McCoi kædesmører - update efter ~3750km
Fra : anders majland

Dato : 07-07-04 15:04

Jeg har erstattet den hjemmelavede dispenser med en scootoiler dual
injector. Den var nu bestilt for længe siden hos KJ motorcykler til
afhentning hos Dan Car i Viborg, men der var gået noget ged i
postgangen. Men mit eget med kanylerne sad for lavt således at kæden
kunne ramme når affjedringen var i yderstillingen. Så jeg har været nødt
til at lime det en gang undervejs (brugte smeltelim fra limpistol - det
er nemmere end araldit og stærkt nok)
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=655
http://www.scottoiler.com/dual-injector.asp

Desuden har jeg ødelagt fugtsensoren Jeg har ikke fået den sat
beskyttet nok så den er død af skidt og møg. Det er ikke uden grund at
der i vejledningen står at den ikke må berøres for da jeg ville tørre
den af røg overfladen med. Så pt har jeg bare lagt en kontakt i
topboksen så jeg kan skifte til regnvejs indstilling. Måske det allerde
var problemet sidst jeg skrev om manglende smøring i regnvejr. Ideen med
fugtsensoren er dog rigtig så jeg skal have lavet noget lignende igen.
Denne gang skal den bare i et hus med et filter der kan tage skidet men
lukke fugten igennem (Et filter fra en støvsuger vil nok egne sig)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 07-07-04 22:18

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en

> [...]
> Denne gang skal den bare i et hus med et filter der kan tage skidet men
> lukke fugten igennem (Et filter fra en støvsuger vil nok egne sig)

Virker viskermotor-styrings fugtsensorer på biler ikke optisk?
Jeg mener: De ses da monteret indvendig på bilruden!?
I fald ville en sådan én være mere stabil i brug :-/

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 08-07-04 08:36

> Virker viskermotor-styrings fugtsensorer på biler ikke optisk?
> Jeg mener: De ses da monteret indvendig på bilruden!?
> I fald ville en sådan én være mere stabil i brug :-/

Så tror jeg mere noget mere simpelt. F.eks som 407-7622 fra
rs-components - Men der er prisen også 250,- ex moms... Det billigste
er sikkert at købe en som den ødelagte (under 50,- med moms) og så selv
sikre den mod skidt og møj. Det er bare en modstand der ændrer sig
afhængigt af luftfugtigheden (søg på SHS A1 eller SHS A3) Et tilfældigt
link fra google der har et godt
billede
https://ssl.kundenserver.de/s86555191.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1540ecf8a1e84b6/shopdata/0060_Sensoren/0010_Betauungssensoren/product_overview.shopscript

Fra : Knud Dam

Dato : 08-07-04 17:36

meddelelse news:40ec030b$0$23871

> [...]
> Denne gang skal den bare i et hus med et filter der kan tage skidet men
> lukke fugten igennem (Et filter fra en støvsuger vil nok egne sig)

Hej Anders.

Det lyder meget fornuftigt med en kontakt til regnvejrs indstilling. Enkelt
og stabilt.

Jeg er iøvrigt uenig med dig vedr. påstanden i din profil:

En scottoiler er jo hundedyr selvom den er temmelig simpel. En af de mere
avancerede kædesmørere er http://www.mccoi.de da den er baseret på en
microprocesserstyret pumpe. Den er også hundedyr - men det er pga af pumpen
og ikke markedsføringen ...

En scottoilers styrke er netop, at den er simpel og jeg synes ikke, at den
er dyr.

Mvh

KD Bandit 600 S. August 1999 - 98 kkm. De sidste 60 kkm. med scottoiler.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-07-04 07:06

Knud Dam wrote:
> [...]
> pga af pumpen og ikke markedsføringen ...
>

> En scottoilers styrke er netop, at den er simpel og jeg synes ikke,

Hej.

Jeg holder med Knud, det gælder sq om at holde det, på et så simpelt et
niveau som muligt, så der er så lidt som muligt der _kan_ gå i u'du

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : anders majland

Dato : 09-07-04 13:39

> Jeg er iøvrigt uenig med dig vedr. påstanden i din profil:
> En scottoilers styrke er netop, at den er simpel og jeg synes ikke,
> at den er dyr.

Alt er relativt og du har selvf. ret til at være uenig

Min primære anke mod scottoileren er dens reguleringsprincip. Dens
ydelse varierer med oliens densitet og dermed med temperaturen. Jeg
kører hele året og en vinterdag starter jeg måske hjemmefra i frostvejr
og når solen så for magt. Jeg mener at McCoi og ProOileren har fat i den
lange ende ved at dosere olien med en pumpe. Og så er jeg ikke bange for
strøm og mikroprocessorer. Det kan jeg bedre forholde mig til end f.eks
virkemåden i en karburator

At jeg så synes scottoileren er for dyr i forhold til hvad man for er jo
bare mig Man betaler primært for at få noget der er gennemtestet og
virker - ikke så meget for stumperne... Jeg har jo dog købt deres dual
injector til hele 250kr. En horibel pris for en stump plastik lidt
skruer/møtrikker og lidt plastic slange. Men jeg har ikke lige værktøjet
til at lave noget selv på under 1/2 dag. Mit setup med kanylerne har
virket ganske fint, men var ikke stabilt nok mekanisk. Jeg har set
billeder af nogen gør-det-selv løsninger der nok midst er på højde med
dual injectoren, men ikke noget jeg nemt selv vil kunne lave.

Jeg forsøger at proritere ret hårdt mellem hvad jeg vil lave selv og
hvad jeg betaler mig fra. Idag skal jeg f.eks have skiftet olie og
stillet ventiler. Dækskifte klarer jeg også selv, mens jeg i februar
betalte mig fra en rensning af karburatorerne, og også har betalt mig
fra at få skiftet egerne i baghjulet. Jeg mener at jeg med McCoi
kædesmøreren har fået et produkt der passer mig bedre end Scottoileren
til omtrente samme pris når jeg ser bort fra den tid det tog at lodde
den sammen. Jeg ville heller ikke kunne få plads til touring versionen i
stellet hvor jeg har placeret mccoi'en, og vil ikke bryde mig om at
placere den bag nummerpladen som de ellers foreslår. De giver da en
temmelig lang vej for olien.