Geforce 3 vs. Kyro II
Fra : Le Moi

Dato : 05-05-01 23:01

Hvilket grafikkort skal jeg vælge? Jeg spiller mange Action spil (Half-Life,
Tribes 2, Quake 3, Undyind, Deus Ex osv) og så strategi (Age of Emires 2,
Balck and White, Cossacks, European Wars, Settlers IV osv.)

Le Moi

Fra : DarkJedi

Dato : 05-05-01 23:20

Du får mest for pengene med et Kyro II, men meget mere kraft (og en helvedes
mindre pengepung) med et Geforce 3..

DarkJedi

Fra : Lars Dahl

Dato : 06-05-01 09:58

Hvis du spiller meget B&W skal du tænke på at Kyro II ingen T&L
understøttelse har...

Mvh Lars Dahl

Fra : Le Moi

Dato : 06-05-01 14:08

T&L?

Fra : DaWizeGuy

Dato : 06-05-01 16:29

"Le Moi" <emil.saksager@email.dk> wrote in message
> T&L?

Transform & Lightning, som er en række avancerede lys- og
overfladeinstruktioner, der giver et flottere billede. Kyro II har ingen
hardware-accelleration of Transform & Lightning, hvilket betyder lavere
hastighed i spil der understøtter dette, idet cpu'en skal stå for alle
beregningerne.

---
Mvh. Anders

Fra : Henrik V!

Dato : 06-05-01 18:14

Er det bare mig, der er spejl-blank, når jeg ikke liiige kan finde nogle
KyroII kort i DK - har kigget på edbpriser - er der andre steder, jeg burde
kigge?

Se i øvrigt testen af KyroII på www.anandtech.com - den sparker R** til
prisen...

/Henrik!

--
AMD486DX4/133@160 P75@100 P90@120 P100@133 P166@200
K6 233@266 P2 266@333 (2.5x133) C300A@504 C366@566 C600@927

Overclocking?!? Mig? No way...

Fra : Jimbo

Dato : 06-05-01 19:32

Kig på www.midtdata.dk
1400,- uden tvout
1600,- med tvout
Forventet lagerdato 11/5-2001

Jimbo

Henrik V! <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d40bc$m3j$1@sunsite.dk...

Fra : Jimbo

Dato : 07-05-01 00:01

Hercules er jo ikke den eneste fabrikant, der kommer med
et kyroII kort. I udlandet(UK) kan man allerede købe et
kyroII kort(af mærket Videologic - hvem er det?) for 95£ incl. tvout,
men kun med 32mb ram. Det er næsten samme pris som for et
MX med TVOut. Hmmmm hvad skal man dog købe
Spændende at se, når de endelige anmeldelser på diverse sider
begynder at dukke op omkring Kyro II.

Jimbo
--Fjern [nospam] fra email for at maile --

Fra : Butch

Dato : 07-05-01 00:12

> [...]
> MX med TVOut. Hmmmm hvad skal man dog købe
> Spændende at se, når de endelige anmeldelser på diverse sider
Har du et link til den online butik. Jeg skal nemlig snart have nyt kort, så
var det måske værd at overveje at købe det i UK.
Hilsen
Butch

Fra : Jimbo

Dato : 07-05-01 00:23

Jeg gik ind på www.pricewatch.co.uk og søgte på kyro og så kom
der en liste over forhandlerne af kyroI- og kyroII kort med priser. Der
kommer nok flere forhandlere indenfor den næste uge

Jimbo

Butch <n.n@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yUkJ6.11106$T22.975105@news010.worldonline.dk...

Fra : Miklos

Dato : 07-05-01 08:19

> kyroII kort(af mærket Videologic - hvem er det?) for 95£ incl. tvout,

Videologic er produkt afdelingen af dem der udviklede Kyro II chippen.

Læs Beyond3d's Kyro II review, de har en meget god forhistorie der fortæller
hvem, hvorfor og hvordan.

- Miklos

Fra : Henrik Christensen

Dato : 07-05-01 18:23

> Er det bare mig, der er spejl-blank, når jeg ikke liiige kan finde nogle
> KyroII kort i DK - har kigget på edbpriser - er der andre steder, jeg
burde
> kigge?

http://www.m-e.dk/shop/vareinfo.asp?varenummer=PROPHET4500

1395,00kr forventes på lager 14 Maj.

Fra : Butch

Dato : 06-05-01 19:53

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
> hardware-accelleration of Transform & Lightning, hvilket betyder lavere
> hastighed i spil der understøtter dette, idet cpu'en skal stå for alle

Det hedder Transform and lighting ikke lightning. Det er lyssætning og har
ikke noget med lyn at gøre.
Hilsen
Butch

Fra : DaWizeGuy

Dato : 07-05-01 00:07

"Butch" <n.n@image.dk> wrote in message

> "DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> Det hedder Transform and lighting ikke lightning. Det er lyssætning og har
> [...]

Fuldstændig korrekt! Det må skyldes min lettere overrislede tilstand, da jeg
skrev indlægget

---
Mvh. Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-05-01 23:05

Det med lavere hastighed er ikke nødvendigvis rigtigt!

Det er rigtigt at de få spil som virkelig udnytter T&L, og ikke bare
benytter det for at kunne skrive det på æsken, så er det noget som savnes i
et Kyro II kort. Det betyder dog ikke nødvendigvis dårligere performance,
end fx. et GeForce kort, for i højere opløsninger har Kyro II kortet andre
fordele som udligner stillingen.

De anmeldelser som er skrevet om Kyro II kortene taler for sig selv, se fx.
www.anandtech.com
Tjeck bare Serious Sam testen hvor Kyro II kortet er hurtigere end et
Gf2Ultra i 1024*768 og 1600*1200.

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-05-01 23:09
Fra : DC_BATMAN

Dato : 07-05-01 21:39

Der er ikke forskel på T&L med Geforce og T&L med software i Black And
White. Jeg har selv set spillet køre på en TNT, Geforce og G450 kort.