Camenbert
Fra : Kristian Primdal

Dato : 13-07-04 19:27

Hej.

Nogle der har nogle gode opskrifter til at lave friture stegt camenbert ?
For jeg kan bare ikke finde nogle steder man kan købe dem i Herning mere.
Føtex har altid haft dem på dybfrost men det har de ikke mere.

Ved godt at det smager rigtig godt at smide en camenbert på grillen, men vil
også gerne have de friture stegte.

Mvh
Kristian

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 13-07-04 19:53

Hej kristian.
Her en opskrift på friturestegte.
Beregn en trekant pr. pers.
Vend dem i sammenpisket æg og derefter i rasp.Frituresteg dem i meget varm
olie(bare en olie som kan tåle høj varme, det står som regel på flasken)
til de er gyldne overalt. Tag dem op med en hulske og lad dem dryppe godt af
på køkkenrulle. Du kan stege dem forsigtigt på en pande med smør eller
margarine, men pas på der ikke i går hul i osten når de skal vendes.
Serveres på ristet toastbrød og solbærsyltetøj.
Bon appetit.
Mvh. Rikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 20:28

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej kristian.
> Her en opskrift på friturestegte.
> Beregn en trekant pr. pers.
> Vend dem i sammenpisket æg og derefter i rasp.Frituresteg dem i meget varm

Et sted jeg engang arbejdede, solgte vi mange af dem. Vi panerede dem to
gange. Æg, rasp, hvile koldt ½ time, æg og rasp igen, hvile koldt til brug.
Det gjorde, at ostene ikke så ofte gik i stykker.

Jeg savner også dem fra frosten i supermarkedet. Nemt, uden snask overalt

Tina

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-04 16:06

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg savner også dem fra frosten i supermarkedet. Nemt, uden snask overalt

Gud hvor har jeg spist mange friturestegte Camenberts inde på Vandkunsten
(Puk/Vrinsk) kl. l*rt om natten, da jeg var ung og vild, og havde brug for
lidt fast føde efter mange timers druk. Det slog de dybstegte rejer og
pommes frites'ne på Chinese Palace med flere banelængder

--
-Jens B.

Fra : Dorthe

Dato : 14-07-04 20:45

> [...]
>
> Mvh
> Kristian
>
> Jeg ved ikke, om i har en Bilka i omegnen...men Bilka i Århus har altså
paneret camembert

/Dorthe