Weblog
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-07-04 21:57

Hejsa,

Jeg mener at have set et program til at lave en weblog på .Mac. Er det
iBlog jeg tænker på, eller er der andre? Jeg kan se at mange bruger et
system der hedder HaloScan til at tilføje kommentarer til deres
weblogs på .Mac. Er det smart, eller er der andre måder at gøre det på?

Er der overhovedet nogen her, som har en weblog på .Mac?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-07-04 22:20

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:
> Er der overhovedet nogen her, som har en weblog på .Mac?

Er der overhovedet nogen her, der har dotMac.
Udover den rige Esbjerg doctor
(sorry Munster)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-07-04 23:12

> Er der overhovedet nogen her, der har dotMac.
> Udover den rige Esbjerg doctor

Manden har jo aktier i "biksen"

--
Mvh Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-07-04 22:09

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Manden har jo aktier i "biksen"

Thi hi, det har jeg osse!

Og ved I hvem der har "betalt"?

Bill Gates! LOOOOOOOOOOOOL

Forklaring: havde Navision aktier, som tog en seriøs røvtur sammen med
alle mine andre aktier, da boblen bristede.

Ingen af dem er kommet op på købsniveau..........men Bill Gates købte
Navision/Damgaard, så jeg kunne sælge til samme pris som jeg havde købt

Desværre lod jeg bare pengene stå i et par år (mistede interessen for
aktier) , jeg skulle have købt Apple aktier med det samme.

men skidt pyt, jeg tror på dem
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-04 23:21

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>

> Desværre lod jeg bare pengene stå i et par år (mistede interessen for
> aktier) , jeg skulle have købt Apple aktier med det samme.

Der er det gode ved at købe Apple-aktier nu, at dollaren er helt i bund.
Jeg regner ikke med, at USA går fallit, så mon ikke dollaren stiger
igen? Hvis den stiger fra de nuværende 6,- til måske 8,- kr., så er det
en stigning på 1/3. Selv om aktierne så ikke stiger, er det da en meget
pæn gevinst, som man får, hvis man sælger aktierne. Jeg har desværre det
modsatte problem. Jeg købte, da dollaren var dyr. Så selv om kursen på
Apples aktier er noget over det, jeg betalte, så er den lave dollarkurs
skyld i, at mine aktier faktisk er lidt mindre værd, end da jeg købte
dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-07-04 06:07

> [...]
> Apples aktier er noget over det, jeg betalte, så er den lave dollarkurs
> skyld i, at mine aktier faktisk er lidt mindre værd, end da jeg købte

Åeee, jeg havde en ide´om at du havde købt hammer billigt (på tidligt
tidspunkt), og at du ville kunne trække dig tilbage i en tidlig alder,
og nyde resten af livet med Fnullergøj/Honninggrisen i en ren
luksustilværelse

Men jeg tror at vi begge kan være rolige, så længe Jobs er ved roret!

Jeg har bare det problem at jeg køber med følelserne, købte Micon, da de
var nede i 125 (tale om konkurs eller redningsplan), derefter steg den
støt op til 400.

Min mand sagde SÆLG SÆLG! men jeg troede, at når det var mine
idealistiske vindmøller, så ville de holde skansen, så nu har jeg dem
stadig........til kurs 95-100 ca.!

Så nu kigger jeg faktisk ikke på kurser mere, har indset at jeg ikke er
den fødte spekulant, så hele molevitten får bare lov at stå, og så håber
jeg på det bedste
(de er osse alle tabsgivende hvis jeg sælger nu

Apple som jeg købte for 4 uger siden er også med henblik på at de bare
skal blive stående

Men hvis de pludselig stiger helt vildt, må du gerne lade mig vide, der
er ikke grund til at jeg er FOR naiv!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-07-04 23:29

> [...]

> luksustilværelse
>
> Men jeg tror at vi begge kan være rolige, så længe Jobs er ved roret!

Jeg regner nu også med, at det nok skal gå. Aktierne har lige været oppe
at snuse til $34 efter det gode regnskabresultat, og nu er de vist på
33,6$. Jeg købte dem i 2001 til kurs 24,5. Dengang var OS X på vej, og
aktierne var styrtdykket året forinden. Jeg regnede derfor med, at nu
kunne det kun gå opad. Det passede ikke. Det har været helt nede på
$13-15 i mellemtiden. Nu er den en hel del over det, jeg gav. Til
gengæld er dollaren faldet fra kr. 8,- til 6,-, og det udligner
fuldstændig kursstigningen.

> [...]
>
> Min mand sagde SÆLG SÆLG! men jeg troede, at når det var mine
> idealistiske vindmøller, så ville de holde skansen, så nu har jeg dem

Jeg kan høre, at du bruger samme taktik, som jeg gør Jeg har lige
solgt nogle Novo Nordisk til 303. Dagen efter fremlagde de nogle gode
forskningsresultater, og aktien steg til 330. OK, jeg gav 250, så jeg
har skam tjent på dem. Jeg solgte B&O til 242, efter de var steget fra
180, fordi banken mente, de var overvurderede. I løbet af få uger steg
de til 340, og nu ligger de stabilt på 320 til 330. Der er selvfølgelig
også nogle, der er steget. Men alt i alt ligger jeg på det samme eller
måske et par procent over, hvad jeg lå på for tre år siden. Og det er
der jo ikke meget ved. Men i den mellemliggende periode har jeg været 30
% under, da bunden gik helt ud af markedet. Heldigvis er det en
pensionsopsparing, som jeg ikke kan eller skal bruge nu, så der er et
par år, aktierne kan nå at stige i. Og når jeg hæver pengene, skal
halvdelen betales i skat. Det er faktisk kun Apple-aktierne, der er købt
for almindelige penge, og som jeg kunne realisere. Men det er nu sjovt
at sidde men netbanken og lege spekulant.

> [...]
> jeg på det bedste
> (de er osse alle tabsgivende hvis jeg sælger nu

Det er meget svært at lægge en taktik for aktiehandler. Man har jo ikke
lyst til at sælge, for så er man sikker på at tabe pengene. Den filosofi
bruger mange. Men hvis aktierne bliver ved med at falde, så er det
alligevel bedre at sælge og æde et tab, end at vente til firmaet går
konkurs. Andre siger derfor, at man skal sælge aktier, der falder, og
købe aktier, der stiger. Det har jeg også prøvet. Konstant stigning
gennem et år og lovende anbefalinger på bankens hjemmeside. I det sekund
jeg købte, styrtdykkede kursen, og banken ændrede udsigterne for aktien
og nedgraderede anbefalingen fra køb til sælg. Analytikerne hæfter ikke
for en disse. De kan bare sige, at markedet har ændret sig, og det kunne
man ikke forudse.

> Apple som jeg købte for 4 uger siden er også med henblik på at de bare
> skal blive stående
>
> Men hvis de pludselig stiger helt vildt, må du gerne lade mig vide, der
> er ikke grund til at jeg er FOR naiv!

Jeg tror også, de er nogenlunde sikre. Men amerikanske analytikere siger
stadig, at det ikke er en kortsigtet aktie. Men kan man vente, er det et
godt køb. Så vi må bare håbe. Når du lige har købt, kan du også være
heldig, at dollarens stiger. Stiger den til kr. 7,- eller 8,-, så får
dine aktier helt gratis en pæn værdistigning på 15-30 %.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-07-04 08:18

> [...]
> heldig, at dollarens stiger. Stiger den til kr. 7,- eller 8,-, så får
> dine aktier helt gratis en pæn værdistigning på 15-30 %.

Ja, jeg kan se at vi har været igennem nogenlunde den samme mølle, men
du er vist mere fornuftig at få nogle af dem skippet i tide, der er jeg
sådan , at jeg er den sidste der forlader skuden!

Ret uheldig egenskab ved aktiehandel! der er også et par stykker der
smyttede for mig og gik konkurs.
Så fremover, vil jeg måske købe lidt indimellem, hvis der er mønt, men
der bliver købt med hjertet, og som langsigtede aktier hvor jeg ikke
skal holde øje hver dag .

Men en stignig på 11% ved regnskabsafgivelse er jo flot, mon ikke Steve
har mere i ærmet
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-04 11:50

> [...]
> $13-15 i mellemtiden. Nu er den en hel del over det, jeg gav. Til
> gengæld er dollaren faldet fra kr. 8,- til 6,-, og det udligner

Købte du før eller efter opdelingen? Apple delte på et tidspunkt deres
aktier op så én aktie blev til to - det betød selvfølgelig at kursen
blev halveret, men at man fik dobbelt så mange.

> [...]
> og nedgraderede anbefalingen fra køb til sælg. Analytikerne hæfter ikke
> for en disse. De kan bare sige, at markedet har ændret sig, og det kunne

Har du overvejet om det er personligt? At alle mand løber fra borde
/fordi/ du køber?

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-04 14:12

In article <9v9vs1-2jj.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> Købte du før eller efter opdelingen? Apple delte på et tidspunkt deres
> aktier op så én aktie blev til to - det betød selvfølgelig at kursen
> blev halveret, men at man fik dobbelt så mange.

Det var efter. Jeg mener, det var i sommeren 2001. Kursen var ca. 24,5,
men da dollarkursen var højere, er værdien stort set den samme i dag.

> Har du overvejet om det er personligt? At alle mand løber fra borde
> /fordi/ du køber?

Jeg har faktisk overvejet seriøst at sælge mine ydelser til folk, der
gerne vil have et firma til at gå ned. Jeg kan også få firmaer til at
komme med så gode regnskabsresultater, at kursen stiger markant. Jeg
skal bare sælge mine aktier umiddelbart inden. Det er sådan set meget
simpelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-07-04 19:00

> Har du overvejet om det er personligt? At alle mand løber fra borde
> /fordi/ du køber?

Det er ikke personligt, for jeg har det ligesådan, Morten!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-07-04 19:37

In article <1gh8cxs.1tf33ep1x54ocgN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Det er ikke personligt, for jeg har det ligesådan, Morten!

Har du set, at visse analytikere er ganske begejstrede for Apple-aktien:

<http://www.forbes.com/2004/07/22/cz_jd_0722gurusow.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 07:30

> Er der overhovedet nogen her, der har dotMac.
> Udover den rige Esbjerg doctor
> (sorry Munster)
>
> /Preben

Det véd du da, Preben Det er faktisk ikke så dyrt, hvis man bruger de
features og programmer, der følger med. Er det kun mailadressen, man
skal bruge, er det naturligvis helt ude i (Hare)skoven

M., der i hvert fald ikke er rig - har lige haft ungerne på ferie i 10
dage, så nu skal puteren holde i tolv år*GG*

Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-07-04 23:41

Tjaa jeg har også en dotMac.... det lyder til at folk ikke er alt for glad
for produktet

Hilsen Henrik

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-07-04 00:23

> Er der overhovedet nogen her, der har dotMac.
> Udover den rige Esbjerg doctor

Jeg har det faktisk, men det er pga. sync mellem Mac'er. Det er dælme
smart. Jeg har ikke den store brug for de andre funktioner, men hvis
man ikke har egen server og ikke vil rode med lidt tekniske ting, så
synes jeg at prisen er mere end rimelig.

Ang. weblog på .Mac, så er det ikke til mig selv, men til et
familiemedlem, som lige har købt en ny G5'er og .Mac.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-07-04 11:16

> [...]

> weblogs på .Mac. Er det smart, eller er der andre måder at gøre det på?
>
> Er der overhovedet nogen her, som har en weblog på .Mac?

Jeg bruger iBlog til min søns weblog på .mac. Der sker dog ikke meget
for tiden da jeg ikke har for meget tid til at holde den vedlige.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-07-04 18:48

> Jeg bruger iBlog til min søns weblog på .mac. Der sker dog ikke meget
> for tiden da jeg ikke har for meget tid til at holde den vedlige.

Men virker det fint? Bruger du noget lign. det system jeg nævnte til
at gøre det muligt for andre at kommentere dine indlæg?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-07-04 11:03

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Men virker det fint? Bruger du noget lign. det system jeg nævnte til
> at gøre det muligt for andre at kommentere dine indlæg?

Ja. kig på marius.tysk-andersen.dk eller på iBlogs support sider!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-04 20:34

> Ja. kig på marius.tysk-andersen.dk eller på iBlogs support sider!

Men det er vel din egen server? På min egen server ville det heller
ikke være noget problem at få det til at virke med kommentarer, men
dette _skal_ være .Mac.

Jeg må studere det lidt nærmere, men det kan altså lade sig gøre...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-07-04 22:21

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Men det er vel din egen server? På min egen server ville det heller
> ikke være noget problem at få det til at virke med kommentarer, men
> dette _skal_ være .Mac.

Det er skam på .mac. Mit domæne tysk.andersen.dk peger på
http://homepage.mac.com/mta og subdomæne marius.tysk-andersen.dk peger
http://homepage.mac.com/mta/marius. Hvilket blot er en mappe i min
Sites mappe på iDisken.

> Jeg må studere det lidt nærmere, men det kan altså lade sig gøre...

Det er faktisk ikke så vanskeligt. At finde tid til at vedligeholde er
vanskeligt.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-04 01:44

> Det er skam på .mac. Mit domæne tysk.andersen.dk peger på
> [...]

Det ser jo pænt imponerende ud. Dvs. at jeg godt kan anbefale den
løsning.

> Det er faktisk ikke så vanskeligt. At finde tid til at vedligeholde er
> vanskeligt.

Det er heller ikke til mig selv. Jeg tror ikke at jeg nogensinde ville
få brugt det.