Melon m. vodka
Fra : Sif

Dato : 13-07-04 21:38

Hmmm... har nu flere gange forsøgt med sommerens lækker spise... vandmelon
m. vodka... men hver gang bliver den ikke helt så super, som man får på
caféer ect.
- er der nogen af jer som har en super metode til at lave denne
spise/drink....???

Hilsen Sif

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 14-07-04 07:39

Jeg plejer nu bare at udhule melonen, tage så mange sten ud som muligt eller
find en en som er stenfri. Herefter blender jeg det hele, sammen med vodka.
Servere det i de halve meloner eller den hele og så kan folg selv øse op i
små shots glas....
Mums..... Rikke

Fra : Sif

Dato : 14-07-04 11:52

Hmmm... det prøver jeg!!

Tak... Sif

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 11:38

i de gode gamle dage, tog vi vandmelonen og skar et hul i den ene ende, vi
hulede så centrum ud for kerner, og hældte en flaske vodka derned, log den
stå et døg i køleren, og så MUMS !

Mvh
Morten

Fra : Sif

Dato : 15-07-04 17:30

ja, det var egentlig også det jeg havde i tankerne´.... men forsøgte sidste
år og der skete ikke så meget... men det stod også kun i 6 timers tid.. tror
jeg prøver begge, så skal det nok blivr rn god fest.... :)

Hilsen Sif

Fra : Claus Nielsen

Dato : 18-07-04 09:54

> [...]
tror
> jeg prøver begge, så skal det nok blivr rn god fest.... :)

Jeg så i en Jamie oliver udsendendelse at han lavedeet hul midt i
vandmelonen og satte en tragt i. Herefter fyldte han tragten med Vodka og
låd det stå sådan. Når tragten var tom hældte han lidt mere i...

/Claus

Fra : Sif

Dato : 19-07-04 22:21

Jeg forsøgt det der med at udhule en smule, og så sætte en tragt i... og
selvom den havde stået til afdrypning i en hel del timer, og derefter med
vodkaen i 18 timer var der ikke andet sket end alt vodkaen, lå i den skål
som det hele stod i... så jeg forsøgte det andet med at fjerne alle kernerne
(-noget af en projekt!!) og så blende det... og det må man sige blev noget
af en succes....

jeg stillede det i fryseren i et par timer, så det var lige som slush-ice,
derefter lidt sprite i for at tage den merkante vodkasmag (måske fordi det
var en polsk slavevodka).... og alle blev dejlig fulde....

så tak for rådene... Sif