/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DMCN nu også på mobillos
Fra : Thomas Makro


Dato : 07-07-04 00:07

Du kan nu tilgå DMCN (denne nyhedsgruppes hjemmeside) fra din
mobiltlf, hvis den har WAP eller GPRS. Det har de fleste nyere
mobiltelefoner.
På DMCNs mobilsider er både aktuelle efterlysninger og samtlige MC
forhandlere i DK.

Efterlysninger
Du får øje på en rød Fireblade. Var det mon den der var efterlyst på
DMCN? Op med mobillos, ind på DMCN, og checke registreringsnr, stelnr
mv. Det var søreme den! Et par klik senere har du ejeren i den anden
ende, og dusøren er på vej til dig.

Forhandlere/værksteder
Du er på ferie i den anden ende af landet, hvor du punkterer. Du kan
jo ringe efter Falck, Dansk Autohjælp, eller hvem du nu har
redningsabonnement hos. Chaufføren kender sikkert en eller anden MC
forretning, men har de åbent? Har de tid til at kigge på dit hjul
idag? Har de et nyt dæk på lager? Op med mobillos, ind på DMCN, og
finde de nærmeste MC forhandlere, ved at søge inden for den region du
er i. Et par klik senere har du en udvalgt forhandler i røret, og så
er det bare at spørge om de har et nyt dæk i din størrelse på lager.

Landsopdelingen er lavet efter de kommende regioner, som jo næsten er
vedtaget af folketinget - men desværre ikke navngivet endnu. At bruge
regioner frem for amter er den mest fremtidssikre måde at løse opgaven
på. Dertil kommer, at det er noget nemmere at finde ud af hvor
regionsgrænserne er, end hvor amtsgrænserne er.

Gem www.dmcn.dk/mobil i mobiltelefonens bogmærker/bookmarks med det
samme, så er mulighederne der, når behovet opstår.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

 
 
Peter Cordtz (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Cordtz


Dato : 07-07-04 06:19

rigtig fed ide, må jeg sige!
Især med efterlysningsdelen!
Godt arbejde :d
-peter



Kim Hansen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 07-07-04 08:22

On Wed, 7 Jul 2004 07:19:04 +0200, "Peter Cordtz"
<pingo_fjerndette_@hule.net> wrote:

>rigtig fed ide, må jeg sige!
>Især med efterlysningsdelen!
>Godt arbejde

Enig, det er bare en super idé.


M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Thomas Makro (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 07-07-04 15:27

On Wed, 07 Jul 2004 09:22:01 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

>Enig, det er bare en super idé.
Mange tak - alle sammen.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Henrik Nielsen - Rap~ (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-07-04 09:06

Enig. God idé.

Så skal jeg bare have mit WAP til at fungere.... :-/

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jes Vestervang (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-07-04 11:28

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

--dmcn-wap

Smukt

> Forhandlere/værksteder

Søgefunktionen kan jeg ikke få til at fungere, jeg får bare en side
der siger "Siden her har ik modt parametre. stooooop!"

Hvordan skal søgningen egentlig fungere? Der står jo at man skal
skrive de første bogstaver i forhandlernavnet, men halvdelen af alle
forhandlernavne starter jo med "MC" :-/ Jeg tror det vil fungere
bedre, hvis der bare skulle skrives en hvilken som helst del af
navnet.

Regionssøgningen kan jeg heller ikke få til at fungere. Efter at have
valgt region og sortering ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre, jeg
ser ingen links og der sker heller ikke noget af sig selv.

Telefonen er en Nokia 3650 med Symbian 6.0 og den medfølgende browser.

Keep up the good work!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Mikkel Christensen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 07-07-04 13:45

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:
>
> --dmcn-wap
>
> Smukt

Enig.

> Søgefunktionen kan jeg ikke få til at fungere, jeg får bare en side
> der siger "Siden her har ik modt parametre. stooooop!"

Samme her.

> Telefonen er en Nokia 3650 med Symbian 6.0 og den medfølgende browser.

Min er en... øhm.. Nokia. 76xx noget, men muligvis bare noget 7xxx.
Jeg ved det ikke. Undskyld.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Thomas Makro (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 07-07-04 16:39

On Wed, 07 Jul 2004 12:28:20 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

>Smukt
Tak.

>Søgefunktionen kan jeg ikke få til at fungere, jeg får bare en side
>der siger "Siden her har ik modt parametre. stooooop!"
Det skyldes at siden ikke modtager data fra siden før. Har pillet
lidt, og nu virker det på min mobil, så mon ikke det også virker andre
steder.

Hvis ellers I støder på konkrete fejl, må I meget gerne sende en
fejlbeskrivelse til mig. Jeg hader spam lige så meget som jer andre,
så fjern fjernes fra min email, eller brug
<http://www.dmcn.dk/global/SendmailForm.asp?Modtager=TM>

>Hvordan skal søgningen egentlig fungere? Der står jo at man skal
>skrive de første bogstaver i forhandlernavnet, men halvdelen af alle
>forhandlernavne starter jo med "MC" :-/ Jeg tror det vil fungere
>bedre, hvis der bare skulle skrives en hvilken som helst del af
>navnet.
Det overvejede jeg også, men funktionen er tiltænkt som et gratis
alternativ til Krak m.fl. Dvs. til brug når man søger en bestemt
forhandler. F.eks. kan det være at jeg får brug for tlf. nr. til Dansk
Motor Co. Istedet for at skrive hele navnet, kan jeg nøjes med at
skrive D eller DA eller... (osv).

>Regionssøgningen kan jeg heller ikke få til at fungere. Efter at have
>valgt region og sortering ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre, jeg
>ser ingen links og der sker heller ikke noget af sig selv.
He he, det glæder mig at jeg ikke er den eneste, med mgl. kendskab til
egen mobil (rødme rødme)
Hemmeligheden er at på nogle tlf kommer der nogle knapper til syne (i
så fald er der ingen problemer). Men på min SE T610, og formentlig
også på din, findes disse "knapper" som menupunkter inde i telefonens
menu (selvfølgelig ikke det sted i menuen man lige ryger ind i, men
øverst, så man skal bladre gennem menupunkterne først).
Der er to-tre DMCN-relaterede punkter, afhængig af hvilken side du er
på. På den side du nævner, hedder et af punkterne "Søg forhandlere",
og det er den du skal bruge.

>Keep up the good work!
Vi gør hvad vi kan, men vores familier vil også se os en gang imellem.
Jeg har prøvet at overbevise konen om at DMCN er meget vigtigere, men
hun er svær at overbevise

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Kenneth S (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 10-07-04 14:07

> Det skyldes at siden ikke modtager data fra siden før. Har pillet
> lidt, og nu virker det på min mobil, så mon ikke det også virker andre
> steder.
>
> Hvis ellers I støder på konkrete fejl, må I meget gerne sende en
> fejlbeskrivelse til mig. Jeg hader spam lige så meget som jer andre,
> så fjern fjernes fra min email, eller brug
> <http://www.dmcn.dk/global/SendmailForm.asp?Modtager=TM>
>
> >Hvordan skal søgningen egentlig fungere? Der står jo at man skal
> >skrive de første bogstaver i forhandlernavnet, men halvdelen af alle
> >forhandlernavne starter jo med "MC" :-/ Jeg tror det vil fungere
> >bedre, hvis der bare skulle skrives en hvilken som helst del af
> >navnet.
> Det overvejede jeg også, men funktionen er tiltænkt som et gratis
> alternativ til Krak m.fl. Dvs. til brug når man søger en bestemt
> forhandler. F.eks. kan det være at jeg får brug for tlf. nr. til Dansk
> Motor Co. Istedet for at skrive hele navnet, kan jeg nøjes med at
> skrive D eller DA eller... (osv).

Fin idé, må jeg lige sige først.

Men en lille ting, vær forberedt på at "skræddersy" noget af wml-output'et
til de forskellige typer mobiler, selv om de på white papers overholder alle
standarder, er der faldgruber ind i mellem. ..der er lidt
vedligeholdesarbejde ifm. sådanne klient-brede wap-sites, ellers kør med
laveste wml-fællesnævner, så vidt det er muligt, dvs. ikke så meget fancy
stuff.

Kenneth S
(..som i sin tid udviklede/implementerede Kraks wap-site fra bunden - single
hand



Keld (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Keld


Dato : 11-07-04 10:46




> Kenneth S
> (..som i sin tid udviklede/implementerede Kraks wap-site fra bunden -
> single hand BLÆRERØV

Keld som kørte hjem fra TPT i regnvejr



Kenneth S (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 11-07-04 12:08


"Keld" <keld@mc----familien.dk> skrev i en meddelelse
news:40f10c71$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>
> > Kenneth S
> > (..som i sin tid udviklede/implementerede Kraks wap-site fra bunden -
> > single hand BLÆRERØV
>
>
> Keld som kørte hjem fra TPT i regnvejr BLÅHVAL
>

Kenneth som kapitulerede og kørte hjem fra TPT fredag i solskin





Jens B. Rasmussen (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 13-07-04 13:44

Kenneth S wrote:


> "Keld" <keld@mc----familien.dk> skrev i en meddelelse
> news:40f10c71$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>
>>
>> > Kenneth S
>> > (..som i sin tid udviklede/implementerede Kraks wap-site fra bunden -
>> > single hand BLÆRERØV
>>
>>
>> Keld som kørte hjem fra TPT i regnvejr BLÅHVAL
>>

> Kenneth som kapitulerede og kørte hjem fra TPT fredag i solskin

Keld var så i bedre selskab på sin hjemtur

Jens
rf900-ejer



Thomas Makro (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 13-07-04 12:35

On Sat, 10 Jul 2004 15:07:00 +0200, "Kenneth S"
<kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk> wrote:

>Fin idé, må jeg lige sige først.
Mange tak!

>Men en lille ting, vær forberedt på at "skræddersy" noget af wml-output'et
>til de forskellige typer mobiler, selv om de på white papers overholder alle
>standarder, er der faldgruber ind i mellem. ..
På websider/computere har hver browser sin egen måde at fortolke på,
så jeg regnede nu også med at hver mobiltlf-browser har sin egen måde
at fortolke på.
Skulle jeg tage højde for samtlige bowser-typer og -versioner, ville
jeg ikke have andet at lave. Derfor laver jeg så vidt muligt alle wap-
og websider så de overholder standarderne.

Web-sider testes med IE, da det er den mest udbredte. Den tid hvor jeg
også testede med Opera, Netscape, m.fl. er for længst overstået. Da de
er blevet udkonkurreret , slipper jeg heldigvis for at tage hensyn til
dem. Jeg ved godt at enkelte nørder stadig holder krampagtigt fast i
andre browsere, men erkend dog virkeligheden!

WAP-sider er lidt nemmere, de behøver blot overholde standarden. Jeg
har ikke haft behov for at lave noget der er så fancy, at jeg har haft
behov for at tage individuelle browser-hensyn. Skulle der være en
enkelt telefon der ikke kan vise en side fordi siden overholder
standarden, ja, så er mit liv altså for kort til at gøre noget ved
det. Så må telefonens ejer købe en ny tlf. eller finde alternative
wap-sider.

> ellers kør med
>laveste wml-fællesnævner, så vidt det er muligt, dvs. ikke så meget fancy
>stuff.
Tak for tippet. Som du kan se ovenfor, var det i forvejen min plan.

>(..som i sin tid udviklede/implementerede Kraks wap-site fra bunden - single
>hand
Hmmm det må have været et større arbejde! Og dermed have taget lang
tid! En skam du ikke har meldt dig som frivillig dmcn-redaktør, du har
vist nogle evner og erfaringer vi godt kan bruge. Men du kan nå det
endnu...


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Kenneth Sørensen (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 13-07-04 13:12

> Hmmm det må have været et større arbejde! Og dermed have taget lang
> tid! En skam du ikke har meldt dig som frivillig dmcn-redaktør, du har
> vist nogle evner og erfaringer vi godt kan bruge. Men du kan nå det
> endnu...
>

Det var skam også et større arbejde. Men det der overraskede mig mest var
graden af den efterfølgende vedligeholdelse, rent front-end-mæssigt. For
selv den simpleste wml-blev tit fucked up af enkelte UP-browsere, så trods
store bestræbelser på at holde et meget lavt fællesnævner niveau, blev det
alligevel nødvendigt med lidt USER_AGENT differentiering. Jeg ville gerne
hjælpe til, hvis ikke det var fordi jeg har hundrede andre bold i luften.
Min egen klub, Kantana MC, er endda blevet forsømt ifm. en SMS-service jeg
udviklet på et stykke tid.

>
> --
> Thomas Makro, DMCN #280
> Honda VFR 750 F
> http://www.makronet.dk/mc



Jes Vestervang (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-07-04 22:06

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Web-sider testes med IE, da det er den mest udbredte. Den tid hvor jeg
> også testede med Opera, Netscape, m.fl. er for længst overstået. Da de
> er blevet udkonkurreret

Det er nu ikke rigtigt
jf. <http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp>:

IE: ~80%
Mozilla *: ~12%
Opera: 3,5%
Netscape: 2%

På bare et år har IE mistet 7% til Mozilla. Årsagerne er simple:
1. Mozilla Firefox, der er kommet frem i mellemtiden, er er meget
hurtigere end den klassiske Mozilla og har et glimrende interface.
2. IE's temmeligt mange sikkerhedshuller.

> , slipper jeg heldigvis for at tage hensyn til
> dem. Jeg ved godt at enkelte nørder stadig holder krampagtigt fast i
^^^^^^^^^^^^^^
20%

> andre browsere, men erkend dog virkeligheden!

Sørgelig holdning :-/ dmcn.dk virker dog fint i Mozilla Firefox, så
jeg vil ikke give dig et større møgfald

FUT: poster (vi er vist lidt OT
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Jes Vestervang (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-07-04 22:18

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

>>Jeg tror det vil fungere bedre, hvis der bare skulle skrives en
>hvilken som helst del af [forhandler-]navnet.

> Det overvejede jeg også, men funktionen er tiltænkt som et gratis
> alternativ til Krak m.fl. Dvs. til brug når man søger en bestemt
> forhandler. F.eks. kan det være at jeg får brug for tlf. nr. til Dansk
> Motor Co. Istedet for at skrive hele navnet, kan jeg nøjes med at
> skrive D eller DA eller... (osv).

Ok, det kan jeg godt følge i en vis grad.

>>Regionssøgningen kan jeg heller ikke få til at fungere
..
> He he, det glæder mig at jeg ikke er den eneste, med mgl. kendskab til
> egen mobil (rødme rødme)
> Hemmeligheden er at på nogle tlf kommer der nogle knapper til syne (i
> så fald er der ingen problemer). Men på min SE T610, og formentlig
> også på din, findes disse "knapper" som menupunkter inde i telefonens
> menu (selvfølgelig ikke det sted i menuen man lige ryger ind i, men
> øverst, så man skal bladre gennem menupunkterne først).

Det havde du ret i! Underligt system :-/

>>Keep up the good work!
> Vi gør hvad vi kan, men vores familier vil også se os en gang imellem.

Fuld forståelse herfra.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Tony Lorentzen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 07-07-04 11:53

Thomas Makro wrote:

> Du kan nu tilgå DMCN (denne nyhedsgruppes hjemmeside) fra din
> mobiltlf, hvis den har WAP eller GPRS. Det har de fleste nyere
> mobiltelefoner.
> På DMCNs mobilsider er både aktuelle efterlysninger og samtlige MC
> forhandlere i DK.

Sejt! Go' idé!

Jeg tror jeg vil "stjæle" idéen og lave det på DFMC.dk også (når
model-databasen er færdig) - bare i en XHTML (WAP 2.0) udgave så man kan se
farvebilleder på mobilen

Godt arbejde, Thomas!

--
Tony



Ronni Jensen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Ronni Jensen


Dato : 07-07-04 12:39

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in
news:71ame0hcri1gvaa5tcfnm2rul2ep2gjtra@4ax.com:

> Du kan nu tilgå DMCN (denne nyhedsgruppes hjemmeside) fra din
> mobiltlf, hvis den har WAP eller GPRS. Det har de fleste nyere
> mobiltelefoner.
> På DMCNs mobilsider er både aktuelle efterlysninger og samtlige MC
> forhandlere i DK.

Rigtig nice initiativ! Hvis det viser sig at være en success, kunne
"siden" sagtens videreudvikles i stor stil - sig endelig til hvis du skal
bruge en ekstra hånd (ja til XML sqda! :P)


--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Thomas Makro (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 07-07-04 16:49

On Wed, 7 Jul 2004 11:39:00 +0000 (UTC), Ronni Jensen
<jackass@fail_udendette.dk> wrote:

>Rigtig nice initiativ! Hvis det viser sig at være en success, kunne
>"siden" sagtens videreudvikles i stor stil - sig endelig til hvis du skal
>bruge en ekstra hånd (ja til XML sqda! :P)
Det lyder bare rigtig godt! Jeg har savnet en ekstra hånd, så jeg har
sendt dig en mail.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste