tilbehør til andebryst?
Fra : anders

Dato : 13-07-04 21:13

Hej

Hvad serverer man som tilbehør ud over sovs og kartofler til stegt andebrys?
Det svære her er, at det skal serveres for folk, der ikke er så meget for
grøn salat, men er mere til kogte grønsager. Jeg synes det lyder lidt
kedeligt/underligt, men kan man servere kogte gullerøder og kogt blomkål til
et stykke andebryst?

Mvh
anders

Fra : Peter Westh

Dato : 14-07-04 06:08

Snit nogle nye gulerødder, knoldselleri og nye løg i strimler og steg det i
andefedt (hvis du kan finde det, ellers smør/olivenolie). Smag ti med salt
og peber, giv det måske et lille skud citronsaft, og vend godt med
finthakket persille og hvidløg i.

Persillerod, pastinak, rødbeder kunne også bruges.

MVH

Peter

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 14-07-04 22:16

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvad serverer man som tilbehør ud over sovs og kartofler til stegt
andebrys?

Waldorffsalat måske?

Kasper

Fra : alfaekko

Dato : 15-07-04 07:11

> [...]
> grøn salat, men er mere til kogte grønsager. Jeg synes det lyder lidt
> kedeligt/underligt, men kan man servere kogte gullerøder og kogt blomkål

Sautér fintsnittet sommerkål i stegeskyen fra brystet. Tilsæt en sjat
kirsebæreddike eller hindbæreddike og kog væk. Tilsæt en tsk. kommensfrø.
Steg ialt ca. 10 minutter, kålen skal stadig have bid. Smag til med salt og
peber.

Anders

Fra : Brian Vaabengaard An~

Dato : 26-07-04 10:12

Hej Anders
Jeg håber jeg kan hjælpe med denne her - rødkålssalat. Kan slet
ikke sammenlignes med den alm. rødkål som vi kender - og den
smager rigtig godt til and - dejlig brun sauce og kartofler.
- Du river /skærer et rødkål i meget fine/tynde strimle.
- skær apelsiner ud i små tern, brug evt. mandariner på dåse
- og så skal du bruge valnøddekerner
- marinaden: her til 8 pers. 1/2 dl. edike , 1/2 dl. vand 1 spsk
sukker som du koger godt op i en gryde. Og prikken over i èt- 4-5
spsk. tyttebærsyltetøj som du blander i din marinade. Det afkøles
og blandes sammen med din rødkål m.m.
Den er super lækker- velbekomme
Hilsen Lotte

Fra : Heidi

Dato : 27-07-04 18:57

Brian Vaabengaard Andersen wrote:
> Hej Anders
> Jeg håber jeg kan hjælpe med denne her - rødkålssalat.

Eller i denne udgave:

1/4 lille fintsnittet rødkål (ca. 250 g)
1 appelsin i store tern (ca. 150 g)
1 æble i tern (ca. 100 g)
½ rødløg i tynde ringe (ca. 50 g)
100 g blå vindruer i kvarte uden sten (grønne kan også sagtens bruges)
2 spsk rosiner (putter jeg ikke selv i)
1 dl hakkede valnøddekerner (ca. 30 g)

marinade:
1 spsk appelsinsaft