lagerbygning
Fra : marlene

Dato : 13-07-04 21:20

jeg har brug for et udhus/lager/værkested det skal være isoleret og med vand
og strøm.
det er ca. 30 m2 kun til virksomhedsbrug.
bygget på egen grund m. privatadr.

jeg er ret sikker på, at jeg kan bygge på firmaets regning, eller hvad?
men hvad nu hvis jeg lukker "biksen" om en tid, hvordan skal jeg så afregne,
med mig selv?

er der noget jeg skal være opmærksom på?

håber at der her nogen der ved noget brugbart.

maleren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-07-04 09:26

På ejendommeligvis fremsatte marlene følgende påstand:

> [...]
> afregne, med mig selv?
> er der noget jeg skal være opmærksom på?
> håber at der her nogen der ved noget brugbart.

Hvem er "firmaet"? Er det dig selv?

Hvis du bygger kan du sikkert trække momsen fra af det hele. Selve
huset er et aktiv og skal afskrives efter gældende regler. Hvis du
lukker efter kort tid, så er det næppe sandsynligt, at skattevæsnet
vil komme efter dig, fordi det jo er begrænset, hvor meget du har
kunnet nå at afskrive på bygningen.

Det præcise afskrivningsregler for den slags kender jeg ikke.

Dernæst skal du naturligvis undersøge, om du må bygge på din grund,
der kan jo være regler om en maksimal procentvis udnyttelse af
grunden.

Claus