Stikkelsbærgelè igen!
Fra : margit

Dato : 08-07-04 11:22

Er her da slet ingen, der ved om frosset saft kan bruges til gelè?
Jeg står her med en masse saft, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med.
Jeg ved at umodne bær indeholder et eller andet stof, der gør, at geléen kan
stivne. Det er det stof, jeg er bange for måske ødelægges ved frysning.
Mvh Margit

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 08-07-04 12:39

On Thu, 8 Jul 2004 12:21:54 +0200, "margit" <saaj@esenet.dk> wrote:

> [...]
>stivne. Det er det stof, jeg er bange for måske ødelægges ved frysning.

Hvis det alligevel er lavet af modne bær betyder det ikke noget, om du
fryser dem - modning eller frysning, begge dele ødelægger det
naturlige indhold af pektin, som får saften til at gelere. Køb noget
Gul Melatin fra Tørsleff og tilsæt det, når du engang skal lave gele -
husk at putte det i, inden du evt. tilsætter sukker.

KS