Dynamisk viser
Fra : Torben Jensen

Dato : 09-07-04 13:01

Hej NG!

Jeg ønsker at lave en slags speedometer.

Oprindeligt var jeg egentlig på jagt efter noget script værk, som kunne
hjælpe mig, men i erkendelse af, at det nok ikke bliver godt har jeg kastet
øjenene på flash.

Jeg kender ikke ret meget til flash og træder derfor ganske forsigtigt.

Jeg havde forestillet mig et speedometer bestående af en fast baggrund -
selve spedometeret. Viseren skulle så være et billede som ligger oven på
baggrunden. Selve viserens rotation skal så kunne defineres ved et
gradantal. Variablen som indeholder gradantallet skal kunne modtages fra en
asp side ell. lign. DVS jeg skal have mulighed for at give min flash
animation en variable inden den indlæses.

Er det svært at lave? Har i nogle ideer til hvordan jeg kommer i gang med
opgaven? Eventuelt et par links eller evt. noget opensource?

Alle ideer er velkomne.

M.v.h.
Torben

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 07-09-04 08:28

Lyder som noget der kunne laves som Java-Applet, men jeg ved ikke om det
smartere at lave det i Flash eller noget helt tredie...

Det kommer an på om du kunne nøjes med 4-5 forskellige billeder (som på
forhånd er lavet i Photoshop eller lign.). Så kunne man klare det hele med
valg af det rette billede, ud fra den aktuelle "hastighed". Det kan vist
laves som script.

Simon