drikkevarer i mængder...?
Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-07-04 09:36

Hej gruppe,
Som nogen af jer sikkert husker, skal vi giftes her senere på måneden, og
vi er ved at være på plads med de fleste forberedelser. Det eneste
spørgsmål, vi ikke rigtig kan blive enige om, er mængden af drikkevarer.
Vi starter ud med et glas champagne uden for kirken, og sender så gæsterne
til spejderlejren hvor vi holder festen mens vi tager til fotografen.
I lejren har vi arrangeret en buffet med 'hylde-vin', kaffe, øl og vand.
Maden bliver en buffet med meget fisk, lidt kød og nolge vegetarretter. Vi
har fundet en ok rødvin som godt kan gå an også til fisken og en matchende
hvid. Men der er nok nogle som foretrækker øl og vand. Silden skal også
svømme i en enkelt snaps mener den tyske side af festen
Cognac, baileys, grappa og evt cointreau til kaffen.
Natmaden bliver pølsevognen, så de står den på håndbajere...
Der er arrangeret overnatning på stedet og vi har en mistanke om at festen
ikke slutter før 'lidt-i-morgenmad' så der skal også være noget spiritus
hertil. (vodka, mørk rom, gin,+??) dertil juice, sodavand.

Vi bliver 50 voksne og 10 børn i forskellige aldre.

Hvad vil jeres bud på mængderne være?

Champagne 30 fl er bestilt (incl. brunch søndag)
Hvidvin (til middagen og 'hylde-vin')
Rødvin
Øl
snaps
sodavand
spirituosa?

Mvh Christina G & Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-07-04 18:02

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev i en meddelelse
newssaysurylji2u6h@arbejde...

> Hvad vil jeres bud på mængderne være?

Jeg har engang - jeg skulle bestille drikkevarer til en fest i et lejet
lokale - fået forklaret, at festdeltagere i gennemsnit drikker 5 genstande
hver. Fordeler du det på mange slags er det sikkert lidt højere. Jeg hører
eksempelvis til dem, der ikke altid når at drikke et helt glas hvidvin før
den røde kommer på bordet.

5 genstande pr deltager gælder for voksne. Og det gælder også, når gæsterne
er af den meget tørstige slags.

Man kan som regel få en aftale med en leverandør om at kunne levere overskud
tilbage - selvfølgelig forudsat, at det er i uåbnede flasker.

Mvh. Lisbeth

Fra : alfaekko

Dato : 11-07-04 19:17

> Champagne 30 fl er bestilt (incl. brunch søndag)
> Hvidvin (til middagen og 'hylde-vin') 25 flasker
> Rødvin
50 flasker
> Øl
75 liter fadøl eller 5 kasser
> snaps
5 flasker
> sodavand
100 stk.
> spirituosa? 1
flaske af hver af det gængse. Køb istedet rigeligt fadøl, så drikker folk
det, når der ikke er mere sprut.

Anders

Fra : Christian

Dato : 12-07-04 14:23

Hej Anders,

Det må være nogle rigtig muntre bryllupper du har været med til 1½ liter øl
+ 1½ fl. vin per næse + snaps, champagne og sprut - det er med lidt hurtig
hovedregning ca. 20 genstande per næse *i gennemsnit*.

Med al respekt, så tror jeg det er lidt i overkanten.

-Christian

Fra : alfaekko

Dato : 12-07-04 15:58

"Christian" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedregning ca. 20 genstande per næse *i gennemsnit*.
>
> Med al respekt, så tror jeg det er lidt i overkanten.

Ja, man løber nok ikke tør for noget, og der er da også til en god andendag,
men når man ønsker at have både vin, øl og spiritus mener jeg det er vigtigt
at have nok af det hele. Der er ikke meget fis ved at drikke gin til sin
kalvemørbrad....

Anders