buy aid
Fra : Leonard

Dato : 12-07-04 12:24

Jeg har sendt følgende mail til Red Barnet:

Jeg føler mig snydt, både på mine egne og Red Barnets vegne føler jeg
mig
snydt.

Jeg blev ringet op af en sælger fra buy aid, der solgte mig en lille
pakke
med 10 kuglepenne og nogle post-it - påtrykt red barnet.
Umiddelbart lød det jo meget godt at red barnet ville modtage 10% af
prisen,
men jeg føler mig nu snydt, da jeg kommer til at betale ialt 427.- kr
for 10
kuglepenne (som jeg kan få gratis rundt omkring) og nogle post-it (som
jeg
faktisk aldrig bruger), og red barnet modtager 29,90 kr. Så kan jeg
godt nok
trække lidt moms fra i regnskabet, men alligevel, så synes jeg det er
noget
snyd.
Jeg ville hellere have givet red barnet 299,- kr og brugt de 42,50 kr
som
forsendelsesomkostninger udgør på nogle kuglepenne, det ville jeg
faktisk
have det meget bedre med.
Men da det er en business to business handel er der ingen
fortrydelsesret,
så det bliver buy aid der scorer gevinsten på denne handel.

Desværre betyder det jo nokat jeg i fremtiden bare siger nej til at
købe
noget som helst der lugter lidt af reklame og støtte, så undgår jeg jo
at
føle mig snydt.

med venlig hilsen

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-07-04 15:17

Leonard wrote:

> Jeg ville hellere have givet red barnet 299,- kr og brugt de 42,50 kr
> som forsendelsesomkostninger udgør på nogle kuglepenne, det ville jeg
> faktisk have det meget bedre med.

Jeg havde en tilsvarende oplevelse for nogle år siden. Dog glemte de
at sige, at det ikke var Red Barnet, men et telemarketingfirma, der
ringede - og de glemte også at sige, at kun en lille del af pengene gik
til Red Barnet.

Heldigvis var pakken ikke sendt pr. efterkrav, så jeg skrev til dem,
at de havde "glemt" så mange oplysninger, så de kunne komme og hente
deres ting igen.
De sendte en pakkelabel, så jeg gratis kunne returnere varerne,
hvilket jeg syntes var et acceptabelt kompromis.

Jeg kontaktede Red Barnet, men deres holdning var ret tydigeligt, at
de penge, de fik ud af det, var bedre end ingenting, og så bekymrede
metoden dem åbenbart ikke så meget.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.