ungarn/Balatonsøen
Fra : lover

Dato : 07-07-04 21:31

Hej

Er der nogen der kan komme med gode foreslag eller gode oplysninger ang.
området?.
Vi skal bo på et hotel der hedder Fured er der nogen som kender det? er det
godt at leje cykler?
er der noget spec. man MÅ se? hvordan er badevandet? OSV.
Alt har intr.
Håber at høre fra jer derude.

Hilsen jens

PS. gerne hurtig svar da bussen kører fredag.

Fra : Dorthe

Dato : 07-07-04 23:48

> [...]
> Håber at høre fra jer derude.
>
> Hilsen jens
>
> PS. gerne hurtig svar da bussen kører fredag.

Hejsa
Vi var i Balatonfüred sidste år. På campingpladsen af samme navn.
Vi nød virkelig ferien. Det var omend MEGET varmt, da vi var der sidste år,
og det fik mig ud i vandet. Jeg overdriver ikke, når jeg siger, at du ikke
kunne se din hånd - ikke engang skimte den - hvis du stak den 10-15 cm under
vandoverfladen.
Men vi så på det som vand med kulør
Vandet var mægtig dejlig varmt, og så skidt med farven. Det var ikke gruset
som sådan.
Stranden på Füred Camping er 100 % børnevenlig. Der er meget lavvandet et
godt stykke ud. Et paradis for børn efter vores mening. Om godt 14 dage
kører vi til Kroatien, og med mindre det er hammer-hammer godt, så kører vi
efter en uges tid til Camping Füred for at afholde nr. 2 af 2 ugers ferie.
Rigtig god ferie til jer.
Mvh Dorthe

Fra : Kim Offenberg

Dato : 08-07-04 12:25

Hej Jens
Jeg vil bare lige ønske jer en rigtig god tur derned.
Jeg kan kun sige, at det nok ikke lige var Füred, jeg vill tage til,
der er for mange turister, og for meget by efter vores mening.
..
Vi tager selv afsted imorgen til Balaton Almadi, det er ca 50 km
længere oppe mod nord.

Det er rigtigt at vandet er meget grumset, og der er ikke så meget
hvidt sand, andet end hvis du tager ud til Tihany rev. men vandet er
rent og lunt. Der er rimeligt billigt dernede, når vi tager i byen 3
voksne og får suppe, hovedret 1 l vin og ½ l cola betalte vi sidste år
ca. 100-110 Dkr.

Du skulle måske taget toget en tur rundt om søen, eller bare et par
stop, for at se noget nyt, der ligge nogle gode kurbade i bunden af
søen ved Hevits som du bør tage ned og se (prøve) det er svovl bade,
så du kommer til at lugte lidt, husk ingen sølvsmykker på, da de
bliver sorte.......
Der er marked 2 gange om ugen oppe bag byen, spørg på hotellet. Hvis
du tager taxa, så husk at få fast pris eller kør efter taxameter..

Venligst
kro90@REMOVEhotmail.com