Radeon 9600XT smider skærmsignal
Fra : Peter Jensen

Dato : 10-07-04 10:52

Hej ng.

Har lige erhvervet mig et ASUS Radeon 9600XT kort.
Jeg oplever at skærmen pludselig bliver sort.
Jeg skriver bevidst *ikke* at skærmen går ud, får
dioden på skærmen er stadig grøn så den får altså
signal fra grafikkortet. Men sort bliver den.
Efter lidt tid kommer der signal igen - gerne efter nogle
korte blink hvor der kun er billede et kort øjeblik.
Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes ?
kan det skyldes et strømproblem - altså at kortet ikke
får strøm nok ? Eller er det helt ude i hampen ?
Jeg vil jo gerne have afprøvet forskellige muligheder inden
jeg kaster skylden på kortet og returnerer det
Skærmen er udenfor mistanke, jeg har koblet en anden skærm
til og her sker det også. Det skal dog siges at tv signalet stadig er der
selvom skærmen går ud ... jeg er forvirret.

System:
P4 1.7
300W PSU
512MB ram
ASUS Radeon 9600XT
2 x HDD
2 x DVD
SBlive lydkort
Netkort
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-04 12:23

OK, bare glem det.
Fik byttet skidtet og nu fungerer det som det skal, så
der var heldigvis tale om en VGA udgang der ikke var så
sund ...
--
Peter J