java.lang.NoClassDefFoundError
Fra : Hans Henrik Asmussen

Dato : 09-07-04 20:12

Hej

Jeg har et program, FemMatrix, der komplieres uden fejl.

Men følgende exception forekommer, når programmet forsøges afviklet:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: FemMatrix

Hvad skyldes denne fejl? Fejlen forekommer i alle java programmer.

Hans Henrik Asmussen

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 09-07-04 22:28

"Hans Henrik Asmussen" <hans.henrik@stofanet.dk> wrote:

> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: FemMatrix
> Hvad skyldes denne fejl? Fejlen forekommer i alle java programmer.

Det er din classpath den er gal med. Java kan ikke finde din class-fil.

Du kan eventuelt bruge "java -cp . FemMatrix" hvis du prøver at køre
programmet fra samme bibliotek som class filen ligger i. Jeg kan ikke lige
huske hvordan man laver en permanent classpath, men google er din ven...

- Lasse

--
Lasse Westh-Nielsen
lasse@daimi.au.dk

Fra : newsfan

Dato : 31-07-04 11:21

En permanent classpath må vel være at adde java home til path under
Properties for this computer -> advanced -> Environment Variables