Tun-rand
Fra : familien christianse~

Dato : 08-07-04 17:15

Hej
Vi har engang fået serveret tunrand, der var meget lækker.
Jeg har forsøgt at finde en opskrift via google, men der er ingen salat i,
og det var der i den, som i leder efter.
Det eneste, jeg husker er, at der var salat og tun i (der kan godt have
været andet) og at det var formet som en "rand", hvorfor den på en elelr
anden vis må være tilsat noget husblas.
Er der nogen der kender til en tunrand, der ligner, og evt har en opskrift?
På forhånd tak
Med ønsket om lidt mere solskin til alle
Med venlig hilsen
Familien Christiansen

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 08-07-04 18:41

Hejsa.
Det eneste jeg kan finde er en opskrift i "den hvide frokostbog" på tunrand.
( her er rigitg mange forskellige opskrifter. Men hvad med denne :
Ca. 6 pers.
2 ds. tun i vand- 190 g.
2 porre....(måske det var porre der var i, istedet for salat)
1.tsk.karry
tomatketshup
6. blade husblas
1/4 l. piskefløde
salt, peber.
Læg husblasen i blød i tunvandet.Findel tunkødet og rens og snit porrene
fint.Kog dem i 2 min.og lad dem dryppe af. Bland tun, porre og
krydderier.Pisk fløden og smelt husblasen i tunvandet. Bland det hele sammen
med let hånd og fordel blandingen i en randform smurt med olie.Sæt randen i
køleskabet (kan evt. laves dagen før) til den er stivnet. Vend den ud på et
fad og pynt med citronbåde og persille. Server kuvertbrød eller flutes til.
Bon appetit....... Hvis dette ikke stemmer overens med det du vil have, må
du skrive igen...for jeg har mange af disse opskrifter.
Mvh. Rikke.

"familien christiansen" <familienchristiansen@mail-nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:40ed730d$0$288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : familien christianse~

Dato : 13-07-04 09:21

Hej Rikke
Tak for dit svar.
Jeg beklager mit sene svar til dig, vi måtte pludseligt rejse.

> ( her er rigitg mange forskellige opskrifter. Men hvad med denne :
Jeg mener ikke at den tunrand jeg tænker på indeholdte ketchup og karry, men
min svigermor har den hvide frokostbog, så jeg vil prøve at låne den af
hende.
Tak for din hjælp.

MVH
Familien Christiansen