IMAP
Fra : Christian Catu

Dato : 14-07-04 07:39

Jeg har en ven der har et lille fritidsfirma, hvor de er 3 ansatte. Der er
4 e-mail adresser i firmaet, og de skal alle kunne se de e-mails der kommer
til dem.
Indtil nu har vi bare sat det op, så de alle sammen henter de samme mails
(hvor der i Outlook er krydset af i feltet "leave messages on server", så
alle kan hente dem)
Er det rigtigt forstået at vi kan undgå dette ved at anvende IMAP i stedet
for pop3.

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 09:21

Christian Catu wrote:
[Snip]

> Er det rigtigt forstået at vi kan undgå dette ved at anvende IMAP i
> stedet for pop3.

Hvad er det du vil undgå ?

Regards

Fra : Christian Catu

Dato : 14-07-04 14:36

On Wed, 14 Jul 2004 10:20:56 +0200, J.K.Arning wrote:

> Christian Catu wrote:
> [Snip]

> Hvad er det du vil undgå ?
>
> Regards

At de alle skal hente de samme mails igen og igen :)

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 15:38

Christian Catu wrote:

> At de alle skal hente de samme mails igen og igen :)

Det burde ikke være et problem .. det har aldrig været
når jeg har benyttet funktionen.

Hvilken mail klient benyttes ?

Ved IMAP kører klienten op imod Mailserveren
og ald mail ligger på serveren mens klienterne holder
en lokal kopi af hele herligheden .. når der så logges
på serveren synkroniserer klienterne deres offline
kopi med serveren .. så .. ja .. det løser problemet.

Men .. hvis det må koste "lidt" mere så vil jeg meget
anbefale en hosted exchange løsning som f.eks.
http://scannet.dk/frame.asp?url=http://scannet.dk/Exchange.htm

Jeg har selv lige købt sådan en og det er lækkert.

Det koster som sagt "lidt" mere .. 89,- pr bruger
pr. månede exec moms .. men det er hver en krone værd.

Hvis du ikke kender til fordelene ved en exchange løsning
så google lidt rundt .. til en mindre virksomhed er det
en genial løsning .. især til den pris.

Regards

Fra : John Frandsen

Dato : 24-07-04 11:01

Christian Catu skrev i qujy4qc921o5.11holksb2aom8.dlg@40tude.net:

Regards

> At de alle skal hente de samme mails igen og igen :)

Var det en mulighed at lade hver enkelt konto forwardes til de tre øvrige?

Mvh John