Grafikkort med RGB-tv-out
Fra : Hauge

Dato : 12-07-04 19:47

Hej

Jeg skal bruge et grafikkort med RGB-tv-out, det skal ikke bruges til spil,
men kun til film og lign, gerne med mpeg2 dekoder.

Jeg har rodet rundt flere steder, både på edbpriser og Google, men kan så
absolut ikke finde nogle grafikkort hvor man kan se om DVI-udgangens tv-out
også har RGB-signalerne med ud.

Kikker man på hvad der er af muligheder på DVI-udgangen, så er RGB'en i
stikket, men det kræver at D/A'en er monteret på kortet, og det kan jeg ikke
finde på nogen af de datablade jeg har gået igennem.

Må meget gerne være ATI, men som sagt, skal ikke bruges til spil, så behøver
ikke være et hyper-turbo kort.

Skulle der være nogen der lige netop hvilket eller hvilke kort der har det,
så ville det være rart

Mvh Hauge

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-07-04 21:13

Hauge wrote:
> [...]
> behøver ikke være et hyper-turbo kort.
>
> Skulle der være nogen der lige netop hvilket eller hvilke kort der

Jeg har købt et billigt Sapphire Radeon 7000 PCI kort til netop dette
formål. Mit primære kort er et Geforce FX 5900XT, og Radeon kortet er så
permanent tilsluttet mit TV via et VGA til SCART kabel jeg selv har
lavet. Jeg købte 10 meter netværkskabel, loddede stikkene på, og så
kører jeg interlaced modes i lave opløsninger via Entech Taiwans
'Powerstrip'.
Radeon kortet egner sig ikke til spil (der bruger jeg TV-Out'et på
Geforce kortet), men DVD film og den slags står fuldstændig knivskarpt
og bundsolidt. Jeg har aldrig set noget lignende, og jeg tror aldrig jeg
ville kunne gå tilbage til composite eller for den sags skyld S-Video.

Jeg fulgte anvisningerne her: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

God fornøjelse.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Hauge

Dato : 12-07-04 21:21

Hejsa
Sune Salminen wrote:
> [...]
> lavet. Jeg købte 10 meter netværkskabel, loddede stikkene på, og så
> kører jeg interlaced modes i lave opløsninger via Entech Taiwans

Ok, det har jeg prøvet, også med Radeon 7000 kort, dog AGP, men har ikke
kunnet finde nogle seriøse opsætninger af powerstrip.
Er det muligt at jeg må få en kopi af din setup-fil, den powerstrip bruger
og laver, når man har sat alt op så det kører?

> Jeg fulgte anvisningerne her: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Hehe, samme her ;)

Fjern CUT hvis du skriver direkte.

Mvh Hauge

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-07-04 21:34

Hauge wrote:
> [...]
> Er det muligt at jeg må få en kopi af din setup-fil, den powerstrip
> bruger og laver, når man har sat alt op så det kører?

Tja, men det er ikke sikkert at mine modelines virker på dit TV. Jeg
startede med at sætte det op med en Philips CM-8833 monitor, og måtte så
justere det hele efter da jeg tilsluttede TV'et.

Jeg vil anbefale dig istedet at bruge de to modes der er vist nederst på
sitet her:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ som udgangspunkt, og så tage den
derfra hvis du vil lave flere. Med risiko for at være irriterende - du
lærer meget mere ved selv at taste det ind..

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Hauge

Dato : 12-07-04 21:42

Hejsa
Sune Salminen wrote:
> .... Med risiko for at være irriterende
> - du lærer meget mere ved selv at taste det ind..

Hehe, gør ikke noget, vil prøve igen, da jeg nussede sidst, havde jeg været
igang med et nVidia-kort, som IKKE accepterer halvdelen af det Powerstrip
kan, så min tålmodighed kunne ligge på et meget lille sted.

Men tak for hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave når jeg kommer hjem fra
arbejde i morgen

Mvh Hauge

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-07-04 22:04

Hauge wrote:
> [...]
> været igang med et nVidia-kort, som IKKE accepterer halvdelen af det
> Powerstrip kan, så min tålmodighed kunne ligge på et meget lille sted.

Der er noget med at nogle Nvidia kort ikke kan gå lavt nok ned i Pixel
Clock eller sådan noget.
Radeon 7000 kortet finder sig tilsyneladende i meget mere. Og så er det
passivt kølet, det er jo også et plus.

> Men tak for hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave når jeg kommer
> hjem fra arbejde i morgen

Fedt. Det er hyggeligt at sidde og rode rundt med den slags ting

Good luck

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jakob M

Dato : 13-07-04 18:35

> [...]
> lavet. Jeg købte 10 meter netværkskabel, loddede stikkene på, og så
> kører jeg interlaced modes i lave opløsninger via Entech Taiwans

Man burde vel også kunne bruge en sekundær VGA udgang til det ?. Mit R9600
Pro kort har VGA+DVI ud og der fulgte en DVI->VGA konverter med, så jeg i
praksis har 2 VGA udgange. Det er selvfølgelig surt at brænde det af hvis
noget går galt.

Mvh
Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-07-04 19:25

Jakob M wrote:

> [...]
> R9600 Pro kort har VGA+DVI ud og der fulgte en DVI->VGA konverter
> med, så jeg i praksis har 2 VGA udgange. Det er selvfølgelig surt at

Måske - hvis ellers Powerstrip kan styre den ene udgang uafhængigt af
den anden. Du kan prøve at spørge i Powerstrip forummet:
www.entechtaiwan.com

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.