USB 2.0 Hub
Fra : Morten

Dato : 11-07-04 18:46

Hej NG

Jeg overvejer en USB-Hub eller to, da jeg efterhånden har et hav af USB
enheder

Jeg har foreløblig kig på følgende:

Kensington 7 ports Dome:
http://www.kensington.com/html/5518.html

Belkin 4 ports TetraHub:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=1890&pcount=&Product_Id=158932

Belkin 7 ports:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=1890&pcount=&Product_Id=158910

Hvilken skal jeg vælge og hvorfor?
TetraHubben har jo visse fordele, men er kun 4 ports. Til gengæld kan den
modsat Belkins 7 ports også køre buspower.

Kensington'en kan jeg ikke finde meget information om, så hvis nogen kan
svare på følgende bliver jeg glad
- Har den indbygget strømforsyning eller er den ekstern (foretrækker
ekstern, men nogen påstår den er intern)
- Lyser alle lysdioderne for portene eller kun dem, der sidder noget i/noget
er tændt?
- Kan den køre buspower?
- Evt. andet interessant...

Mvh
Morten

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-04 20:16

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> writes:

> Kensington'en kan jeg ikke finde meget information om, så hvis nogen kan
> svare på følgende bliver jeg glad

Jeg har sådan en fætter, som jeg er glad for. Jeg tror dog ikke, at
der reelt er den store forskel på hubber i dag.

> - Har den indbygget strømforsyning eller er den ekstern (foretrækker
> ekstern, men nogen påstår den er intern)

Ekstern.

> - Lyser alle lysdioderne for portene eller kun dem, der sidder noget i/noget
> er tændt?

Kun dem er er sat noget i.

> - Kan den køre buspower?

Ja.

> - Evt. andet interessant...

Den er dejlig tung, så den bliver stående på bordet der hvor du sætter
den.

Designet er også anderledes end de sædvanlige plastic fætre. Det
virker lidt mere kvalitetsagtig, end f.eks. Belkin.

Den bruger ikke et almindeligt USB kabel, men i stedet et ganske tyndt
kabel der sidder fast på hubben. Det er ret kort, så jeg har en
forlænger på, for at nå min maskine, der står under bordet.

Dyr, men dejlig, sammenlignet med så mange andre hubber.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten

Dato : 12-07-04 08:22

> Kun dem er er sat noget i.

Helt perfekt, for så kan man nemlig se hvilke harddiske mv. der er tændt, en
god ting :)

> Ja.

I den forbindelse har jeg et spørgsmål mere. Hvordan fremgår den i systemet?
Som bus- eller self-power.
Og virker alle portene ved buspower - og hvor mange mA er der til rådighed
pr. port? Har nemlig prøvet de billige der både påstår self og bus power,
men i computeren fremgår de kun som self-power... Normalt sker der intet ved
det, men USBs powermanegement er jo så sat ud af kraft...

> Den er dejlig tung, så den bliver stående på bordet der hvor du sætter
> den.

Også noget der umiddelbart tiltaler mig.
De må åbenbart have proppet så meget jern i at det rent faktisk hjælper

> [...]
> forlænger på, for at nå min maskine, der står under bordet.
>
> Dyr, men dejlig, sammenlignet med så mange andre hubber.

Tak for info
Det lyder som én jeg hellere må kigge nærmere på.

Mvh
Morten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-07-04 21:39

Morten <tilt_uz468@hotmail.com> wrote:

> [...]

> ekstern, men nogen påstår den er intern)
> - Lyser alle lysdioderne for portene eller kun dem, der sidder noget i/noget

I min lokale Netto kan du få en 5 ports USB 2 hub til 99,-

Virker perfekt.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten

Dato : 12-07-04 08:22

> I min lokale Netto kan du få en 5 ports USB 2 hub til 99,-

5 ports... det synes jeg ikke jeg har hørt om før. Du mener vel 4 down og 1
up

> Virker perfekt.

Takker for tippet
Dog tror jeg at jeg denne gang vil prøve en af anerkendt mærke. Har prøvet
et par billige i tiden løb og de fleste har da virket, nogen bedre end
andre, men har aldrig været helt tilfreds (lys i alle porte, ikke kun dem
der var noget i, kompatibilitetsproblemer, kun én power mode, design) Ikke
at den i Netto behøver være sådan, for har ikke prøvet den.
Det tiltaler mig ret meget at Kensington'en er tung, for selv 4 ports hubs
har det med at sejle rundt grundet lav vægt.

Mvh
Morten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-07-04 08:24

> [...]
> Det tiltaler mig ret meget at Kensington'en er tung, for selv 4 ports hubs
> har det med at sejle rundt grundet lav vægt.

Det må du jo selv om. Netto's er gode og skulle der mod forventning være
problemer, får man pengene igen uden diskussion - sådan er det ikke alle
steder.

Jo det er vist en 4 og 1

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-07-04 10:56

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> I min lokale Netto kan du få en 5 ports USB 2 hub til 99,-
>
> Virker perfekt.

Hos nogen virker den fint, ikke hos andre. Det er et lotteri, om du kan
bruge den. Jeg har prøvet, opgivet og smidt den i skrotbunken.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog