Dyrt/farligt flaske/stats-vand:H2Oslo
Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-04 06:33

Vand fra hanen er monopol for stat og kommune, og derfor langt dyrere end
nødvendig. Afledningsafgift er alibi for at fordyre.
Som reklame for skatteyderbetaling, skrives om at appolinaris med
forfriskende kuldioxid-bobler er tusind gange dyrere.
Oslo gennemstrømmes af en fos, der er så ren at biologisk kontrol er
unødvendig - Maridalvassdraget - og det driver de skatteyderbetalte
bureaukrater propaganda på via www.vav.oslokommune.no og på plastikflasker
påskrevet vås hhv. banaliteter om at vand er "vitenskabeligt bevist at være
beste tørstslukker" hhv. kaloriefri!
Som altid tiltager staten ære, der tilkommer naturen. Vandet er "trygt"!
Siden koleraepidemien 1853 er næppe nogen skandinav blevet alvorligt skadet
af drikkevand, og kortvarig diarre har været yderst sjælden og haft andre
del-årsager, og fare ville heller ikke opstå nu, hvis vi drak af pytter,
hvilket min kones katte foretrækker, fordi kloret i vandværksvandet mishager
dem.(Koleraepidemiens ofre var nok især ludfattige slumbeboere/tabere, der
drak af pytter og grøfter nær latriner- eller døende gamle, der fik livet
afkortet lidt af epidemisk hysteri/massesuggestion.

Da jeg havde Sodastream-anlæg til selv at sætte bobler til, kunne jeg ane en
lille smagsgevinst ved det mindre hårde købe-appolinaris og især ved de dyre
Ramløse/Perrier

Idag sætter jeg en trediedel indian-tonic til billigste discout-danskvand i
bekvemme halvliterflasker med skruelåg, som jeg har køleskabet fuldt
af.Månedlig fylder jeg halvtreds op med denne fine billig-cocktail
(Schweppes tonic er er så bitter, at jeg får hovedpine af den ufortyndet).
((Samtidig mixer jeg en masse rigtige cocktails a la Campari Breezer, også
langt billigere og bedre end originalervarerne.)). Ligesom med
isterningposer, har jeg lager stående ved siden af køleskabet til opfyldning
efterhånden.

Med sådan tilsætning til billigste appolinaris - eller en dråbe Campari
Bitter/Fernet Brancka - kan forskel i vands renhed ikke længere registreres
af den menneskelige tunge, tror jeg.

Ligesom fin vodka kun påskønnes, når den _ikke_ indgår i en cocktail.

Der er meget Kejserens Ny Klær snobberi i drikkevarer og mad.

Skatteyderudgiften til vandrensning bør bortspares - mere og mere bruges til
vask og skyl , hvor rensningen er ligegyldig
- mere og mere drikkevand er idag købt i plastikflasker m/brus,
og øl, mælk og sodavand ligger tæt på i pris.
For at genere svineavlere og anden industri insisterer øko-tosserne på
pinligt rent drikkevand i hanen overalt i landet
( og forbyder private brønde!!!).
Deres magtmisbrug er langt værre end det snobberi, som
softdrink-producenterne lever højt på.

Politiken 14 juli 2004: Vand er dyrere end mælk
Vand på flaske koster op til 1.100 gange mere end vand fra hanen. Og mere
end både øl, mælk og juice. Det skyldes skrappe produktions- og
hygiejnekrav, mener Danmarks førende flaskevandsproducent. Sludder, siger
andre.

"The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher
esteem those who think alike than those who think differently". Nietzsche

" The romantic impulse of our nature to people the world with Gods,
seems to us pretty in lovers:

- in snobs we dislike it". Logan Pearsall Smith

"Man skal aldrig spørge en barber, om man trænger til at få håret klippet".
Daniel S. Greenberg

"Professioner er en sammensværgelse mod lægmanden" George Bernard Shaw.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Henrik N. Poulsen

Dato : 16-07-04 09:07

Og? Hvad er pointen?

Henrik

Fra : G.B.

Dato : 16-07-04 11:39

"Henrik N. Poulsen" <badeskov.netboys@FJERNverizon.net> skrev i
meddelelsen news:40F78CB1.3070304@FJERNverizon.net:

> Og? Hvad er pointen?

En af pointerne kunne være, at du læste

og gjorde hvad der står der, i stedet for at citere hele Wamlingens
artikel, så os der har ham i killfilter alligevel modtager den.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Splinten

Dato : 16-07-04 12:17

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> artikel, så os der har ham i killfilter alligevel modtager den.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Lad nu være med at hidse jer op over Bo Warmings indlæg, tro ikke at i kan
gøre det politisk korrekt at hælde ham i et smamfilter. Det vil såmænd kun
have virkning på jeres uvidenhed. Men det kan jo også være et mål

Prøv for pokker at læse det langsomt, og prøv at forstå !!

Jeg synes helt klart at han har en pointe, -en særdeles klar pointe oven i
købet.

Splinten

Fra : G.B.

Dato : 16-07-04 12:26

"Splinten" <makarios@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Lad nu være med at hidse jer op over Bo Warmings indlæg, tro ikke at i

*PLONK*

Fra : Peter Weis

Dato : 16-07-04 20:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> *PLONK*

Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom på det?

mvh
Peter

Fra : G.B.

Dato : 16-07-04 20:56

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom på det?

Hvad rager det dig?

Fra : Peter Weis

Dato : 17-07-04 07:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in

> Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev i meddelelsen

> Hvad rager det dig?

Det rager mig så langt, at jeg synes du laver mere støj med dit
plonkeri end Henrik og Splinten gør.

I øvrigt synes jeg du har en underlig "debatteknik". Du citerer noget
du ikke besvarer. I det hele taget besvarer du intet.

Peter

Fra : G.B.

Dato : 17-07-04 09:42

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 17-07-04 18:46

G.B. wrote:

> Hvad rager det dig?

JA ! Netop, du svarede selv på det !! Det rager netop ikke andre end dig
selv

/Anders

Fra : G.B.

Dato : 17-07-04 23:05

Anders Matthiessen <web@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> JA ! Netop, du svarede selv på det !! Det rager netop ikke andre end
> dig selv

*PLONK*

Fra : Croc®

Dato : 17-07-04 23:56

On 17 Jul 2004 22:04:39 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>*PLONK*

Runger det ikke snart i dit hovede med al det plonkeri?

Regards Croc®

Fra : G.B.

Dato : 18-07-04 00:04

Croc® <sbm@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Runger det ikke snart i dit hovede med al det plonkeri?

Nejda. Runger det i dit, da?

Fra : Croc®

Dato : 18-07-04 11:36

On 17 Jul 2004 23:03:53 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>Nejda. Runger det i dit, da?

Nej jeg har heldigvis ikke lyd på puteren.

Regards Croc®

Fra : G.B.

Dato : 17-07-04 13:49

"Henrik N. Poulsen" <badeskov.netboys@FJERNverizon.net> skrev i
meddelelsen news:40F78CB1.3070304@FJERNverizon.net:

> Og? Hvad er pointen?

Shit! Jeg ser først nu, at trådstarten er en af Global Warmings evindelige
crosspostings til et hav af grupper.

Jeg sidder i dk.politik, og følger ikke de to andre grupper. Desuden er
Global Warming fast beboer i mit killfilter, og har været det i årevis.
Derfor mine reaktioner. Jeg undskylder.

FUT dk.kultur.mad+drikke, hvor indlæg om vandkvalitet må være mest på sin
plads.

Fra : Peter Weis

Dato : 27-07-04 06:53

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> Derfor mine reaktioner. Jeg undskylder.

OK.
Dine reaktioner gør mig i øvrigt glad for, at jeg ikke normalt bevæger
mig i dk.politik.

mvh
Peter