Brede bagdæk, mums...
Fra : Lars Hessellund

Dato : 07-07-04 17:44

Ved godt at det er enormt drengerøvsagtigt... men hvad... Kan det lade sig
gøre at sætte bredere bagdæk på en GSX750E (E´et fik jeg foræret af Peter).
Jeg er klar over at det vil kræve en anden bagsvinger, men er det muligt?
Nogen der har erfaringer?
Mvh.
Lars Hessellund

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 07-07-04 22:50

Lars Hessellund wrote:
> [...]
> foræret af Peter). Jeg er klar over at det vil kræve en anden
> bagsvinger, men er det muligt? Nogen der har erfaringer?

Tja hvis der er plads til kæden, så kan det.
Jeg har en bagsvinger til en Bandit600 du kan købe
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-07-04 16:29

Lars Hessellund wrote:
> [...]
> foræret af Peter). Jeg er klar over at det vil kræve en anden
> bagsvinger, men er det muligt? Nogen der har erfaringer?

Alt er muligt, hvis man vil bruge den tid og energi, der skal til...
MEN når du nu spørger til erfaring, vil jeg (som de fleste nok vil herinde)
anbefale dig at lade være. Det ser måske fedt ud med et bredt bagdæk, men du
skal være klar over, at du forringer cyklens køreegenskaber drastisk.
Det vil sansynligvis kun se godt ud i uvidendes øjne, da alle med lidt
forstand på motorcykler straks vil lægge mærke til de ubrugte dæksider og at
du personligt måske mere går op i at få det til at se ud af noget stort, til
fordel for at kunne bruge det til noget? (Forstå mig ret, det er sådan *jeg*
tænker, om en kæmpe stor ræser, med et firkantet bagdæk.)

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Grunnet

Dato : 08-07-04 18:20

Lars Hessellund skrev:
> [...]
> foræret af Peter). Jeg er klar over at det vil kræve en anden
> bagsvinger, men er det muligt? Nogen der har erfaringer?

Det er ikke altid bagdækkets bredde der får det til at se godt ud
http://www.funnypics.dk/side14/hopla.jpg

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

---

Fra : Lars Hessellund

Dato : 08-07-04 21:37

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> wrote in message

> Det er ikke altid bagdækkets bredde der får det til at se godt ud
> http://www.funnypics.dk/side14/hopla.jpg

He, he...
/Lars

Fra : Palle

Dato : 09-07-04 07:18

Der er da ikke noget at sige til at de bliver stoppet... Hun har jo ingen
hjelm på

Palle - Daytona

Fra : jesper

Dato : 12-07-04 11:50

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote in message news:<ccldbc$k9s$1@abbeden.bunk.cc>...

> Der er da ikke noget at sige til at de bliver stoppet... Hun har jo ingen
> hjelm på

Det lagde jeg slet ikke mærke til før du lige skrev det....

Jesper
(som er ved at komme sig efter et vådt træf)

Fra : Palle

Dato : 09-07-04 07:42

> Jeg er klar over at det vil kræve en anden bagsvinger, men er det muligt?

Snak med dem her http://www.buchberg-mc.dk/ Kig på deres side... de laver
åbentbart noget at de samme.

Og, de er kanon flinke, og absolut fair med deres priser

Palle - Daytona ... som Buchberg dog ikke ved alverden om

Fra : Armand

Dato : 09-07-04 14:00

Lars Hessellund <Hessellund_fjerndette_@c.dk> skrev i en

Fra : Armand

Dato : 09-07-04 14:22

> [...]
> gøre at sætte bredere bagdæk på en GSX750E
> Jeg er klar over at det vil kræve en anden bagsvinger, men er det muligt?

Der er ingen tvivl om at det er rent porno, du har for øje, for der bliver
ikke meget GSX750'er (á køreegenskaber) tilbage efter en sådan ombygning!
Derved at du selv forudser at det vil kunne kræve en bredere bagsvinger,
demonstrerer du også at intet er umuligt hvis man magter/ønsker at gå
radikalt til værks
Til gengæld er det et åbent spørgsmål om hvad en sådan dybtliggende
ombygning vil koste, samt ikke mindst hvor mange penge man skal begynde at
lægge i den slags ting på en aldrende model som dén!
Bredere svinger, bredere fælg (incl. bredere dæk), monteringskit og/eller
tilpasning af delene til hinanden løber op i et anseeligt beløb (á mindst
1/3 af GSX'ens værdi!)
At bruge ophuggede stumper fra senere modeller er nærmest en umulighed,
eftersom stort set alle modeller efter de første GSX'ere har centralt
placeret støddæmper og link-system, hvor din har to "klassisk" monterede
støddæmpere

Din villige merudgift skal ses i relation til hilken anden model du ville
kunne købe for værdi+merudgift, og om der ikke er én med passende bredt
bagdæk iblandt de mulige emner :-/

Endelig:
GSX'eren er ganske nyerhvervet så vidt jeg husker - Prøv at forhøre dig på
hvad det koster at få skiftet bagdæk á originalstørrelse, og find dernæst ud
af hvor sindssygt dyre brede lavprofildæk til motorcykler er (et par tusinde
kr vil jeg anslå at et af de bredeste, som ovenikøbet ikke holder en sæson
igennem, vil koste. :-|

--
Armand.

Fra : Kenneth S

Dato : 10-07-04 14:22

> Lars Hessellund <Hessellund_fjerndette_@c.dk> skrev i en

- snip -

> [...]
tusinde
> kr vil jeg anslå at et af de bredeste, som ovenikøbet ikke holder en sæson

Jeg vil spare dig for formaninger om forringede køreegenskaber, det lader
jeg de sædvanlige om, det var jo heller ikke det du bad om. Der er lidt
drengerøv i os alle.
...inkl. undertegnede

Med hensyn til skrækforestillingerne om prisniveauet kan jeg fortælle, at
jeg de sidste par år har betalt 1800-2200 kr for et sæt (120/70x17 +
190/50x17) Pilot sport dæk. Købt primært i tyskland. Et bagdæk alene kan vel
fåes for 1000-1200 kr.

Kenneth S
(med et 190'er bagdæk der ser overfedt ud )

Fra : Lars Hessellund

Dato : 10-07-04 17:39

"Kenneth S" <kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk> wrote in message

> [...]

> jeg de sidste par år har betalt 1800-2200 kr for et sæt (120/70x17 +
> 190/50x17) Pilot sport dæk. Købt primært i tyskland. Et bagdæk alene kan

Det er såmænd ikke prisen pr. dæk der skræmmer mig, mere arbejdet med at
montere en mono-afdæmpet bagsvinger på en klassisk fjederafdæmpet mc, det
kan ikke være helt let...
Men tak anyway...
/Lars

Fra : Kenneth S

Dato : 10-07-04 19:20

> [...]
> montere en mono-afdæmpet bagsvinger på en klassisk fjederafdæmpet mc, det

Nå ja, det kan jeg da godt forstå skræmmer dig, for det tror jeg da slet
ikke stellet kan honorere. Jeg har godt nok set en gammel CB1100F med
mono-svinger, men den tror jeg aldrig går i gennem noget syn mere, og
hvorvidt stellet konstruktionsmæssigt kan klare denne anderledes belastning,
lader jeg stå hen i det uvisse.

Jeg troede du ville blive i det konventionelle, blot med lidt fifling fra
andre modeller.

/Kenneth S

Fra : Armand

Dato : 10-07-04 23:17

Kenneth S <kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg troede du ville blive i det konventionelle, blot med lidt fifling fra

Jeg tror at "mono" bruges i to betydninger hér:
Lars skriver tydeligt "mono-afdæmpet" (á link-monteret støddæmper), hvor jeg
læser din "mono" som en enkelt-arms bagsvinger :-/ ??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 19:42

Lars Hessellund skrev i meddelelsen
<40f01b3b$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>montere en mono-afdæmpet bagsvinger på en klassisk fjederafdæmpet mc, det

Det kan man godt, det kræver indsigt, gode evner med svejseværk, drejebænk,
fræser mm. Bagefter vil cyklen være en magnet på myndighederne, og Du står
ikke en chance i synshallen. Faktisk vil Du være bedst tjent med selv at
lave en bagsvinger til den eksisterende affjedring, det kan muligvis
accepteres, men hva' med kæden ? Hvad siger udgangsakslen til et forkrøbbet
kædehjul ? Hvis plads, hvad med belastningen af udgangslejet ? Kædedæksel ?
Koblingsmekanisme ? Find selv på flere.....

Gem pengene til din drømmecykel !

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 10-07-04 23:33

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> [...]
> forkrøbbet kædehjul ? Hvis plads, hvad med belastningen af udgangslejet ?
> Kædedæksel? Koblingsmekanisme ? Find selv på flere.....

Den billigste form for tuning, er at sælge og købe en større - Og dét gælder
også chassis-tuning :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-07-04 07:45

"Lars Hessellund" <Hessellund_fjerndette_@c.dk> writes:

> Det er såmænd ikke prisen pr. dæk der skræmmer mig, mere arbejdet med
> at montere en mono-afdæmpet bagsvinger på en klassisk fjederafdæmpet
> mc, det kan ikke være helt let... Men tak anyway... /Lars

Det kan godt lade sig gøre. Jeg har f.eks. en MZ251 i garagen med GS500
bagsvinger+affjedring (og ZXR400 hjul). Den er naturligvis 'for track use
only', da jeg tvivler på at SynsManden nogensinde ville godkende den.

Men kender man en dygtig og fantasifuld smed kan alt lade sig gøre

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.