drivere er.
For det tredie kommer de snart efter os, for vi må slet ikke diskutere lyd
her i denne gruppe. Kom med over i dk.edb.
For det fjerde har jeg allerede fået tre svar derovre, som jeg ikke forstår.
Jeg håber, vi ses dér.
Mvh Jørgen