Erhvervsforsikring diamanter/juveler
Fra : Kim Kappel

Dato : 13-07-04 13:44

Hej, jeg håber gruppen kan hjælpe.

Jeg har gennem et stykke tid solgt løse diamanter/ædelsten samt
juveler, primært diamantringe.

Jeg er nu ved at lave et samarbejde med et amerikansk smykkefirma og
skal derfor bruge en erhvervsforsikring.

Jeg vil typisk ligge inde med diamanter/juveler for US$ 200.000.

Når jeg modtager varerne vil de være låst inde i et fastboltet
pengeskab. Der er ikke forretning, men firmaet drives fra et kontor i
privaten.

Jeg vil typisk rejse rundt i landet (senere i Skandinavien, Tyskland,
England, Holland, Spanien og Frankrig)

Hvem har erfaring i ovenstående ? På forhånd har Codan og TopDanmark
blankt afvist.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-07-04 15:29

"Kim Kappel" <kim@kappel.it> skrev i en meddelelse

> Når jeg modtager varerne vil de være låst inde i et fastboltet
> pengeskab. Der er ikke forretning, men firmaet drives fra et kontor i
> privaten.

Det burde du ikke fortælle her aht. din egen sikkerhed.
Det tog mig ikke mange sekunder at finde ud at vi bor ganske tæt på
hinanden.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-07-04 19:42

On Tue, 13 Jul 2004 16:29:25 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>"Kim Kappel" <kim@kappel.it> skrev i en meddelelse

>Det burde du ikke fortælle her aht. din egen sikkerhed.
>Det tog mig ikke mange sekunder at finde ud at vi bor ganske tæt på
>hinanden.

Må man spørge hvordan.

For så vidt jeg ved kan du kun finde personen ip. Og med mindre at man
har nogle ret tunge kontakter kan man som regel ikke slå folk Ip længere
op end til selve den ISp der har en linie, og hvis der er angivet en
emailadresse i indlægget kan man muligvis finde personen således såfremt
at domænet ejes af skriveren.
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 14-07-04 22:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>og hvis der er angivet en
>emailadresse i indlægget kan man muligvis finde personen således såfremt
>at domænet ejes af skriveren.

Ser det ikke ud til at være tilfældet her?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-07-04 22:37

On Wed, 14 Jul 2004 23:18:04 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Ser det ikke ud til at være tilfældet her?

Jo, udover at mine oplysninger er hemmligholdte hos DK-Hostmaster :D.
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 15-07-04 11:31

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Jo, udover at mine oplysninger er hemmligholdte hos DK-Hostmaster :D.

Nu er det jo ikke dig, men Kim der handler med ædelstene, og han har
endda et næsten unikt efternavn, så man behøver ikke engang at søge
hos dk. en søgning på krak.dk giver også et pænt hint.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-07-04 08:40

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Må man spørge hvordan.

Du må gerne spørge, men jeg ser ikke nogen grund til at udbasunere det
yderligt, hvis du ikke selv kan finde det ud fra de oplysninger, der findes
i det første indlæg

> [...]
> op end til selve den ISp der har en linie, og hvis der er angivet en
> emailadresse i indlægget kan man muligvis finde personen således såfremt

Så teknisk og avanceret behøver vi slet ikke at blive

Fra : MAndersen

Dato : 13-07-04 17:19

> [...]
> England, Holland, Spanien og Frankrig)
>
> Hvem har erfaring i ovenstående ? På forhånd har Codan og TopDanmark

Alle vil afvise dig, hvad angår tyveri.

Det er ikke et problem, hvis du opfylder Skafors regler om sikring, og her
vil du ryge i den højeste klasse, med tyverialarm til døgnbemandet
alarmcentral, gitter for vinduer og døre, også skafor godkendt, godkendt
pengeskab i højeste klasse. Intet problem, blot urimeligt dyrt!

Kunne det være en ide at leje boksplads i bank eller ved en lokal guldsmed?

Du kan dog altid tegne brandforsikring uden problemer, og husk så en
erhvervsansvarsforsikring, og en rejseforsikring.

MAndersen

Fra : Kim Kappel

Dato : 14-07-04 07:35

Hej MAndersen.

Jo, jeg tror også at det bliver en bankboks, det benytter jeg også til
løse diamanter nu Pengeskabet benytter jeg fra jeg har hentet
diamanterne og indtil de bliver afsendt.

Hilsen Kim

*snip*