Prisindex EU lande
Fra : Henry

Dato : 14-07-04 09:21

Er der en sted hvor man nemt kan sammenline priser på madvarer, benzin mm. i
de forskelige EU lande

Da vi så småt er ved at planlække vores ferie næste år kunne de være rart at
kunne sammeligne priser i England, Holland, Island, Norge mm.

Mvh
Henry

Fra : ole holte

Dato : 15-07-04 00:24

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da vi så småt er ved at planlække vores ferie næste år kunne de være rart at
> kunne sammeligne priser i England, Holland, Island, Norge mm.

Hvad med selv at slå ALDI - NETTO og andre op og se deres Eu-priser ?
Selv går jeg på www.makro.gr og sammenligner

Fra : Henry

Dato : 15-07-04 13:05

> Hvad med selv at slå ALDI - NETTO og andre op og se deres Eu-priser ?
> Selv går jeg på www.makro.gr og sammenligner

Ja det kan man jo selvfølgelig også. men jeg mener Danmark ligger +30% over
EU gennemsnit og Island +43%
(hvis jeg husker rigtig) med hensyn til dagligvarer og det var sådan en
oversigt jeg gerne ville se om man kunne finde.

Mvh
Henry
..

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 15-07-04 13:37

Henry <henryjorgensen@hotmail.com> wrote:
[...]

EU har selvfølgelig en stor organisasjon som driver med å beregne sånt, og
jeg tror du finner det du vil ha på

http://europa.eu.int/comm/eurostat/newcronos/queen/display.do?screen=welcome&open=/&product=THEME2&depth=2&language=en

klikk på Short-term indicators -> Consumer prices

Ellers hadde VG en veldig kortfattet fremstilling av det samme nylig,

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234695

Bjørn