Så skete det!
Fra : Stefan Clausen

Dato : 07-07-04 20:58

Min første dag på MC!!!!

Har købt mig en ny Suzuki GS500, jeg vil nu sige, den køre da meget godt til
prisen

Var her til morgen i Horsens at hente "My Precious" og som jeg har lært her
i gruppen, så hilser man jo på hinanden når man køre MC. Og ja, ganske
rigtigt, folk hilser lystingt når man køre forbi.
Det er sgu fedt
Det føles allerede som om, man er den del af "banden"

Nu er der bare tilbage at bede om, at vejeret holder tørt til engang i
november.

Stefan

Fra : Nicolaj C.

Dato : 07-07-04 21:52

"Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Det føles allerede som om, man er den del af "banden"
>
> Nu er der bare tilbage at bede om, at vejeret holder tørt til engang i

Tillykke med den.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om man skal hilse på motorvejen ?
Mange gør det - men jeg synes egentlig jeg har nok at koncentrere mig om i
mit eget spor.
Gælder de ny "blinke"-regler også for MC ? Det går jeg ud fra de gør.

Fra : Stefan Clausen

Dato : 07-07-04 22:07

> Tillykke med den.

Mange Tak!

> Gælder de ny "blinke"-regler også for MC ? Det går jeg ud fra de gør.

Det er jeg ikke helt sikker på, men det vil jeg tro de gør.

> Jeg kan ikke rigtig finde ud af om man skal hilse på motorvejen ?
> Mange gør det - men jeg synes egentlig jeg har nok at koncentrere mig om i
> mit eget spor.

Jeg gjorde det, men jeg må heller ikke køre så stærkt, må ikke kommer over
5k omdrejninger de første 1000 Km.
Det passer lige med jeg kan køre de 110 Kmt. så jeg kan godt holde øje med
hvad der sker omkring mig

Stefan
GS500

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 14:53

> [...]
> mit eget spor.
> Gælder de ny "blinke"-regler også for MC ? Det går jeg ud fra de gør.

Jeg hilser på motorvejen, men din primære opgave er da at betjene dit
køretøj. Du kan evt. nikke i stedet for at fjerne hånden fra roret? Jeg
"nøjes" selv med at nikke, når jeg betjener koblingen i f.eks. lyskryds
eller tæt trafik.

De nye blinkeregler gælder også for mc - naturligvis.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 14:51

"Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Min første dag på MC!!!!
>
> Har købt mig en ny Suzuki GS500, jeg vil nu sige, den køre da meget godt
til
> prisen

Tillykke med den!

> [...]
> Det føles allerede som om, man er den del af "banden"
>
> Nu er der bare tilbage at bede om, at vejeret holder tørt til engang i

Mener du om november-vejret holder inden november?
Jeg synes fandme her regner konstant!

Husk at accelleration med vand på vejen skal overvejes nøje - især hvis
vejen svinger.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 10-07-04 15:44

Chris skrev i meddelelsen

> Husk at accelleration med vand på vejen skal overvejes nøje - især
> hvis vejen svinger.

Sådan en situation oplevede jeg idag. Havde været ude for at trille en tur
sammen med et par gutter fra SV forummet. Vi havnede i nærheden af Farum, og
ham der viste vej holdt pludselig ind til siden. Nu havde han været
gennemblødt i temmelig lang tid, så han ville egentlig gerne hjem. Vi kørte
derfor på motorvejen mod Kbh. På vej ned ad tilkørselsrampen begyndte
baghjulet pludselig at spinne. Der var ikke meget dramatik over det, men jeg
måtte da lige slække på gassen, og holdt mig under 90 Km/t så længe det
regnede.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-07-04 00:47

Kenn H. Jensen wrote:

> Der var ikke meget dramatik over det, men jeg måtte da lige slække på
> gassen, og holdt mig under 90 Km/t så længe det regnede.

Det samme oplevede jeg i dag på vej ned af en tilkørselsrampe ved Greve syd
for Kbh. Ubehagelig følelse når den pludselig begynder at "sejle" i
bagenden - og på den anden side er det rart så at konstatere at man ikke
panikker og hiver bremsen, men i stedet slækker på gassen og retter op helt
pr. automatik

--
Tony
Fazer 1000