National registret
Fra : walleboggaard

Dato : 12-07-04 10:20

Hej
Hvad er jeres erfaringer med Nationalregistret ?
Da jeg startede virksomhed blev jeg kontaktet, med et tilbud om gratis
optagelse det første år. Jeg var ny og syndes jo det lød godt så jeg sagde
ok.
Nu bliver jeg så ringet op om fortsættelsen, om jeg vil fortsætte med den
annoncetekst til kr 500 excl moms, det syndes jeg lyder ok, ingen taler om
andre priser.
Efterfølgende bliver jeg så ringet op om selve hoved optagelsen somjo koster
3900 kr, hvilket jeg aldrig har hørt om, eller set noget om på skrift !!!

Hvad er jeres erfaringer med ovennævente firma og er det normal praksis ?

Kim Malmberg

Fra : -

Dato : 12-07-04 10:27

Det er et fupfirma

Se mere på

www.unfairpris.dk

Fra : Bertiil Bims

Dato : 12-07-04 10:43

Få det foretagende ud - hurtigst muligt.
De plyndrer dig - og du får INTET for pengene.

BB

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-07-04 10:48

"walleboggaard" <mail@wallebogaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er jeres erfaringer med Nationalregistret ?

Det er en "annoncehaj", altså et fupfirma, der med meget tvivlsomme
forretningsmetoder (som du nu selv har oplevet).
For nyligt havde TV-avisen et længere indslag om netop Nationalregistret som
kontakter nystartede virksomheder og giver udtryk for at de er et
offentligtregister (med kongekrone og det hele) som man SKAL være
registeretet i.

Kik på http://www.annoncehajer.dk/ der finder du bl.a. en skabelon til et
standard afslag.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-04 10:51

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> kontakter nystartede virksomheder og giver udtryk for at de er et
> offentligtregister (med kongekrone og det hele) som man SKAL være

Udsendelsen fra DR Kontant den 25. maj 2004.
http://www.dr.dk/pubs/nyheder/template/lib/wmm.jhtml?mmID=
84625&publicationID=1

mvh
Johan

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-07-04 11:01

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kik på http://www.annoncehajer.dk/ der finder du bl.a. en skabelon til et
> standard afslag.

I dit tilfælde skal du bruge "Standardbrev 4" på
http://www.annoncehajer.dk/standardbrev4.doc
Hvis du er så uheldig at du allerede har indbetalt penge til dem, kan du
benytter "Standardbrev 5" på http://www.annoncehajer.dk/standardbrev5.doc

Fra : walleboggaard

Dato : 12-07-04 11:11

Tak for de mange gode svar og links.
Jo jeg har downloaded brev 4
Men hvor stor er chancen for overhovedet at få noget igen ?

Kim Malmberg
Wallebogård

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-04 11:17

walleboggaard wrote:

> Tak for de mange gode svar og links.
> Jo jeg har downloaded brev 4
> Men hvor stor er chancen for overhovedet at få noget igen ?

0,01%

Du skal ikke regne med at få nogle penge igen - desværre.

Sørg for at tage et kig på www.annoncehajer.dk og www.unfairpris.dk
inden du siger ja - husk eventuelt navnene i hovedet - og sig aldrig ja,
med mindre virksomheden accepterer at sende materiale eller sende et
uforpligtende tilbud...

Det hjælper typisk lidt - når man fortæller kort og kontakt man ikke er
interesseret - i hvert fald i en periode. Hvis du først siger ja, bliver
du bombet ned med opkaldt fra alle de forskellige virksomheder.

mvh
Johan

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-07-04 11:27

> Tak for de mange gode svar og links.
> Jo jeg har downloaded brev 4
> Men hvor stor er chancen for overhovedet at få noget igen ?

Sikkert ikke særlig stor, men du slipper for at de bliver ved med at
kontakte dig. Ved at betale/vise interesse er du nu registreret som "let
offer" i deres systemer og vil blive løbende blive kontaktet af alle deres
andre obskure virksomheder og registre som arbejder på samme måde.
Gør op med dig selv hvor meget arbejde du vil lægge i at få pengene igen,
hvis det kun drejer sig om småpenge. Dog syntes jeg det er en god ide at
melde sagen til politiet. Når der kommer mange anmeldelser om svindel på
samme firma kan man håbe de bliver stoppet, så andre ikke bliver lokket i
samme fælde.

PS: Brev 4 var til brug hvis du IKKE havde betalt noget endnu, ellers var
det Brev 5 du skulle bruge.