erfaringer med web-shops??
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 18:44

Jeg overvejer at udvide forretningen med en web-shop.

Er der nogen der har gode erfaringer med en bestemt udbyder, da der ser ud
til at være mange om buddet.

Hvad er de typiske priser rundt omkring? mange ligger på 299 pr måned for en
grund-shop ude moduler - kan dette gøres billigere?

Jeg kender iøvrigt opensource systemet oscommerce, men desværre kan jeg ikke
køre det på min nuværende udbyders server da det kræver register_globals, og
det er ikke aktiveret.

Fra : Tigeren

Dato : 09-07-04 22:40

Sidder selv med samme problem. Har købt et webhotel hos b-one og har
derefter fundet ud af at
register_globals=off, så ingen oscommerce til mig.

299 er også en slags penge for en shop som måske kun er en sidegevindst til
lønposen.

En løsning kunne være at tilmelde et gratis websted med php og
register_globals=on og så lægge
billeder og database hos din udbyder. En anden mulighed er at købe en adsl
linie med fast ip
og selv hoste shoppen.

Lasse

Fra : Leonard

Dato : 09-07-04 23:16

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote:

>En anden mulighed er at købe en adsl
>linie med fast ip
>og selv hoste shoppen.

Så er de 299 da hurtigt brugt.
ADSL alene tager jo det beløb og strøm til serveren tager ca. ligeså
meget.

Find et webhotel der kan hoste det der er brug for, de findes skam
derude. På den anden side så er det vel slet ikke værd at beskæftige
sig med hvis det ikke kan bære en udgift på 299 pr. mdr. Og skal en
webshop være til noget, så skal der også være dankort-betaling (ellers
handler jeg ikke der, da det er det der giver forbrugeren al
sikkerheden) og det koster også, så de 299 holder slet ikke i det
regnskab.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : KJ

Dato : 10-07-04 10:08

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Så er de 299 da hurtigt brugt.
> ADSL alene tager jo det beløb og strøm til serveren tager ca. ligeså
> meget.

Der skal minimum en 512/512 adsl til at levere en fornuftig hastighed
for en alm webserver, og her er prisen nærmere 400 kr. Til gengæld
koster det nærmere 100 kr. i strøm om måneden at drive en alm. server.

Når det så er sagt så er stabiliteten og sikkerheden på serveren noget
man ikke skal tage let på, og i mine øjne er det en opgave for fagfolk,
hvis man vil have kvalitet.

Nedetid er kun ens eget problem, men bliver serveren hacket eller
angrebet af virus, så går det ud over en del andre på nettet.

> Find et webhotel der kan hoste det der er brug for, de findes skam
> derude. På den anden side så er det vel slet ikke værd at beskæftige
> sig med hvis det ikke kan bære en udgift på 299 pr. mdr.

Enig.

> Og skal en
> webshop være til noget, så skal der også være dankort-betaling (ellers
> handler jeg ikke der, da det er det der giver forbrugeren al
> sikkerheden)

Det er desværre en af de holdninger, som får pbs til at tillade sig at
tage temmelig høje gebyrer for dankort transaktioner over nettet samt
stille forskruede krav til kontrollen af hjemmesiderne.

Jeg er helt enig i, at en dankort transaktion over nettet skal håndteres
sikkerhedsmæssigt forsvarligt, og jeg har også den holdning, at
forbrugeren skal have tilstrækkelig og korrekt information, når
vedkommende handler på nettet. Men jeg fatter ikke, at det er pbs'
opgave af opstille krav for sidstnævnte samt forlange en dyr kontrol i
forbindelse hermed. De kunne sagtens levere en løsning som eks. paypal
uden at sænke sikkerheden på selve transaktionen.

I mine øjne kan en webshop med blot en smule personligt præg komme langt
med bankoverførsel, giro, paypal etc. En alm. bankoverførsel er gratis,
og den indeholder en registrering af data om såvel køber som sælger, og
efter min mening derfor det mest fornuftige for begge parter. Eneste
ulempe er, at det tager en dag ekstra.

Til privat brug køber jeg selv specialfremstillede stik til GPS
modtagere, petromax lygter og meget andet godt via mere personlige salgs
hjemmesider, og det er min oplevelse, at servicen her er helt i top ved
både salg og evt. reklamation.

KJ

http://www.cetus.dk

Fra : Tigeren

Dato : 10-07-04 19:17

Selfølgelig koster en adsl linie penge, men den kan jo også bruges til at
surfe på. I dag er
det vel en nødvendighed at finde sine grossister mv på nettet, så mon ikke
der bliver brug
for den alligevel.

For mit vedkommende har jeg en server kørende alligevel, så jeg vil ikke få
nogen merudgift ved det.

Et webhotel som kan levere en ordentlig PHP el microsoft ASP server er ikke
helt billig.
De 299 er kun for grundmodulet såvidt jeg husker. Der skal en del mere til
før tingene kører.
I dag kan man faktisk købe en færdig og professionelt udseende webshop for
mellem 60-200 kr. og
så kan du beholde kildekoden til flere webshops og hvis man vil lave om på
design.

Lasse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-04 08:11

På ejendommeligvis fremsatte Tigeren følgende påstand:

> [...]
> register_globals=on og så lægge
> billeder og database hos din udbyder. En anden mulighed er at købe

Med den konkurrence, der er på webshops i dag, så skal man være uhyre
professionel, hvis man vil gøre sig tanker om at bide skeer med de
store. En webshop hostet hos B-one er i mine øjne lig med døden. Den
oppetid, B-one har, er ikke et grudlag for en professionel forretning.

Der er alt for mange amatøragtige webshops, og der er da absolut ikke
nogen grund til at lave een mere. Hvis man lave en webshop, så skal
det være hamrende professionelt. Alt andet er spild af penge og tid...

Husk, at alle kunder er lige langt væk i en webshop, nemlig kun 40 cm
fra skærmen. Og amatørene bliver hurtigt udskildt...

En amatøragtig webshop signalerer useriøs forretning.....

Claus

Fra : [8830]plis

Dato : 10-07-04 10:57

På fremragende vis fremsatte Claus følgende påstand:

> [...]
> fra skærmen. Og amatørene bliver hurtigt udskildt...
>
> En amatøragtig webshop signalerer useriøs forretning.....

Det er jeg klart enig med dig i Claus.

Samtidig vil jeg da bede Allerup kontakte mig via lisberg@cas.dk - jeg tror
jeg kan hjælpe dig med netop en professionel webshop i nogenlunde det
prisleje du selv nævner

Bedste hilsner

Peder Lisberg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-04 16:39

På ejendommeligvis fremsatte Tigeren følgende påstand:

> 299 er også en slags penge for en shop som måske kun er en
> sidegevindst til lønposen.

Jeg kan ikke rigtig glemme ovenstående

Hvis lusede, sølle 300 kr er nok til at ødelægge et forretningsbudget,
så tør jeg da slet ikke tænke på, hvad den pågældende webshop vil
gøre, hvis der er 3-4 kunder som formaster sig til at benytte deres
lovsikrede returret og returnerer varene nogenlunde samtidig..

Så skal shoppen returnerer pengene og hvis butikken ikke selv er
lagerførende og skal betale hver ordre særskilt, hvor skal de så få
pengene fra??

Claus

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-04 16:55

> [...]
> gøre, hvis der er 3-4 kunder som formaster sig til at benytte deres
> lovsikrede returret og returnerer varene nogenlunde samtidig..

Umidelbart er jeg ikke sikker på at det var dét han mente... har du lyst til
at trække 300 kroner ud af dit private budget uden grund? Nej, vel?
Du ville sikkert have råd til det, men hvis du kunne slippe med mindre,
ville det da være bedre...

Der er ingen grund til at allerup bruger 300 kroner om måneden på en
webshop, hvis han kan få noget der er ligeså godt for en halvtredser...

> Så skal shoppen returnerer pengene og hvis butikken ikke selv er
> lagerførende og skal betale hver ordre særskilt, hvor skal de så få
> pengene fra??

At man gerne vil være fri for at bruge pengene, er vel ikke det samme som at
man ikke HAR pengene!?

Det her er lidt off topic, men jeg synes ikke vi umidelbart skal drage
konklussioner :)

Personligt bruger jeg clickbank.com til mine dankortbetalinger, men det er
hovedsageligt fordi mine kunder er fra USA... ved beløb omkring 300 kroner
per betaling, tages der omkring 10% i gebyr.
Der er dog intet månedligt gebyr.
Det kræver at du selv har webshoppen - clickbank tager sig KUN af selve
betalingen, så er måske ikke liiige det du står og mangler...

Fra : [8830]plis

Dato : 10-07-04 17:14

> [...]
> at trække 300 kroner ud af dit private budget uden grund? Nej, vel?
> Du ville sikkert have råd til det, men hvis du kunne slippe med mindre,

Jamen taler vi ikke erhverv her??? Så har det vel intet med privatbudgettet
at gøre??
Og både opkoblingen og et eventuelt gebyr for en webshop vil være at trække
fra.

Og så vil jeg vil tildels give dig ret...men oftest er webshops til en 50´er
ikke at foretrække, idet kvaliteten som oftest følger prisen. Samtidig er
der risici forbundet med selv at have shoppen liggende(egen server) - en
outsourcing af shoppen på extern server er langt at foretrække.

Bedste hilsner

Peder Lisberg

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-04 23:08

> til
> Jamen taler vi ikke erhverv her??? Så har det vel intet med
privatbudgettet
> at gøre??

Jo, det har da absolut noget med privatbudgettet at gøre... det er en
enkeltmandsvirksomhed, så de to budgetter vil på den ene eller anden måde
påvirke hinanden.

> [...]
50´er
> ikke at foretrække, idet kvaliteten som oftest følger prisen.

Det er jo dét vi prøver at få afklaret :) Bare fordi noget er dyrt, behøver
det ikke være godt...
At man sikkert ikke får meget for en halvtredser har du nok ret i, men om du
får tilsvarende mere for 300 kroner er jeg ikke sikker på...

Jeg er ikke ude på at træde nogen over føderne, kun på at få lidt mere debat
i gang, som måske kan være til hjælp for folk som overvejer at implementere
en webshopløsning.

Med venlig hilsen
Casper Bang

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-07-04 18:00

In news:40f0114a$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Casper Bang <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

> Der er ingen grund til at allerup bruger 300 kroner om måneden på en
> webshop, hvis han kan få noget der er ligeså godt for en
> halvtredser...

Hvor når her i livet ha rdu oplevet at få det hele for det halve?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Tigeren

Dato : 10-07-04 19:23

Faktisk leverer oscommerce en udemærket webshop som bliver brugt af mange
over hele verdenen.
Den er gratis og har open source.

Lasse

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40f020b2$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 08:43

På ejendommeligvis fremsatte Tigeren følgende påstand:

> Faktisk leverer oscommerce en udemærket webshop som bliver brugt af
> mange over hele verdenen.
> Den er gratis og har open source.

Og jeg ville *aldrig* handle hos en sådan webshop. En færdigsyet
webshop der ligner alle andre, og som er gratis, vidner om en
forretningsdrivende uden penge og resourser, og sandsynligheden for,
at efterfølgende service, garantiforpligtigelser, returbehandling osv
er mangelfuld, er overordentlig stor.

Det er simpelthen alt for uprofessionelt..

Claus

Fra : Leonard

Dato : 11-07-04 10:40

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Og jeg ville *aldrig* handle hos en sådan webshop. En færdigsyet
>webshop der ligner alle andre, og som er gratis, vidner om en
>forretningsdrivende uden penge og resourser,

Det er nu ikke sikkert at du opdager det, da den kan modificeres
næsten ligeså meget som man lyster.
Og jeg vil da hellere handle hos en webshop, der har brugt tid på at
spare på softwaren, end hos en der bare har købt noget hos et proff.
firma.
Chancen for at den der har brugt tid på at sætte lortet op også gider
at bruge tid på sine kunder er da ligeså stor som omvendt. Desuden er
det umuligt at vide hvor forskellen ligger, da der også findes proff.
webhoteller der sælger osCommerce som en færdig løsning.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 11:07

På ejendommeligvis fremsatte Leonard følgende påstand:

> Det er nu ikke sikkert at du opdager det, da den kan modificeres
> næsten ligeså meget som man lyster.

Ok, jeg har kun set de færdig løsninger med osCommerce, som bliver
tilbudt flere steder gratis, og det er langt fra overbevisende.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 08:38

På ejendommeligvis fremsatte Casper Bang følgende påstand:

> [...]
> Nej, vel?
> Du ville sikkert have råd til det, men hvis du kunne slippe med

Nu må du da holde op?!

Hvis man i en virksomhed ikke har råd til at betale een af de mest
vigtigste driftudgifter overhovedet, så har man ikke råd til at drive
virksomhed!

Hvis pengene skal trækkes ud af ens private budget, så er det jo fordi
butikken ikke har nogen omsætning, og så kan man jo lige så godt lukke
biksen!

Har man ikke de midler, der skal til for at være erhvervsdrivende, så
lad være. Der er masser af professionelle til at tage over...

Claus

Fra : Casper Bang

Dato : 11-07-04 10:20

> Nu må du da holde op?!
>
> Hvis man i en virksomhed ikke har råd til at betale een af de mest
> vigtigste driftudgifter overhovedet, så har man ikke råd til at drive
> virksomhed!

Vis mig ét sted hvor spørgeren skriver at han ikke har RÅD til det!
Det er da et tegn på dårlig forretningsføring hvis man med glæde vil bruge
300 kroner om måneden UDEN GRUND! Der bliver spurgt til den billigst/bedste
måde, så firmaet kan spare penge... Jo mindre udgifter virksomheden har, jo
mere overskud får han når året er omme - det er da klogt at prøve at spare
penge hvor man kan.

> Hvis pengene skal trækkes ud af ens private budget, så er det jo fordi
> butikken ikke har nogen omsætning, og så kan man jo lige så godt lukke
> biksen!

Nææ... Det er en enkeltmandsvirksomhed, så overskudet går vel til privaten -
manden kan jo ligeså godt spare hvor han kan, for at få mere overskud.

Husk på at spørgeren muligvis ikke ved om der er kvalitetsforskel på en
gratis webshop, eller en til 300 kroner om måneden. Derfor vil det da være
smart at få det afklaret, og hvis muligt spare lidt på de månedlige
udgifter.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 10:38

Der ramte du hovedet på sømmet...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 11:23

> [...]

> udgifter virksomheden har, jo mere overskud får han når året er omme
> - det er da klogt at prøve at spare penge hvor man kan.

Hvis kr 300,- skriver trehundrede er et stort beløb for at drive en
webshop, så bør man nok finde noget andet at lave!

Det er simpelthen for latterligt at diskuttere et beløb i den
størrelse, hvis man vil være professionel forretningsdrivende. Det kan
kun være en teenager, som skal bekymre sig om sine lommepenge, der kan
have den indgangsvinkel til sit forehavende...

> Nææ... Det er en enkeltmandsvirksomhed, så overskudet går vel til
> privaten - manden kan jo ligeså godt spare hvor han kan, for at få
> mere overskud.

* Det koster penge at tjene penge! *

Penge og indtjening kommer ikke af sig selv. Det er en illusion og
fører kun til et resultat, nemlig underskud.

Hvis en webshop's eksistens er funderet på et overskud inden for kr
2000,- p.a. på noget så væsentligt som udgifter til en ordentlig og
forsvarlig drift, så er den dødsdømt fra starten!

> [...]
det
> da være smart at få det afklaret, og hvis muligt spare lidt på de

Hvorfor er du så forhippet på at spare hele tiden?

Hvis man ikke har råd til at drive forretning, så lad dog være. Der er
massevis af ligegyldige og uprofessionelle webshops, som fremtræder
fuldstændig latterligt, fordi ejeren ikke har penge til at gøre det
ordentligt og derfor skal spare.

Hvad er formålet med at lave endnu en af disse butikker?

Det er da spild af tid og penge...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 12:17

> Det er simpelthen for latterligt at diskuttere et beløb i den
> størrelse, hvis man vil være professionel forretningsdrivende.

Så lad være!

> kun være en teenager, som skal bekymre sig om sine lommepenge, der kan
> have den indgangsvinkel til sit forehavende...

Det er vist mange år siden jeg var det!

> Hvorfor er du så forhippet på at spare hele tiden?

Skal vi ikke kalde det at optimere driften. Du har også en sær evne til at
ryge væk fra denne tråds egentlige formål, nemlig at diskutere de enkelte
løsninger der er på markedet. Jeg har aldrig nævnt at jeg vil spare mest
muligt. Jeg er ude efter den bedste løsning til prisen, ikke andet. Men det
er måske ikke sund forretningssans? Jeg havde en ide om at der måske var
nogle i denne nyhedsgruppe der havde et bud på det, og ikke bare sure
brokrøve...

> [...]
> ordentligt og derfor skal spare.
>
> Hvad er formålet med at lave endnu en af disse butikker?

At kunderne lettere kan få indblik i mit varesortiment, og at jeg på en let
måde kan holde det opdateret.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-04 22:53

På ejendommeligvis fremsatte Allerup følgende påstand:

> [...]
> havde en ide om at der måske var nogle i denne nyhedsgruppe der
havde
> et bud på det, og ikke bare sure brokrøve...

* Læs nu hvad jeg skriver* og hvem jeg svarer! Der er folk, bl.a.
"Leonard" , "tigeren og Casper Bang som synes, at kr 300,- er mange
penge for at drive en netbutik og det er dette udsagn, jeg
kommenterer!

Jeg har *aldrig* påstået, at du vil spare mindst muligt! Kan du slet
ikke følge med i en tråd og se, hvem der skriver hvad?!

Hvis du nu gad at kigge efter, hvilke indlæg, jeg svarer på, så vil du
se, at jeg slet ikke har svaret på dit oprindelige indlæg, men
udelukkende kommenteret de indlæg, der er skrevet af andre og som
nævner, at kr 300,- er mange penge.

> At kunderne lettere kan få indblik i mit varesortiment, og at jeg på
> en let måde kan holde det opdateret.

Ovenstående er endnu et eksempel på, at du slet ikke læser, hvad jeg
skriver. Jeg spørger direkte, hvad formålet er med at lave en elendig
og uprofessionel webshop og så svarede du som du gør..

Prøv at gøre dig lidt mere umage med at følge med i tråden og de
forskellige indlæg...

Claus

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 20-07-04 08:21

Med sine store krav til (andres) perfektionisme skræmmer Claus måske nogle
af vi mere dødelige fra at prøve at drive en større eller mindre forretning
og/eller skrive indlæg her om emner, hvor vi naturligvis ikke har hans store
indsigt.

I dette tilfælde forsøger Claus helt uselvisk og efter bedste evne at hjælpe
omkring en webshop. Men jeg er bange for, at han i dette ene tilfælde gør en
smule mere skade end gavn.

Nu har jeg jo ikke Claus' formidable overblik, og har på forhånd opgivet at
læse hvert eneste indlæg så grundigt som han har. Men måske blev den
oprindelige tråd tabt på vej ud ad tangenterne; for ved hjælp af
OpenSource-produktet osCommerce kan man faktisk få en professionel webshop
på benene næsten omkostningsfrit - i det mindste mht. investering af kroner.

Shoppen er glimrende allerede som det "kommer ud af kassen", og kan endda
kan udbygges utroligt meget - bla. med integration til PBS (Dankort mv). Det
kan altså blive rigtigt prof - også for hobbyvirksomheder.

Amatører og andre interesserede kan læse om produktet: www.oscommerce.com og
se et eksempel på en out-of-the-box løsning www.oscommerce.com/shops

En aldeles glimrende og meget levende dansk supportside www.openforum.dk

Eksempler på anvendelsen i praksis: www.aubu.de og
http://www.notebooksbilliger.de/ og sågar en E-mærket løsning
www.skatepro.dk

Amatøragtigt?

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
fjern FJERNES hvis du mailer direkte

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-07-04 11:56

På ejendommeligvis fremsatte nilfri (4000) følgende påstand:

> I dette tilfælde forsøger Claus helt uselvisk og efter bedste evne
at
> hjælpe omkring en webshop. Men jeg er bange for, at han i dette ene
> tilfælde gør en smule mere skade end gavn.

Jeg har ingen intensioner om at hjælpe nogen med en webshop, jeg
kommentere blot det, der bliver skrevet. Det er det, der er meningen
med en nyhedsgruppe..

At der så er nogle hobbyfolk, som føler sig stødt over, at min
holdning er, at man ikke kan drive en ordentlig webshop uden at have
den fornødne kapital samt en bare nogenlunde professionel holdning,
det er bare ærgeligt.

Hvis hobbyfolk gerne vil drive en discountwebshop så lad dem dog
endelig det. Alle ved jo hvordan det går!

At du beklageligvis ikke fatter essensen i mit budskab, det er bare
ærgeligt. Hvis du nu gider at gøre dig bare en smule umage og dermed
lægge en smule energi i at læse folks indlæg, så ville du også opdage,
at mit budskab ikke går så meget på de enkelte løsninger, men hele den
filosofi og holdning, der ligger til grund for en "hobbydrevet"
discountløsning.

Enhver der læser med i de kommercielle markedsgrupper kan ved selvsyn
konstantere, hvor mange webshops, der er dårligt drevet. Om det bare
er almindelig ligegyldighed, direkte uvidenhed eller fordi det er
hobbyfolk, der blot skal hygge sig, kan man jo så tænke nærmere
over.....

Ikke engang de mest basale lovkrav gider disse hobbyfolk at sætte sig
ind i, og når man så endda gør dem opmærksom på, at de har problemer i
forhold til gældende lovgivning, ja så reagere folk ved enten at blive
tøsefornærmede eller endda direkte uforskammede. Det er da
tankevækkende....

Claus

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 20-07-04 18:24

> På ejendommeligvis fremsatte nilfri (4000) følgende påstand:

> at
>
> Jeg har ingen intensioner om at hjælpe nogen med en webshop

Undskyld, jeg et øjeblik havde dig mistænkt for at ville hjælpe. Jeg burde
have vidst bedre.

>jeg kommentere blot det, der bliver skrevet. Det er det, der er meningen
med en nyhedsgruppe..

I have seen the light!

>Det er da tankevækkende...

Ja, ikke? Men jeg skal lade være med at forulempe dig med mine - et vice
versa?

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 20-07-04 18:58

> [...]
>
> Jeg har ingen intensioner om at hjælpe nogen med en webshop, jeg
> kommentere blot det, der bliver skrevet. Det er det, der er meningen

Claus, der er nogen, der har hacket din identitet!

Se her, hvad dit alter ego skrev i en anden NG:

> På ejendommeligvis fremsatte rack følgende påstand:

> med
>
> Hvis det er en 210 eller 211 kan jeg *måske* hjælpe. Det er ganske
> vist 25 år siden jeg havde sådan en fætter, men jeg kan måske hjælpe
> en lille smule...
>
> Claus

Kan jeg gøre noget for at hjælpe (med hackeren, forståes!)? Ja, undskyld
formuleringen; jeg forstod jo på dig, at det er ikke meningen med en
nyhedsgruppe.

Men nu er jeg kommet i tvivl. Er det Claus eller "Claus", der har ret?

Fra : Casper Bang

Dato : 20-07-04 09:55

> [...]
> "Leonard" , "tigeren og Casper Bang som synes, at kr 300,- er mange
> penge for at drive en netbutik og det er dette udsagn, jeg

Det har jeg på INTET tidspunkt sagt, ment eller tænkt!
Spørgeren prøver at minimere sine omkostninger, uden at det går ud over
kvaliteten - om 300 kroner er billigt ved jeg ikke - men hvis man får DET
SAMME for 100 kroner, har man da misforstået noget, hvis man vælger at give
300 for det!

Fra : Anita

Dato : 19-07-04 22:30

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> [...]
> massevis af ligegyldige og uprofessionelle webshops, som fremtræder
> fuldstændig latterligt, fordi ejeren ikke har penge til at gøre det

Nu er det jo ikke alle der laver en forretning udelukkende med det formål at
blive rige. Nogle har det rent faktisk som et hobby-projekt og går og hygger
sig med at nørkle. Nogle samler på frimærker, andre laver 'fixfaxerier' på
deres pc. Hvis de hygger sig med det, skulle der vel ikke være noget galt i
at det ikke er hyper-top-proffesionelt.

> Det er da spild af tid og penge...

I dine øjne måske...

Venligst Anita

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-04 22:40

På ejendommeligvis fremsatte Anita følgende påstand:

> [...]
> laver 'fixfaxerier' på deres pc. Hvis de hygger sig med det, skulle
> der vel ikke være noget galt i at det ikke er

Det fremgår ikke, at det er en hobby for spørgeren, han skriver jo
netop at han vil udvide sin forretning. Ellers havde han vel ikke
spurgt i en gruppe omhandlende erhverv, men i en gruppe der omhandler
hobbyprojekter..

Claus

Fra : Anita

Dato : 19-07-04 23:09

> [...]

> netop at han vil udvide sin forretning. Ellers havde han vel ikke
> spurgt i en gruppe omhandlende erhverv, men i en gruppe der omhandler

Så fordi ens forretning samtidig er ens hobby må man ikke spørge herinde? Så
er der vist mange af enkeltmandsvirksomhederne der skulle holde sig væk

Jeg synes bare din tilsvining af alt hvad der ikke er tip-top-proffesionelt
virker en anelse ensidig. That's all.

Venligst Anita

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-07-04 02:03

> [...]

> Så fordi ens forretning samtidig er ens hobby må man ikke spørge
> herinde? Så er der vist mange af enkeltmandsvirksomhederne der

Hvem siger dog det?

Det er dig, der pludselige bringer ordet hobby ind i billedet, ikke
mig. Har du overhovedet læst det første indlæg i denne tråd. Der står
intet om hobby, så man må da gå ud fra, at der er tale om seriøs
forretning.

> Jeg synes bare din tilsvining af alt hvad der ikke er
> tip-top-proffesionelt virker en anelse ensidig. That's all.

Jeg tilsviner ikke noget eller nogen, jeg påpeger blot, at jeg ikke
kan se det fornuftige i at lave en webshop, hvis man ikke gør det bare
en anelse professionelt. Der er masser af folk, der bruger tid og
kræfter på elendige og amatøragtige webshops, og hvorfor i alverden
skulle man så lave endnu en af slagsen?

Du gør det måske ligefrem til en ære at være uprofessionel?

At drive en webshop er da en rimelig alvorlig ting. Man er som
forretningsdrivende underlagt både købeloven, forbrugeraftaleloven og
mange andre regler. Det har da intet med hobby at gøre, og hvorfor
tror du, at man netop lige nu har måttet skærpe forbrugeraftaleloven
og netop de afsnit, der omhandler fjernsalg?

Det er præcis fordi, der er en masse "forretningsdrivende" som ikke
har en professionel tilgang til arbejdet, og som måske endda bare ser
det som en underholdende hobby eller ligegyldigt tidsfordriv!

Desværre er det nok hovedsagligt netop disse "hobbyfolk" som udgør
størstedelen af de butikker, som der bliver klaget over hos bl.a.
forbrugerstyrelsen og andre forbrugerorganer. Der er massevis af disse
tvivlsomme "hobbybutikker" ganske enkelt fordi det ikke kræver en
krone i kapital eller nogen som helst andre forudsætninger for at åbne
en webshop!

Det er dælme ikke særligt betryggende, at man som forbruger kan
risikere, at man ikke kan få sine penge tilbage fra en amatørwebshop,
blot fordi indehaveren har det som en hobby og dermed ikke har økonomi
til at opfylde lovens bestemmelser!

Det , der er endnu mere kedeligt, er, at det er disse folk, der har
det "som et hobby-projekt og går og hygger
sig med at nørkle" som pga. af deres uprofessionelle indstilling giver
branchen og dermed de andre butikker, som poster mange penge og
resourcer i deres arbejde, et dårligt ry!

Det er da tankevækkende, at du ikke kan lide, at der er folk, som har
en en professionel holdning til tingene, og jeg er ganske sikker på,
at det kun er et spørgsmål om tid, før man er nødsaget til at indføre
skærpede økonomiske krav til folk, som vil åbne en webshop.
Eksempelvis kan du jo se, hvordan man måtte skærpe kravene til folk,
som ville drive rejsebureau.

Hvis du sidestiller det at samle på frimærker, andre "fixfaxerier" og
lignende hobbyer med at drive forretning/ lovreguleret erhverv, så er
din ansvarsopfattelse da lidt ude af proportion, og hvem er det så,
der er ensidig?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-07-04 02:12

> [...]

Det er dælme ikke særligt betryggende, at man som forbruger kan
risikere, at man ikke kan få sine penge tilbage fra en amatørwebshop,
blot fordi indehaveren har det som sin hobby og dermed ikke har
økonomi eller intensioner om at opfylde lovens bestemmelser!

[...]

Og det er søreme kedeligt, hvis det sker på baggrund af, at der er
nogle mennesker, som blot vil have sig en hobby og dermed gå og
"hygge" sig med tingene!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-07-04 06:09

In news:cdhrea$18u8$1@news.cybercity.dk,
Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:
> På ejendommeligvis fremsatte Anita følgende påstand:

Er der nogen speciel årsag til at du poster to indlæg, med samme ordlyd,
med 8 minutters interval?
Det virker ikke synderligt professionelt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-07-04 11:31

På ejendommeligvis fremsatte Petersen_Michael følgende påstand:

> Er der nogen speciel årsag til at du poster to indlæg, med samme
> ordlyd, med 8 minutters interval?
> Det virker ikke synderligt professionelt

Hvis du nu havde være lidt mere opmærksom, så ville du opdage, at det
første indlæg blev slettet med en cancel ganske få minutter efter, det
blev sendt, fordi OE sendte en vedhæftning med. Dernæst er ordlyden
heller ikke er den samme.

Så hvis man vil brokke sig, så er det en fordel at undersøge tingene!

Claus

Fra : Anita

Dato : 21-07-04 16:36

"Claus Tersgov" skrev

> Jeg tilsviner ikke noget eller nogen,

Det kommer nok an på øjnene der ser.

> jeg påpeger blot, at jeg ikke
> kan se det fornuftige i at lave en webshop, hvis man ikke gør det bare
> en anelse professionelt.

Nå, så nu er "en anelse" nok?

> Der er masser af folk, der bruger tid og
> kræfter på elendige og amatøragtige webshops, og hvorfor i alverden
> skulle man så lave endnu en af slagsen?

Fordi man har lyst?!

> Du gør det måske ligefrem til en ære at være uprofessionel?

Bestemt ikke. Men jeg gør heller ikke det modsatte til et krav.

> At drive en webshop er da en rimelig alvorlig ting.

Bestemt.

> Man er som
> forretningsdrivende underlagt både købeloven, forbrugeraftaleloven og
> mange andre regler.

Det er klart og jeg har på intet tidspunkt påstået andet.

> [...]
> tvivlsomme "hobbybutikker" ganske enkelt fordi det ikke kræver en
> krone i kapital eller nogen som helst andre forudsætninger for at åbne

Hvilket gør det lettere at komme igang hvis man har en god ide. Det ser jeg
intet galt i så længe gældende lovgivning overholdes.

> [...]
> blot fordi indehaveren har det som sin hobby og dermed ikke har
> økonomi eller intensioner om at opfylde lovens bestemmelser!

Så overholdes loven jo ikke. Og det duer naturligvis ikke.

> [...]
> branchen og dermed de andre butikker, som poster mange penge og
> resourcer i deres arbejde, et dårligt ry!

Det synes jeg nu ikke. Som regel kan man godt skelne mellem en professionel
butik og en hobby-biks.

> Det er da tankevækkende, at du ikke kan lide, at der er folk, som har
> en en professionel holdning til tingene,

Say what?! Det har jeg ALDRIG sagt. Jeg har bare ingen problemer med at
tillade de folk der er knap så proff. også at drive en lille forretning. Jeg
ser det fx. ikke som et krav at man skal bruge 1000-vis af kr. på webdesign.

/Anita

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 17:53

Denne tråd var såmænd tænkt på at få de enkelte mulighed lidt frem i lyset,
og ikke så meget et spørgsmål om at få alt for intet.

Det er vel altid et naturligt led i sund forretningsførelse at finde den
bedste leverandør til prisen, og derfor mente jeg at der måske var nogen der
havde gode bud på dette.

Det er ikke så meget tænkt at vi skal diskutere hvor pengene skal komme fra,
eller lignende.

Jeg er da osse udmærket klar over at shoppen skal fremstå proffesionel, og
dermed også indeholde kreditkortbetaling. Jeg mente at man bedst kunne
vurdere de enkelte priser på deres "grundmodul".

Tak for de foreløbige inputs, og ser frem til at læse mere... (Selv om jeg
har bestemt mig for en løsning)