Ris og Ros
Fra : Kristian Trenskow

Dato : 09-07-04 11:27

Hej jeg ved godt dette emne burde høre hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros, men da jeg har lavet det hele i flash
kunne jeg godt tænke mig og høre et par ord fra jer. Siden hedder
www.cafeministeriet.dk, men ham jeg har lavet den for har endnu ikke lavet
noget tekst arbejde til den endnu, så jeg tænker mere på det grafiske. De
mennesker jeg møder som har set den siger de godt kan lide den, men jeg
kunne godt tænke mig at høre nogle meninger fra nogle artsfæller
(flash-folk) :)

På forhånd tak
Kristian Trenskow

Fra : TheCrow

Dato : 09-07-04 13:08

Lad mig starte med at sige at det er en ret okay cafe, bor selv i aalborg,
og kommer indimellem derinde.

Dog synes jeg at teksten generelt står lidt gnidret/hakket.
Gode farver.
Udemærket cafe agtigt musik der kører i baggrunden.
Fin effekt med de mindre billede der er vist forneden og specielt med det
lidt videoagtige effekt når man bevæger musen henover billedet. Dog er det
lidt forstyrrende at de forstørrede billeder går henover teksten. Flyt de
nederste billeder 1 cm længere ned og lav de forstørrede billeder en lille
smule mindre, således teksten ikke bliver forstyrret.

Dette var så lige min mening, men ellers fin side.

/TheCrow

Fra : Kristian Trenskow

Dato : 09-07-04 22:00

> Dog synes jeg at teksten generelt står lidt gnidret/hakket.
Først kørte jeg med anti-alias på alle dynamiske tekstfelter, men det fik
fps'en helt i bund på en P4 2.4 ghz, så derfor pillede jeg det af, men det
kunne godt være jeg skulle prøve og finde en skrifttype som ser bedre ud
uden anti-alias.

> [...]
> nederste billeder 1 cm længere ned og lav de forstørrede billeder en lille
> smule mindre, således teksten ikke bliver forstyrret.

Forsvinder billederne ikke igen når du fjerner musen fra thumben? Hvis ikke
er det ihverfald en fejl jeg må kigge på. Ellers kan det selvfølgelig godt
være at jeg skulle finde en anden løsning.

> Dette var så lige min mening, men ellers fin side.

Og jeg siger også tusind tak for kritikken. Det er fedt at høre noget
ordenligt feedback.

Hilsen
Kristian Trenskow

Fra : TheCrow

Dato : 10-07-04 09:26

> [...]
> er det ihverfald en fejl jeg må kigge på. Ellers kan det selvfølgelig godt
> være at jeg skulle finde en anden løsning.

Thumben forsvinder igen når man fjerne musen, men det er stadig forstyrrende
at den forstørrede thumb, rager indover teksten.

> Og jeg siger også tusind tak for kritikken. Det er fedt at høre noget
> ordenligt feedback.

Jamen velbekom da, vi er jo her for at hjælpe hinanden :)

Fra : Reidar Solberg

Dato : 09-07-04 14:11

Hei - jeg synes dette var delikat.
Design, farger - hele opplegget fungerer meget bra. Men jeg er enig med at
de store bildene forstyrrer teksten.

Dette "loader" raskt hos meg da jeg kjører bredbånd (2050/2050). Men hvordan
vil det fungere med langt tregere oppkobling?

Mvh
Reidar Solberg

"Kristian Trenskow" <kristian@REMOVEtrenskow.com> skrev i melding

Fra : Kristian Trenskow

Dato : 09-07-04 22:07

> Hei - jeg synes dette var delikat.

Tak.

> Dette "loader" raskt hos meg da jeg kjører bredbånd (2050/2050). Men
hvordan
> vil det fungere med langt tregere oppkobling?

Det er rigtigt at den er lidt tung siden, men det er nu mest af alt pga
musikken og pga billederne. Jeg tror nok den fylder ca. 800 kb og det tager
dermed godt en halvandet minuts tid at hente det på et 56k modem. Siden er i
det hele taget lidt i den tunge ende også rent processorkraft mæssigt da den
kører 50 fps. Men jeg vil gerne undskylde med at dette har været mit rigtige
første flash projekt, ellers eksperimenterede jeg lidt med flash 3 dengang
actionscript var en by i rusland :)

Jeg kan fortælle at jeg allerede er igang med det næste projekt, som også
bliver en café hjemmeside, men som jeg denne gang vil prøve at dele op i
nogle flere flashfiler for at få en mindre loadtid.

Mange tak for den gode kritik

Hilsen
Kristian Trenskow

Fra : Mainemarks

Dato : 21-08-04 16:21

"Kristian Trenskow" <kristian@REMOVEtrenskow.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan fortælle at jeg allerede er igang med det næste projekt, som også
> bliver en café hjemmeside, men som jeg denne gang vil prøve at dele op i
> nogle flere flashfiler for at få en mindre loadtid.

<snip snap>

Hej
Jeg er selv i gang med at lære noget Flash (mx) og får hele tiden at vide
IKKE lave én stor fil, men MANGE filer små!
Så alle kan få glæde af det vi laver.
Så det er nok en rigtig god ide!

ps. fine farver og effekter !!