SMB-aktivering ved start-up
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 07-07-04 20:09

Hej.

Jeg har en mappe på min iBook som jeg tit synkroniserer med en mappe på min
PC. Men hver gang skal jeg igennem hele rutinen med "Netværk - >
"Arbejdsgruppe" - > "Computer-navn" - > Dialog-boks til SMB-aktivering"...
Er det ikke muligt at få den til at aktivere SMB-forbindelsen til den mappe
på netværket ved start-up, hvis den er tilgængelig?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-07-04 23:46

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> Jeg har en mappe p? min iBook som jeg tit synkroniserer med en mappe p? min
> PC. Men hver gang skal jeg igennem hele rutinen med "Netv?rk - >
> "Arbejdsgruppe" - > "Computer-navn" - > Dialog-boks til SMB-aktivering"...
> Er det ikke muligt at f? den til at aktivere SMB-forbindelsen til den mappe
> p? netv?rket ved start-up, hvis den er tilg?ngelig?

Jo da.. den simpleste løsning er at trække netværksdrevet over i dine
Startemner. Fremover vil drevet nu blive mountet ved opstart, men den
vil dog komme op og bede om navn og adgangskode.

Jeg har undgået boksen vha. et Applescript som mounter de 6-7
serverdiske, som jeg bruger på arbejdet, men det er lidt mere spejet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-04 23:48

> [...]

> Er det ikke muligt at f? den til at aktivere SMB-forbindelsen til den mappe
> p? netv?rket ved start-up, hvis den er tilg?ngelig?

jo, lave en url clipping og tilføj den i login emner.

åben en texeditor og skriv.

smb://bruger-navn:password@IP-adresse//share-navn/

marker texten og hviv den ud på dit skrivebord.

OBS i 10.2x og tdiligere er det ikke muligt at lave smb url-clippings med
snabel-a'er.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).