JScrollPane går mig på nerverne med null-l~
Fra : Peter Lind

Dato : 06-07-04 21:30

Hejsa gruppe

Jeg har holdt en lang pause i min java-programmering, men er lidt i gang
igen med en Swing-applikation.
Der har jeg blandt andet et JPanel, som jeg selv har lavet - det har en
meget kompliceret paint-metode, og bliver gradvist større og større i løbet
af applikationens liv.
Men af en eller anden møg-irriterende grund kommer der aldrig scroll-bar på
panelet, selv om det er added til en Scrollpane (der iøvrigt er inde i et
center-felt i et BorderLayoutet JPanel).

Jeg har prøvet at ændre layoutet til Box, og har added labels, og så kommer
der fine scrollbars - men ikke når jeg selv kalder resize, reshape,
setBounds, setPreferredSize og alt det der -
Så mit spørgsmål er:

Hvad er det egentlig jeg skal kalde når mit panel ændrer sig, for at
være sikker på at JScrollPane tilpasser sig den nye størrelse?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh
Peter Lind

Fra : The_MaXx

Dato : 19-07-04 20:28

> [...]
> panelet, selv om det er added til en Scrollpane (der iøvrigt er inde i et
> center-felt i et BorderLayoutet JPanel).

Jeg har før oplevet noget lignende. Der var løsningen at lave en
container som jeg tilføjede til center-feltet i BorderLayout og så smed
jeg mit JPanel i den container. Det har jeg gjort lige siden når jeg
skal have en felt med scrollbars i center-feltet. Har noget med
center-feltets rolle at gøre. Den skal jo selv hele tiden resize sig i
forhold til de andre felter og dens eget indhold. Det giver lidt
problemer i forbindelse med JScrollPane men de er løst med en
mellemliggende container som tilpadser sin størrelse efter Center's max,
og derfor sætter scrollbars på når der ikke længere er plads til det
panel du har sat ind i den.

The_MaXx