*.class filer
Fra : Henrik

Dato : 13-07-04 20:27

Hejsa

Ved ikke om mit problem er dækket af dette forum, men jeg prøver.

Har hentet et lille program på nettet, men programmet består af 2 *.class
filer, men hvordan får jeg dem lavet om til noget som jeg kan bruge ?

Har været inde på Java Sun's hjemmeside, men jeg syntes ikke rigtig der var
noget som kunne bruges.
Er der en der kan hjælp med det navn på et program eller hvad der nu skal
til ?

Mvh. Henrik

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 13-07-04 21:29

Henrik wrote:
> [...]
> noget som kunne bruges.
> Er der en der kan hjælp med det navn på et program eller hvad der nu skal

.class filer er den kompilerede bytekode. Dette kan køres med en java
virtuel maskine og fx vil java "Hallo.class" starte programmet Hallo.

Der hvor du har hentet filerne burde der være lidt info om hvad du skal
gøre for at starte programmet.

mvh
Peter

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 13-07-04 21:36

Peter Kjellerup Rasmussen wrote:

> .class filer er den kompilerede bytekode. Dette kan køres med en java
> virtuel maskine og fx vil java "Hallo.class" starte programmet Hallo.
Det skulle jo selvfølgelig være "java Hallo"
Og klokken er ikke engang 23 endnu ;)

mvh
peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-04 22:03

Henrik skrev:

>Har hentet et lille program på nettet, men programmet består af 2 *.class
>filer, men hvordan får jeg dem lavet om til noget som jeg kan bruge ?

De kan bruges direkte (hvis de da indeholder en main()).

Åbn en kommandoboks og skriv
java <komplet sti til klassefilen inklusive filnavn, men uden
..class>".

Det aktiverer filen. Hvis det ikke virker, skyldes det at der
ikke er en main() i filen, og så kan det kun bruges i forbindelse
med et andet javaprogram, og så skal man endda vide hvilke
klasser og metoder der er i filen.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-04 22:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>Åbn en kommandoboks og skriv

PS. Der er forskel på store og små bogstaver!

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 09:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> ikke er en main() i filen, og så kan det kun bruges i forbindelse
> med et andet javaprogram, og så skal man endda vide hvilke

Hvilket man kan benytte "javap" til. Ellers bør man nok tage kontakt dertil,
hvor man har downloadet filerne, således at der ikke er tvivl om, man må
bruge dem eller ej.

> --
> Bertel

Bortset fra det, så kan "hvordan får jeg dem lavet om til noget som jeg kan
bruge ?" betyde flere ting, f.eks. "Hvordan får jeg kildekoden at se?" Igen,
hvis det ikke er tilladt for dig at shanghai'e class-filerne, så er det nok
heller ikke interessant at nuppe kilden. Bortset fra det, så findes der
forskellige java decompilere - google er din ven.
http://members.fortunecity.com/neshkov/dj.html kan godt bruges. Du risikerer
dog, at folk har benyttet en obfuscator - hvilket gør kilden rimeligt
ulæselig for alm. mennesker. På den anden side, så er der folk, der skriver
programmer så grimt (hånd-obfusctor), at det stort set er umuligt at læse.
Da kommentarer ikke er med i class-filerne, får du naturligvis heller ikke
dem ud af en decompiler - så det kan tage lang tid at forstå, hvad der
foregår.

/nobody important

Fra : Henrik

Dato : 14-07-04 17:01

Tak for hjælpen
MEN jeg kan ikke få det til at virke, føler mig lidt DUM.

De 2 filer fylder tilsammen 7kb, er der en der vil hjælpe hvis jeg prøver at
sende filerne ?`

Mvh. Henrik

Fra : Peter Lind

Dato : 14-07-04 18:53

"Henrik" <absalon@it.dk> wrote in message
> [...]
> MEN jeg kan ikke få det til at virke, føler mig lidt DUM.
>
> De 2 filer fylder tilsammen 7kb, er der en der vil hjælpe hvis jeg prøver

Hvis de kan hentes på nettet, kan du jo bare henvise.
Men prøv evt at fortælle:

1) Hvad du skal bruge programmet til
2) Hvorfor du har hentet det på nettet
3) Hvad du har prøvet for at få det til at virke
4) Hvad der helt præcist sker når du prøver at starte programmet.

Med de informationer du har givet indtil videre kan der være en million ting
galt, og hvis en af de garvede her i gruppen prøver, vil de sikkert slet
ikke få de problemer du oplever, fordi de ganske enkelt prøver noget andet.

Så lidt mere konkret tak.

Mvh
Peter Lind

Fra : Henrik

Dato : 14-07-04 20:19

1) Det er et lille "nøgle" program
2) Stod lige og manglede det
3) started op i dos og skrevet java gfxcanvas.class og java gfxcanvas
4) Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:
gfxcanvas/class

Programmet består af 2 class filer, hvis jeg prøver at køre den anden class
fil kommer der denne fejl.:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:
javax/icroedition/midlet/MIDlet
at java.lang.classLoader.defineClass0<Native Method>
at java osv. 10 linier i alt.

Henrik

Fra : Mads Bahrt

Dato : 14-07-04 20:32

Henrik wrote:
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:
> javax/icroedition/midlet/MIDlet
> at java.lang.classLoader.defineClass0<Native Method>
> at java osv. 10 linier i alt.
Der er tale om et javaprogram til afvikling på en mobiltelefon. Det kan
ses ud af at den prøver at benytte klassen MIDlet, som en "desktopjava"
ikke kender. Du skal altså med andre ord benytte enten en mobiltelefon
eller mobiltelefon-emulatoren i Suns toolkit til mobiludvikling. For at
benytte en mobiltelefon skal class-filerne dog pakkes ind i en jar-fil
sammen med et par andre filer, og der skal en tilhørende jad-fil. Fik du
programmet i form af class-filerne eller har du pakket JAR-filen ud?

MVH
Mads

Fra : Henrik

Dato : 14-07-04 22:03

Jeg har pakket jar filen ud, men har den dog stadig liggende som jar.
Hvis jeg har jar filen og min PDA, kan jeg så afvikkel programmet på den ?
Og hvordan gør jeg det og hvilke programmer skal der ligge på PDA'eren ?
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 15-07-04 07:06

Hejsa Igen

Har nu prøvet at downloade og installer: J2ME Wireless Toolkit 1..0.4_01

Men jeg kan ikke få den til at åbne *.jar filen, jeg har prøvet med "Run
MIDP App", men den kan kun åbne *.jad filer

Henrik

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 15-07-04 11:37

jar filen skal laves til en prc fil hvis den skal køre på en palm.
Converteren kan hentes på sun's hjemmeside.

mvh
Thomas

Fra : Henrik

Dato : 15-07-04 11:55