/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati byder på Aprilia....
Fra : MKS - 74


Dato : 07-07-04 16:41
 
 
Hekto (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-07-04 22:01

MKS - 74 wrote:
> <http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCategory.article&resourceId=1032066&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
>

Hvorfor gør de det???
MG kunne passe ind, da det er et segment der ikke rigtigt dækkes af de
racerprægede DUC'er. En stor del af Aprilia's program svarer jo til
DUC's. Så skal det være scootere, og rejseenduro'erne der måske er
interssante?

Bombardier har vist lige solgt Rotax til KTM, og den handel bragte jo
Aprilia i knibe, så hvorfor købe Aprilia, når de lige har solgt
motorerne?????



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-07-04 22:11

On Wed, 07 Jul 2004 23:00:39 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto
>
>Bombardier har vist lige solgt Rotax til KTM, og den handel bragte jo
>Aprilia i knibe, så hvorfor købe Aprilia, når de lige har solgt
>motorerne?????

Det er da meget simpelt.
DUC der jo er US ejet ( = god styring og penge) har af mafioso få et
af vide at det er en god ide at byde på en af hjemlandets outsidere,
og da men ikke kan regne med Rotax mere er der jo god grund til at
proppe en rigtig (Ducati) motor i Aprilia
Dermed er der basis for at overleve som rigtig spagetti racer og
samtidig læne sig op ad andres sucess ).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-07-04 22:51

Steen Gruby wrote:


>
> Det er da meget simpelt.
> DUC der jo er US ejet ( = god styring og penge) har af mafioso få et
> af vide at det er en god ide at byde på en af hjemlandets outsidere,
> og da men ikke kan regne med Rotax mere er der jo god grund til at
> proppe en rigtig (Ducati) motor i Aprilia
> Dermed er der basis for at overleve som rigtig spagetti racer og
> samtidig læne sig op ad andres sucess ).
>
Hmmm .det giver ikke rigtigt mening, at proppe en Duc'-motor i en
Priller!!?? (for mig)
Richard har nok mere ret. Det kunne dreje sig om at udelukke nogen, fra
noget. Det kommer der så bare ikke så meget Aprilia ud af.

Jeg ved ikke om det var Aprilia eller Rotax der lavede den lille V2.
600cc motoren fra Duc er ikke så gammel endda. Sidste reviderede udgave
er fra '98 (har sæl' een). Da blev den forbedret med større kobling,
større generator og ny primær gearing, med ulige antal tænder.
Indsprøjtning er også kommet til. Huset blev ændret kraftigt, samtidig.
Så umiddelbart tror jeg ikke det er det der står på ønskeseddelen.

Nej, det kunne godt være rent strategisk, at de byder!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-07-04 23:04

On Wed, 07 Jul 2004 23:50:33 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hewj Hekto.
>
>Nej, det kunne godt være rent strategisk, at de byder!

Jeg er ikke så god til strategi.
Jeg har det noget i retning af R3PO fra Star Wars:
"Strategerne er noget der rykker ind når diplomatiet har kapituleret".
Det er desværre ikke den 1. april, men min klumme var ment noget i den
retning
Men helt alvorligt: Duc har tidligere leveret motorer til andre mærker
som f.eks. Cagiva.
Så hvorfor skulle historien ikke gentage sig?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-07-04 23:27

Steen Gruby wrote:

> On Wed, 07 Jul 2004 23:50:33 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
> Hewj Hekto.
>
>>Nej, det kunne godt være rent strategisk, at de byder!
>
>
> Jeg er ikke så god til strategi.
> Jeg har det noget i retning af R3PO fra Star Wars:
> "Strategerne er noget der rykker ind når diplomatiet har kapituleret".
> Det er desværre ikke den 1. april, men min klumme var ment noget i den
> retning
> Men helt alvorligt: Duc har tidligere leveret motorer til andre mærker
> som f.eks. Cagiva.
> Så hvorfor skulle historien ikke gentage sig?
>

Det hele er jo baseret på gæt og uvidenhed!

Duc' leverede til cagiva, da Cagiva havde købt Duc. Der blev faktisk
indgået kontrakt om et uhyrligt antal motorer, der aldrig blev aftaget!
Nogle af dem, var 750'ere, som blev lavet til 650'ere, der blev stoppet
i Allazurra'en, bare fro at komme af med nogen af dem. Min egen
650-motor var een af dem!
Andre var samlet i en race-afdeling, der gik i 'tomgang', fordi der ikke
var nget at lave. Otto har sådan en 750'er.

Det er da ikke umuligt; men virker bare lidt som om man ville stjæle
kunder fra sig selv, og skræmme andre væk, hvis man satte Duc'motorer i
Aprilia.
Aprilia outsourcer jo stort set alt, og samler kun stumperne.
Det er også kun Aprilia's sports/ racere jeg ikke kan få til at passe
ind i biledet, da de jo er dækket af Duc's eget program.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-07-04 14:32


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40ec706b$0$276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Steen Gruby wrote:
>
> > Det er da meget simpelt.
> > DUC der jo er US ejet ( = god styring og penge) har af mafioso få et
> > af vide at det er en god ide at byde på en af hjemlandets outsidere,
> > og da men ikke kan regne med Rotax mere er der jo god grund til at
> > proppe en rigtig (Ducati) motor i Aprilia
> >
> Hmmm .det giver ikke rigtigt mening, at proppe en Duc'-motor i en
> Priller!!?? (for mig)

Hvad er forskellen på Priller+Rotax og Priller+Duc. da?

--
Armand




Hekto (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-07-04 20:20

Armand wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> news:40ec706b$0$276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Steen Gruby wrote:
>>
>>
>>>Det er da meget simpelt.
>>>DUC der jo er US ejet ( = god styring og penge) har af mafioso få et
>>>af vide at det er en god ide at byde på en af hjemlandets outsidere,
>>>og da men ikke kan regne med Rotax mere er der jo god grund til at
>>>proppe en rigtig (Ducati) motor i Aprilia
>>>
>>
>>Hmmm .det giver ikke rigtigt mening, at proppe en Duc'-motor i en
>>Priller!!?? (for mig)
>
>
> Hvad er forskellen på Priller+Rotax og Priller+Duc. da?
>
> --
> Armand
>
>
>
Jeg ville mene, at man så konkurerer direkte med sig selv, og det kommer
der jo ikke mere omsætning ud af.
Sådan lidt Austin og Morris!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-04 17:02


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40eef02f$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> > news:40ec706b$0$276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> >>Steen Gruby wrote:
> >>
> >>Hmmm .det giver ikke rigtigt mening, at proppe en Duc'-motor i en
> >>Priller!!?? (for mig)
> >
> > Hvad er forskellen på Priller+Rotax og Priller+Duc. da?
> >
> Jeg ville mene, at man så konkurerer direkte med sig selv, og det kommer
> der jo ikke mere omsætning ud af.
> Sådan lidt Austin og Morris!

Jup!
Men det er salgsmæssigt set, og ikke det mere emotionelle synspunkt, som
Hekto lægger for dagen!

Aprilias overtagelse af Laverda udnyttedes i mine øjne også fejlagtigt, ved
at kaste 60° V2'eren i en motorcykel de så kaldte Laverda!
Samme hovedselskab bag en række markedsføringsnavne, bør magte at nuancere
produkterne, hvilket netop er hvad englænderne ikke kunne overskue! Ved
overtagelsen af Moto Guzzi kastede man jo heller ikke den gamle
langsliggende V2 i havnen for at udnytte den mere moderne 60°, så hvorfor
lagde man ikke mere arbejde i at fastholde et to- eller tre- cylinder design
under Laverda-navnet :-|

--
Armand.





Richard (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-07-04 22:13

Hej Hekto,

Hekto wrote:

> Hvorfor gør de det???

Måske for at forhindre en tredie fabrikant med endnu flere penge i
ryggen i at få kontrol med A. og derved true D.s kerneprodukt, de store
sports- og turcykler? Fx KTM som pusler med planer om at gå ind i det
marked...

> MG kunne passe ind, da det er et segment der ikke rigtigt dækkes af de
> racerprægede DUC'er. En stor del af Aprilia's program svarer jo til
> DUC's. Så skal det være scootere, og rejseenduro'erne der måske er
> interssante?

Det lyder rimeligt

> Bombardier har vist lige solgt Rotax til KTM, og den handel bragte jo
> Aprilia i knibe, så hvorfor købe Aprilia, når de lige har solgt
> motorerne?????

For samtidig at sælge nogle flere Duc-motorer, selvfølgelig - spøg til
side, men det giver da mening, hvis KTM-Rotax ikke vil/skal levere...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Richard (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-07-04 22:27

Richard wrote:

>> Bombardier har vist lige solgt Rotax til KTM, og den handel bragte jo
>> Aprilia i knibe, så hvorfor købe Aprilia, når de lige har solgt
>> motorerne?????
>
> For samtidig at sælge nogle flere Duc-motorer, selvfølgelig - spøg til
> side, men det giver da mening, hvis KTM-Rotax ikke vil/skal levere...

Hvem lavede iøvrigt A.s nye højmoderne og ultralette 450cc V2? - dem
selv eller Rotax;? - den motor kunne måske også være interessant for D.
fx i en 500cc-version som mini-multistrada - gerne i et spiseligt design
denne gang - og som afløser for D.s ældre 600cc-motor. Blot en tanke.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Lyrik (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 09-07-04 13:42


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40ec64b9$0$198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> MKS - 74 wrote:
> >
<http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCateg
ory.article&resourceId=1032066&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>

> Bombardier har vist lige solgt Rotax til KTM, og den handel bragte jo
> Aprilia i knibe, så hvorfor købe Aprilia, når de lige har solgt
> motorerne?????
++++++++++++++++++++++++++++++
Efter hvad jeg har læst mig til så er der en hel del nationalisme i det. Man
ønsker at bevare italienske motorcykler og scootere intakt som et bredt
udvalg.
Aprilias nye 500 ccm maxiscooter er for øvrigt ikke udstyret med Rotaxmotor,
men med Piaggio X9-motor.
Der er mange muligheder i fremtiden. Tiderne går imod mere specialisering og
kun få mastodonter vil være i stand til at fabrikere "det hele" selv. Er der
for øvrigt ikke dele fra underleverandører i hver eneste motorcykel?
Mange maskiner lever højt på at planlægge motorcykler med forfinet balance
samlet af andre fabrikanters dele. Alligevel kan de fremstå som et
eksklusivt "Brand".
Hvad med at lave en ny "Nimbus"? Stel fra Christiania, motor fra Honda,
bælte eller kardandrev og god plads på sæderne til to mennesker à 190 cm.
Opret kørestilling, benskærme og frontglas samt behagelig længde ned til
fodhvilerne?

Hilsen
Jens



Richard (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-04 16:38

Lyrik wrote:

> Hvad med at lave en ny "Nimbus"? Stel fra Christiania, motor fra Honda,
> bælte eller kardandrev og god plads på sæderne til to mennesker à 190 cm.
> Opret kørestilling, benskærme og frontglas samt behagelig længde ned til
> fodhvilerne?

Hedder den ikke ST1300 Pan European - måske bortset fra Nimbus-islættet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Hekto (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-07-04 20:22

Richard wrote:

> Lyrik wrote:
>
>> Hvad med at lave en ny "Nimbus"? Stel fra Christiania, motor fra Honda,
>> bælte eller kardandrev og god plads på sæderne til to mennesker à 190 cm.
>> Opret kørestilling, benskærme og frontglas samt behagelig længde ned til
>> fodhvilerne?
>
>
> Hedder den ikke ST1300 Pan European - måske bortset fra Nimbus-islættet
>
*ROFL*

Jo, de praler lidt af nationalisme; men i den sidste ende er det nok
profit der tæller!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

anders majland (09-07-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 09-07-04 20:16

> Hvad med at lave en ny "Nimbus"? Stel fra Christiania, motor fra
> Honda, bælte eller kardandrev og god plads på sæderne til to
> mennesker à 190 cm. Opret kørestilling, benskærme og frontglas samt
> behagelig længde ned til fodhvilerne?

Så mangler den bare at være billigere end en lille bil.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Hekto (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-04 07:42

MKS - 74 wrote:
> <http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCategory.article&resourceId=1032066&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
>

Lidt mere:

http://biz.yahoo.com/prnews/040707/ukw009_1.html

Som de dog kan få en rørende historie ud af det, uden at nævne ordet
PROFIT!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste