Connect 3D Radeon9700 Pro card + AsusP4P80~
Fra : Elscorpio

Dato : 10-07-04 17:39

Hej

Jeg har sat ovenstående grafikkort i mit nye bundkort(P4P800 deluxe).

Mit gamle bundkort var også et Asus, P4B-533v, som kørte med
4xAGP(1,5v).

Problemet er nu at der intet billede er. Alt starter om indeni den.
CPU fanen, fanen på grafikkortet starter også, bundkorter får strøm og
blæseren i PSU'en starter.

Kan det havde noget at gøre med at det nye bundkort ikke automatisk
switcher til 4xagp? mit nye kører 8xagp som standard?

Mvh
Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-07-04 17:54

"Elscorpio" <martinandersen1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har sat ovenstående grafikkort i mit nye bundkort(P4P800 deluxe).

Ok

> Mit gamle bundkort var også et Asus, P4B-533v, som kørte med
> 4xAGP(1,5v).

Javel

> Problemet er nu at der intet billede er. Alt starter om indeni den.
> CPU fanen, fanen på grafikkortet starter også, bundkorter får strøm og
> blæseren i PSU'en starter.

Har du husket at forbinde kortet med den eksterne 12V?
Normalt vil bundkortet dog bippe vildt og voldsomt hvis dette ikke er gjort.

> Kan det havde noget at gøre med at det nye bundkort ikke automatisk
> switcher til 4xagp? mit nye kører 8xagp som standard?

Radeon 9700 kører normalt agpx8, så det skulle ikke være problemet.

Er der andre ting der er skiftet, strømforsyning, cpu osv.?

Skriv forresten lige hvilken strømforsyning du benytter.

Fra : Jan S Frederiksen

Dato : 10-07-04 20:40

> [...]
>
> Er der andre ting der er skiftet, strømforsyning, cpu osv.?
>
> Skriv forresten lige hvilken strømforsyning du benytter.

Jeg tror du skal rette opmærksomheden mod bundbrættet
især som martin skriver din strømforsyning. Da P4P800 delux er meget
"kræsen" angående denne.
Jeg har samme bundkort og en TT 480W powersuply og har ingen problemer haft.
MVH
Jan

Fra : Elscorpio

Dato : 13-07-04 09:41

Det er en 340watts ATX strømforsyning, Chaintech.

> [...]
> "kræsen" angående denne.
> Jeg har samme bundkort og en TT 480W powersuply og har ingen problemer haft.

Og ja jeg glemte faktisk at tilslutte ATX 12v stikket fra PSU'en til
bundbrættet. Men det underlige var at alt startede stadig indeni den.
Jeg satte så ATX12v stikket til bundk. Og stadig startede alt indeni
den. Blæseren på mit radeonkort startede.

Spørgsmålet er så om AGP porten kan futte af pga jeg glemte det her?

Mvh

Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-07-04 13:48

> Det er en 340watts ATX strømforsyning, Chaintech.

Ok, ikke den bedste, må man nok erkende.

[SNIP]
> [...]
> Jeg satte så ATX12v stikket til bundk. Og stadig startede alt indeni
> den. Blæseren på mit radeonkort startede.

Ok.

> Spørgsmålet er så om AGP porten kan futte af pga jeg glemte det her?

Det skulle ikke have det store at sige, den kan højest blive lidt mere
stabil.
Normalt vil en PIV ikke starte uden ATX 12v stikket, men der sker ikke noget
ved at glemme det.

Fra : Elscorpio

Dato : 15-07-04 15:46

"Elscorpio" <martinandersen1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok, ikke den bedste, må man nok erkende.

Faktisk skrev jeg forkert, det er en Chieftec 340w atx psu.

[SNIP]

> [...]
> stabil.
> Normalt vil en PIV ikke starte uden ATX 12v stikket, men der sker ikke noget

Jeg har lavet RMA på bundkortet. Det må være en fejl fra fabrikkens
side. Jeg har nu prøvet med 2 grafikkort, mit Radeon og et ældre
GeForce2mx400 4xagp plus 2 skærme - stadig intet billede.
Grafikkortene er testet ok på andet moderkort.

Tillægsspørgsmål: de nye GeForce6800 ultra/Radeon X800 kort, hvad
ville I bruge af strømforsyning(min. Watt), hvis man samtidig kører
med 4 hdd, 1 dvd-rom drev og 1 cd brænder?

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-07-04 16:08

> Faktisk skrev jeg forkert, det er en Chieftec 340w atx psu.

Det gør ikke spor, jeg læste det som Chieftec, og derfor står min udtalelse
stadig ved magt.

> [...]
> GeForce2mx400 4xagp plus 2 skærme - stadig intet billede.
> Grafikkortene er testet ok på andet moderkort.

Det kunne det lyde til.

> Tillægsspørgsmål: de nye GeForce6800 ultra/Radeon X800 kort, hvad
> ville I bruge af strømforsyning(min. Watt), hvis man samtidig kører
> med 4 hdd, 1 dvd-rom drev og 1 cd brænder?

Jeg vil anbefale en Antec TruePower 480W.
Hvis man alligevel skal have tømt banken vil jeg vælge en Antec TrueControl
550W.
Begge er fremragende psu'er der har høstet hæder og ære i diverse reviews.

Har selv en TruePower 430W, bedste køb længe.

Her er link til anmeldelser af TruePower 480W
http://www.google.dk/search?q=Truepower+%2B+480W+%2B+review&ie=UTF-8&hl=da&meta=

Og her til TrueControl 550W
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=Truecontrol+%2B+550W+%2B+review&meta=

Lim selv de to links sammen hvis de knækker.

Fra : Elscorpio

Dato : 24-07-04 13:41

> Det kunne det lyde til.

jeg købte det hos svenske www.dataparadiset.com
(bor i Sverige). De har dog en ret dårlig RMA service. Man får ikke
status fra dem og de er meget lang tid om at tage telefonen.

Ventede cirka 1 uge, hvilket dog nok er meget normalt i
sommerferieperioden, men de er ikke meget for at give kunderne status.