Koblingskift på Yamaha xj 600 Skal jeg bru~
Fra : Henry

Dato : 07-07-04 07:23

Jeg har tænkt mig at skifte kobling på min XJ600, men vil gerne have
reservedelene hjemme inden jeg begynder.
(og jeg ved godt det nok er lidt dumt at bestille inden man begynder,
men jeg er ikke nået dertil hvor jeg kan bære at den står adskilt i flere
dage endnu, det skulle gerne klares på en gang )

Så jeg har tænkt at bestille Koblingsplader ,Fjedre, og pakning hos louis.de

Skal der mon typisk bruge flere reservedele til sådan en operation, ?
Jeg kan se på louis.de at der er et værktøj til holde pladerne mens man
spænder,
er det noget man skal have, eller kan man selv flikke noget der kan bruges
sammen. ?

Med venlig hilsen

Henry

Fra : Flemming Disc

Dato : 07-07-04 10:18

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spænder,
> er det noget man skal have, eller kan man selv flikke noget der kan bruges

Så skulle du kunne klare dig, det er vel Lucas koblingen, du vælger.
Pris for alle de dele i Danmark er ca 800kr, så se lige efter at det
ikke bliver mere :-/
Held og lykke med skiftet.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kasperkk

Dato : 07-07-04 19:24

> [...]
> spænder,
> er det noget man skal have, eller kan man selv flikke noget der kan bruges

Det lyder meget fornuftigt. Men hust at checke stålpladerne for slid og
misfarvninger, ydermere kan de slå sig og gøre de nye plader heller ikke
kommer til at virke ordentligt

Kasperkk

Fra : Armand

Dato : 07-07-04 22:32

> [...]
>
> Jeg kan se på louis.de at der er et værktøj til holde pladerne mens man
> spænder, er det noget man skal have, eller kan man selv flikke noget der

Mon ikke at det er værktøj til at holde imod med når man under motor-
adskillese/samling skal fastspænde forekommende sager på diverse aksel-ender
:-/

Pladerne er lige til at ilægge én for én og hverken dét eller monteringen af
trykpladen (der i princippet er endnu en koblingsplade) kræver nogen
fixerings eller fastholdelses -værktøj!!

Forberedelse:
Har du købt friskt olie??

--
Armand.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 07-07-04 22:40

Armand skrev i meddelelsen news:cchq8v$1b3q$4@news.cybercity.dk

> Forberedelse:
> Har du købt friskt olie??

Det er ikke nødvendigt at skifte olie bare fordi du skal skifte kobling på
sådan en 51J Men selvfølgelig en god ide hvis det er ved at være tid
alligevel.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Henry

Dato : 08-07-04 07:52

> Henry <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en

> Mon ikke at det er værktøj til at holde imod med når man under motor-
> adskillese/samling skal fastspænde forekommende sager på diverse
aksel-ender

Jo det ser det ud til.

Men jeg kan ikke lige finde fjedre på louis.de det ser ikke ud til at de er
med i koblingssættet
det er kun pladerne.
er der nogen der ved hvad de heddder på tysk eller kan finde et
bestillingsnummer hos louis.de.?

Jeg har købt olie, for et olie filterskift indgår i planen.

Tak for de gode råd til alle.

Mvh
Henry

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-07-04 08:00

Henry skrev:

> Men jeg kan ikke lige finde fjedre på louis.de det ser ikke ud til at
> de er med i koblingssættet
> det er kun pladerne.
> er der nogen der ved hvad de heddder på tysk

1 Feder / 2 Federn
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : MKS - 74

Dato : 08-07-04 08:37

On Thu, 8 Jul 2004 08:51:57 +0200, "Henry"
<henryjorgensen@hotmail.com> wrote:

>er der nogen der ved hvad de heddder på tysk

Kupplungsfedern

> eller kan finde et
>bestillingsnummer hos louis.de.?

10043952