Misundelsesafgift ?
Fra : ole holte

Dato : 07-07-04 22:14

Hvordan undgår jeg den ?
Købt en van på gule plader og som privat skal betale 5.040 kr. årligt ekstra oveni de
4.030 kr. som grøn afgift før vægtafgift

Kan jeg blive momsregistreret og trække det hele fra ?

Skal jeg have nogen omsætning ?

Hvad gør I andre ?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-07-04 23:25

ole holte wrote:

> Hvordan undgår jeg den ?

Køber en bil på hvide plader?

> Hvad gør I andre ?

Bruger bilen blandet til erhverv/privat og betaler "kun" halv
tillægsafgift.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ulrich Valera

Dato : 07-07-04 23:33

"ole holte" <ole@holte.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skal jeg have nogen omsætning ?
>
> Hvad gør I andre ?
>
> Hvs du har en idé om en virksomhed af en slags og vil starte den, kan du
få al moms vedrørende kørsel og drift af bilen refunderet.

Hvis du vil køre delvis privat i bilen, kan du ikke få refunderet købsmomsen
på bilen, men stadig 100% af driftsmomsen.

Hvis du registrerer bilen på dit cvr nummer vil den kun blive belagt med den
laveste vægafgift.

Men der er ingen udenom: du må i gang med noget erhverv!

--
Mercuria Administrative Services
Østergade 1

Fra : Bertiil Bims

Dato : 08-07-04 06:22

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ekstra oveni de
> 4.030 kr. som grøn afgift før vægtafgift
>
> Kan jeg blive momsregistreret og trække det hele fra ?

Har du ikke n ogen omsætning er der jo ikke meget at 'trække fra' i - så det
skal du nok have.

BB